شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۲
سناتور آمریکایی:

فشار حداکثری، خرابکاری و ترور در خصوص ایران کارایی نداشت

چهارشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 795568
یکی از نمایندگان آمریکا در مجلس سنا تایید کرد فشار حداکثری، تهدید، ترور و خرابکاری در خصوص مسئله ایران کارایی نداشته و دیپلماسی تنها راه است.
فشار حداکثری، خرابکاری و ترور در خصوص ایران کارایی نداشت
به گزارش جهان نيوز، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به اظهارات عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که گفته بود بایدن باید از گفتگو برای احیای برجام دست بردارد در رشته توئیتی نوشت: من امروز (سه شنبه) در جلسه توجیهی سنا درباره ایران حضور داشتم. هیچ یک از این‌ها منعکس کننده توافق پیشنهادی نیست. تخفیف تحریم‌ها محدود خواهد بود، تحریم‌های حقوق بشری پابرجا می‌مانند. سپاه ایران همچنان با تحریم‌های سنگینی مواجه خواهد بود.

او در ادامه ادعا کرد: هیچ راهی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بغیر از این توافق نیست. هیچ یک از موارد مطرح شده جزء مطالب طبقه بندی شده نیستند. بازگشت به برجام، لغو همه تحریم‌های سپاه یا تحریم‌های حقوق بشری را ملزم نمیکند. تخفیف تحریم‌ها به شرکت‌های چند ملیتی محدود می‌شود که تصمیم گرفته اند در ایران بمانند.

این سناتور آمریکایی تایید کرد که هیچ یک از مخالفان توافق ایران، ایده بهتری ندارند و تحریم‌های فشار حداکثری کارایی نداشت. حتی خرابکاری و ترور در ایران هم کارایی نداشته و جنگ با کشورمان موثر نخواهد بود. دیپلماسی تنها راه ممکنی است که مدت زمان فرار هسته‌ای ایران را بیشتر می‌کند.

ساعتی پیش جیم ریش، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: توافق هسته‌ای که بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیارد دلار در اختیار ایران قرار دهد، تحریم‌ها علیه بدترین ناقضان حقوق بشر در ایران را کاهش دهد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از لیست سازمان‌های تروریستی خارج می‌کند، منطبق با منافع امنیت ملی ما نیست. بدتر از آن، این توافق می‌تواند پوتین را قادر سازد تا زرادخانه هسته‌ای خود را بسازد. دولت بایدن باید از این مذاکرات خارج شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجيبه سياستمداران دنيا اينقدر لج باز و يك دنده اند. ...
Iran, Islamic Republic of
چه وقیح شدن قبلنا به بهانه دموکراسی و آزادی حمله میکردن الان رسما میگن خرابکاری