چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

نامه ۳۳ سناتور آمریکا به بایدن درباره ایران

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 791192
سناتور‌های جمهوری‌خواه تهدید کردند اگر توافق با ایران در کنگره به تصویب نرسد‏‏، مانع اجرای آن خواهند شد.
نامه ۳۳ سناتور آمریکا به بایدن درباره ایران
به گزارش جهان نيوز، گروهی متشکل از ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه دیروز دوشنبه به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دولت وی به کنگره اجازه ندهد شرایط هر گونه توافق جدید با ایران را بررسی کند و به رای بگذارد، مانع اجرای آن خواهند شد.
 
به گزارش رویترز، این سناتور‌ها به ریاست سناتور تد کروز، یکی از مخالفان دیرینه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، در نامه‌ای به تاریخ دوشنبه به بایدن گفتند که از همه گزینه‌ها و اهرم‌های موجود استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که دولت وی به قوانین آمریکا در خصوص هر گونه توافق با ایران پایبند می‌ماند.

آمریکا دیروز دوشنبه ادعا کرد دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران در وین امکان پذیر است، ولی توافق احتمالی باید فورا نهایی شود، زیرا تهران در حال گسترش قابلیت‌های هسته‌ای خود است.
 
گفتگو‌های وین امروز سه شنبه پس از آن از سر گرفته خواهد شد که مذاکره کنندگان در هفته‌های اخیر به پیشرفت در تلاش‌ها برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ اشاره کردند. طرف‌ها از سال گذشته میلادی با مشارکت غیرمستقیم آمریکا در وین مذاکره می‌کنند. این گفتگو‌ها به تازگی در پایان ماه گذشته متوقف شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی‌ها به پایتخت‌های خود بازگشتند.
 
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با اشاره به اینکه ایران به پیشرفت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف مذاکرات وین دست یافته اعلام کرد پاسخ‌هایی که «آمریکا فردا به وین می‌آورد، مشخص خواهد کرد که ما چه زمانی می‌توانیم به توافق برسیم».

وی بر تضمین‌های ایران  مبنی بر این که دولت بعدی آمریکا مجددا این پیمان را نقض نخواهد کرد، تاکید کرد.

اخیرا ده سناتور جمهوری خواه آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن از او خواستند تحریم‌های این کشور را ضد صادرات نفت ایران اجرا کند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *