پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

اختیار تغییر ساعت به دولت محول شده است

جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 795268
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره مصوبه تغییر ساعت رسمی توضیح داد که اختیار تصمیم‌گیری در این زمینه به دولت محول شده است.
اختیار تغییر ساعت به دولت محول شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره مصوبه مجلس درباره بحث تغییر ساعت رسمی کشور، تصریح کرد: بحث تغییر ساعت در بسیاری از کشورها مطرح است در ایران هم قبل از انقلاب این تغییر انجام می‌شد، بعد از انقلاب مدتی وقفه ایجاد شد و مجددا از سال 70 با تصویب دولت هر ساله در نیمه اول سال، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شد.

وی افزود: سال 84 دولت نهم مسئله تغییر ساعت را اعمال نکرد و مجلس در سال 86 قانونی را مصوب کرد که این تغییر هر ساله انجام شود؛ این موضوع ادامه داشت تا اینکه امسال نمایندگان عزیز در مجلس شورای اسلامی طرحی دادند که قانون سال 86 لغو و نسخ شود؛ یعنی اینکه در این باره قانون الزام‌آوری وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر در این باره اختیار به دولت برگشت.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: بنابراین ما با این طرح در مجلس مخالفت نکردیم چون روال عادی خود را طی خواهد کرد، یعنی اختیار به دولت باز می‌گردد و دولت در این باره تصمیم می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت به گرانی ها و بیکاری و فساد برسد . تغییر ساعت اصلا مهم نیست . برجام وظیفه اصلی دولت است