جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

رفتار متناقض در قبال «اوکراین» و ۷۴ سال اشغالگری صهیونیست‌ها/ قهرمان اسکواش جهان صدای فلسطین شد +عکس و فیلم

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 794826
قهرمان مصری اسکواش جهان از قلب اروپا صدای فلسطین شد و به بهانه جنگ روسیه و اوکراین، اشغالگری صهیونیست ها را محکوم کرد.
قهرمان اسکواش صدای فلسطین شد +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شعار «جدایی ورزش از سیاست» که نهادهای بین المللی ورزش آن را یکی از قوانین اصلی خود می دانند، این روزها با عملیات نظامی روسیه در اوکراین زیرپا گذاشته می شود و ثابت می کند نظام سرمایه داری هر جایی که اراده کند، نه تنها قوانین را زیر سوال می برد بلکه با چرخش 180 درجه ای، علیه آن اقدام می کند.

در 20 روز گذشته نهادهای بین المللی ورزش مثل فیفا، IOC، یوفا و ... علیه روسیه موضع گیری های سختی انجام داده و بر خلاف شعار «جدایی ورزش از سیاست» عمل کردند.

وقتی این شعارها و رفتارهای متناقض بیشتر بروز می کند که عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به تجاوزگری رژیم اشغالگر به خاک فلسطین تشبیه کنیم. رژیم صهیونیستی در 74 سال گذشته بارها علیه مردم فلسطین جنگ به راه انداخته و کودکان بی دفاع را به قتل رسانده ولی همین نهادهای بین المللی ورزش که این روزها برای اوکراین سینه چاک می کنند، در بیشتر از 70 سال کاری نکردند.

سکوت عجیب رسانه های غربی و نظام سرمایه داری در زمینه تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک فلسطین و مردم بی دفاعش می تواند برای تاریخ درس بزرگی باشد. در 20 روز گذشته تمام رسانه های دنیا حامی اوکراین شدند اما یادشان رفته که رژیم صهیونیستی 74 سال است که به خاک فلسطین تجاوز کرده و هر روز علیه مردم بی دفاع آن اقدام تروریستی انجام می دهد.


در این سکوت خبری قهرمانی پیدا شده تا از قلب لندن و اروپا علیه نظام سرمایه داری و تبلیغات رسانه ای برای اوکراین، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدعلم کند.

علی عمر فرج نام قهرمان اسکواش مصری است که برای حمایت از فلسطین بسیاری از جرایم و محرومیت ها را به جان خرید و سکوتش را شکست.

بازیکن تیم ملی مصر متولد قاهره است. فرج یکی از اعجوبه های اسکواش جهان به شمار می آید و در رده بندی جهانی در رده دوم ایستاده. همسر این قهرمان نیز در این ورزش فعالیت می‌کند.

علی فرج نخبه نیز به شمار می آید. این قهرمان حامی فلسطین، در سال 2014 از دانشگاه هاروارد در رشته مهندسی مکانیک فارغ تحصیل شد. او بهترین بازیکن اسکواش این دانشگاه به شمار می آید و تنها 2 بار شکست خورده است.


این بازیکن مصری عضو تیم دانشگاه هاروارد هم به شمار می آید. ماجرا از وقتی شروع شد که دو روز پیش صدای مردم مظلوم فلسطین در بهبه جنگ روسیه و اوکراین شد.

ورزشکار مصری دو روز پیش قهرمان جایزه بزرگ جهانی به میزبانی لندن شد. قهرمان مصری به جای قرار گرفتن در مسیر تبلیغات رسانه ای جنگ روسیه و اوکراین، از قلب اروپا خواهان عدالتی شد و صدای مردم ستم دیده فلسطین مقابل اشغالگران شد.

فرج بعد از قهرمانی مقابل دیدگان جهان، گفت: خیلی خوب می دانم آنچه که می خواهم مطرح کنم برایم مشکلاتی را بوجود می آورد. به صورت غافلگیرکننده ممکن است این حرف هایم را دخالت دادن ورزش در سیاست برداشت کنند.
 
 
وی افزود: همه در شرایط کنونی با ملت اوکراین همدردی می کنند. جنگ در هر جای دنیا محکوم است و باعث آسیب ملت ها می شود اما ما باید به فلسطین هم توجه کنیم. آنها در دهه های گذشته از جنگ علیه شان رنج می برند. فلسطینی ها از 74 سال گذشته از سوی رژیم صهیونیستی مورد ظلم قرار گرفتند ولی هیچ کس درباره فلسطین صحبت نمی کند! من درباره فلسطینی صحبت می کنم که در 74 سال گذشته اتفاقی برایش افتاده که در اوکراین الان در حال رخ دادن است.


قهرمان و ورزشکار مصری از قلب اروپا صدای مردم فلسطین شد. همچنان که این قهرمان اسکواش اشاره کرد نهادهای بین المللی ورزش این اظهاراتش را سیاسی خواهند دانست و برای او جرایمی درنظر خواهند کرد ولی در مسئله روسیه با اوکراین اقدامات این نهاد در ورزش سیاسی نمی شود! تضاد بزرگ جامعه جهانی در قبال جنگ روسیه و اوکراین در مقایسه با مسئله فلسطین بار دیگر بر پوچ بودن شعار «جدایی ورزش از سیاست» تاکید می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود
Iran, Islamic Republic of
...