يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

روایت استاد قرائتی از جهاد پیرمرد صد ساله در دفاع از نظام

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 793740
ماجرای جهاد پیرمرد صد ساله در دفاع از نظام
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، از خطبای برجسته و مفسّر قرآن کریم اخیراً خاطره‌ای جالب از ابوی مرحوم کوثری (روضه خوان محافل امام راحل) را در شبکه قرآن پیرامون خدمت به انقلاب اسلامی نقل کرد.

حجت‌الاسلام قرآتی در نقل این خاطره می‌گوید:

"پدر مرحوم کوثری حدود 100 سال داشت.

من میهمان آقای کوثری بودم در قم. پدر ایشان (که زمینگیر و به شدت لاغر بود) گفت: آقای قرائتی من هم به درد انقلاب می‌خورم؟

گفتم: دعا کنید!

گفت: غیر از دعا به درد دیگری نمیخورم؟

گفتم: نمی‌فهمم...

گفت: من شبها خوابم نمی‌برد. رادیو بغداد را گوش می‌دهم. جوان‌های ایرانی که در عراق اسیر میشوند، در نیمه شب می‌آیند رادیو بغداد، خود را معرفی می‌کنند و به خانواده‌هایشان پیام می‌دهند...من یک قلم و کاغذ می‌آورم و پیام رادیو را می‌نویسم و فردا به خانواده اسیر زنگ می‌زنم. خودم را معرفی می‌کنم. -و می‌گویم- دیشب پسر شما در رادیو بغداد از سلامتی خود خبر داد. و خانواده خیلی خوشحال می‌شوند...

اگر کسی بخواهد به انقلاب کمک کند، ولو 100 ساله باشد و نیمه شب باشد و خوابش نبرد؛ باز هم می‌تواند به انقلاب خدمت کند."

*خدمت دیگر ابوی مرحوم کوثری به انقلاب و ایران، الگو شدن این خاطره برای ماست...

که عمق اخلاص، کار جهادی، باور به انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به مردم در هر حالتی را بیاموزیم و به‌قول حجت‌الاسلام قرائتی باور کنیم که در هر حالتی می‌شود و باید به انقلاب اسلامی بعنوان بزرگترین نعمت الهی به ایران خدمت کرد.

انقلابی که پس از گذشت بیش از 40 سال از عمر آن توانسته به حدی از پیشرفت برسد که مایه مباهات اسلام باشد و در همه عرصه‌های اقتصادی، دفاعی، اجتماعی و سیاسی دستاوردهای غیر قابل انکاری داشته باشد.

دقت شود که مشکلات اقتصادی، وقوع فساد و حوادث مختلف؛ ‌در همه حکومت‌های جهان و حتی در حکومت امام معصوم نیز وجود داشته است و حکومت ضعیف، حکومتی است که در مسیر رفع این مشکلات و مبارزه با فساد نباشد.

امری که درباره نظام جمهوری اسلامی خلاف آن اثبات شده است و انقلاب اسلامی توانسته به گواه اسناد یکی از پیشروترین نظامات تاریخ در عرصه رفع مشکلات، پیشرفت سریع و مبارزه با فساد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....