شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید در گفتگو با جهان نیوز:

عمده شکایات مردمی به مجلس درباره صدور مجوزهاست/ مجوزهای کسب و کار با قیمت‌های میلیاردی خرید و فروش می‌شود

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 793294
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس به بیان توضیحاتی درباره مشکل صدور مجوزها در کشور پرداخت.
عمده شکایات مردمی به مجلس درباره صدور مجوزهاست/ مجوزهای کسب و کار با قیمت‌های میلیاردی خرید و فروش می‌شود
گروه اقتصادی جهان نيوز: محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون ویژه جهش تولید در گفتگو با جهان نيوز درباره مشکلات موجود بر سر صدور مجوزهای کسب و کار گفت: مشکل صدور مجوز و وجود چندین ارگان در این مسیر باعث شده که مجوزهای کسب و کار در کشور با قیمت های میلیاردی خرید و فروش شوند. اما مجلس از چند ماه قبل برای حل این مشکل وارد شده و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مصوب کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس قانون صدور مجوزهای کسب و کار افراد متقاضی مجوز بعد از بارگذاری همه مدارک در سامانه به طور خودکار پس از مدت 3 روز شناسه یکتا دریافت کنند. البته این مسئله شامل کسب و کارهای مربوط به امنیت ملی، بهداشت عمومی و اجتماعی و سلامت یا محیط زیست نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با اجرایی شدن این قانون هیچ دغدغه‌ای برای کسب و کارها برای گرفتن مجوز باقی نمی‌ماند.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر نانوایی، داروخانه، سونوگرافی تا مراکز آموزش رانندگی و تا وکالت و سردفتری‌ها با رانت در زمینه صدور مجوز و موانع جدی در این مسیر مواجه هستند خاطر نشان کرد: وضع هرگونه محدودیت و مانع قانونی در مسیر صدور مجوز خارج از چارچوب این قانون را حذف کردیم.

وی د ادامه بیان کرد: مسائل و بهانه‌هایی که بر سر راه صدور مجوز آورده می‌شود مثل محدودیت در ظرفیت، تعداد، موارد صنفی، فاصله جغرافیایی یا دلایلی مانند اشباع بازار در قانون مجلس حذف شده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: کانون وکلا همچنان مصدر و مرجع صدور مجوز است و سردفتران نیز مانند گذشته از همان مرجع مجوز دریافت می‌کنند. حتی در مورد شرایط صدور مجوز نیز مجلس ورود نکرده است. عمده شکایت مردمی که به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند انحصارهایی است که در برخی از بخش‌ها ایجاد شده است لذا ما دنبال انحصارشکنی هستیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: این طرح بیکاری را کاهش و اشتغال را افزایش می‌دهد و موجب رقابت در کسب و کار می‌شود. هرگونه محدودیت ایجاد رانت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....