جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۱۳

لودریان: پوتین بداند که ناتو سلاح اتمی دارد

جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 793011
وزیر خارجه فرانسه با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین، مدعی شد خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود.
لودریان: پوتین بداند که ناتو سلاح اتمی دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه پنجشنبه به‌صورت تلویحی روسیه را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد.

لودریان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه وقتی در مورد استفاده از سلاح اتمی تهدید می‌کند، باید درک کند که ناتو نیز یک ائتلاف نظامی هسته‌ای است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید پوتین مبنی بر اینکه «با چنین پیامدهایی هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید» مساوی با تهدید روسیه برای استفاده از سلاح اتمی در مناقشه اوکراین است، گفت: «بله، چنین است».
وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «من فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین نیز باید درک کند که ائتلاف ناتو هم یک اتحاد هسته‌ای است. این تنها چیزی است که در این مورد خواهم گفت».

بر این اساس، لودریان در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای عضو ناتو - که در دهه‌های گذشته در کشورهای غیر ناتو مانند افغانستان، لیبی و یوگسلاوی سابق مداخله نظامی کرده‌اند - از اعزام نیرو به اوکراین خودداری می‌کنند، توضیح داد: «این چیزی نیست که اوکراینی‌ها از ما می‌خواهند».

وی اضافه کرد: «اوکراین خواستار کمک‌های بشردوستانه و مالی و همچنین تجهیزات نظامی است که غرب فراهم کرده و خواهد کرد».

به نوشته رویترز، وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که ناتو چه تسلیحاتی می‌تواند به اوکراین ارائه دهد، اظهار داشت: «آنها لیستی تهیه کرده‌اند و ما در حال بررسی آن لیست هستیم تا در اسرع وقت به درخواست‌های آنها پاسخ دهیم».

لودریان در پاسخ به این سوال که آیا اروپا و ناتو می‌توانند با وجود حضور سربازان روسی در اوکراین و تهدید پوتین به اقدام اتمی، پاسخ نظامی را رد کنند، گفت: «تحریم‌ها کارآمدتر خواهند بود».

وی همچنین افزود: «خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود».

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن نیز ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفت توکیو در سه حوزه، مسکو را تحریم می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نواب
Iran, Islamic Republic of
ناتو بداند که روسیه بمب اتم دارد
Iran, Islamic Republic of
یکی به این آقای لودر !! بگه، برو بشین مثل بوریس! و جو ! برای مردم اوکراین دعا تو بخون!! تو رو چه کار به تهدید.
United States
سلاح اتمی را میخواهید در مقابل روس به کار ببرید؟؟؟!!!!
چوبین
Iran, Islamic Republic of
اروپا و ناتو اگر قدرت داشتند، از جنگ پیشگیری می کردند.

این رجزها از جنس همان کتک خوردن هایی است که بعدش می گویند« خیط، اصلا هم درد نداشت.»
Iran, Islamic Republic of
ناتو هیچگونه قدرتی در عمل ندارد،شاید در ظاهر وبااستفاده ازهالیوود تونسته باشه وجهه واعتباری بدست آورده باشه اما درعمل مردم پوشالی بودن ناتو را دیدن
کوروش
Denmark
خوب شد گفت در غیراینصورت پوتین نمی دانست ها
Iran, Islamic Republic of
معلومه بقول ریس جمهور اکراین آمریکا اروپا و کلا ناتو از ترس زبانشان بند آمده است
Iran, Islamic Republic of
فرانسه بهتره کشور خودشو جمع کنه هیچ کی حرفشو پشیزی حساب نمکنه دائم دخالت فضولی مکنه.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا هم بمب هسته ای داشت وقتی موشک باران عین الاسد شد چرا خفه خون گرفته بود این یعنی قدرت ایران که سیلی تو گوش آمریکا زد و گفت حق جواب پس دادن نداری و خفه بمیر.خون شهید سلیمانی بر سلاح هسته آمریکا پیروز بود
Iran, Islamic Republic of
همین فرانسوی‌ها توسط ناپلئون به ایران خیانت کردند و زیر تعهداتشان زدند و سیاستمدارانشون نجاستند .
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
خود اروپایی ها ته تهدیدشون با موشک و اتم هستش بعد اصلاح طلبا میگن موشک بده.امنیت رو از بین میبره!!!
!!
Iran, Islamic Republic of
واقععععن ؟؟!!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
حامیان گفتگو ؛ در جمله تدبر کنند !!