پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ساختمان وزارت ارتباطات یمن بمباران شد

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 791901
جنگنده‌های ائتلاف سعودی با دو حمله ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یمن را هدف قرار دادند.
ساختمان وزارت ارتباطات یمن بمباران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در پی تهدید ائتلاف سعودی مبنی بر بمباران اماکن غیرنظامی، جنگنده‌های سعودی بامداد امروز ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات بین‌المللی یمن (TeleYemen) در صنعاء را هدف قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، در این حمله که در منطقه «الجراف» صنعاء رخ داد، علاوه بر تخریب بخشی از ساختمان وزارتخانه، به ساختمان‌های اطراف نیز خسارات بسیاری وارد آمد.

پنج شنبه هفته گذشته ائتلاف سعودی، از حمله قریب‌الوقوع به تأسیسات غیرنظامی در پایتخت یمن خبر داد و «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی برای توجیه حمله آتی ائتلاف به تأسیسات غیرنظامی صنعاء، از ساکنان  پایتخت یمن خواست مواضع غیر نظامی‌ای را که ائتلاف مدعی استفاده نظامی از آن‌هاست،  تا ۷۲ ساعت آینده تخلیه کنند.

ائتلاف سعودی اضافه کرد که «نقاط تعیین‌کننده‌ای» را در پایتخت یمن بمباران خواهد کرد و مدعی شد که از این نقاط برای ارسال پهپاد به سمت عربستان سعودی استفاده می‌شود.


 

کنفرانس خبری مقامات وزارت ارتباطات یمن مقابل ساختمان تخریب شده
 
ادعای ائتلاف سعودی در خصوص استفاده از اماکن غیرنظامی برای اهداف نظامی پیش از این در ماجرای فیلم‌های بندر الحدیده موجب آبروریزی ائتلاف سعودی شده بود. سخنگوی ائتلاف سعودی ماه گذشته فیلم مکانی پر از موشک منتشر کرد و مدعی شد که متعلق به بندر الحدیده است. سپس مشخص شد که فیلم مربوط به یک مستند آمریکایی بوده و شخص ترکی المالکی نیز به این مسأله اذعان کرد.

از سوی دیگر «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به این تهدید ائتلاف سعودی، در صفحه توئیتر خود نوشت نیروهای دولت صنعاء قادر به پاسخ به این تهدیدات هستند و هرگز بلوف نمی‌زنند.

وبگاه الخبر الیمنی نیز نوشته است که در پی درخواست ائتلاف سعودی از مردم برای دوری کردن از ساختمان‌های غیرنظامی، کارمندان ادارات و نهادهای دولتی در شبکه‌های مجازی نوشته‌اند که ترسی از بمباران ندارند و صنعاء هفت سال است که بمباران می‌شود و اماکن غیرنظامی مورد هدف قرار می‌گیرد. آن‌ها همچنین نوشته‌اند که محل کار خود را ترک نکرده و به این شرایط عادت دارند.

در ۲۱ ژانویه نیز جنگنده‌های ائتلاف سعودی ساختمان اداره مخابرات الحدیده را بمباران کردند که موجب قطع اینترنت و خطوط تلفن برای چند روز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *