پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

سال آینده حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی نداریم

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 791893
حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه بودجه دولت افزایش پیدا نکرده و بار اضافی بر دولت تحمیل نشده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ و با مصوبات ما حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی دیگر پرداخت نخواهد شد.
سال آینده حقوق ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیونی نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه ۲۵ بهمن) در نشست خبری درباره لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده با رقم ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان به مجلس تقدیم شد و دولت مصارف و منابعی برای سال آینده تعریف کرد.

وی ادامه داد: دولت موفق نشد تاییدیه برداشت ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی را دریافت کند. این موضوع بدین معنی است که ۱۳۷ همت منابع دولت در بودجه کاهش پیدا کرد. این در حالی است که دولت برای این منبع مصارفی تعریف کرده بود.

حاجی بابایی افزود: ما منتظر بودیم دولت با نامه ای ۱۳۷ همت مذکور را از طریق معرفی منابعی تامین کند یا این رقم را از مصارف بکاهد، در حالی که این اتفاق نیفتاد، هر چند در جلساتی در این خصوص جمع بندی داشتیم، اما لازمه آن این بود که دولت آن را به مجلس ابلاغ می‌کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها کنار گذاشته شد که جمع یارانه ها برای سال آینده ۲۲۰ هزار میلیارد تومان شد.

حاجی بابایی با اشاره به حذف ارز ترجیحی، تصریح کرد: با تمام کارهای کارشناسی انجام شده کمیسیون تصمیم گرفت که ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی را برای سال آینده در نظر گرفت و حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان به عدد دولت اضافه شد. 

حاجی بابایی افزود: ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی به صورت ریالی برای گندم اختصاص دادیم. همچنین یارانه کالاهای اساسی، دارو و گندم حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت این رقم را ۱۷۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود، تاکید کرد: قیمت گندم برای سال آینده ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به بودجه حامل های انرژی، گفت: مجلس بر حامل های انرژی و یارانه آنها نورافکن انداخت و ۶۰۰ هزار میلیارد یارانه بخش انرژی در نظر گرفته شد. 

حاجی بابایی بیان داشت: در تبصره ۱۴ بودجه مشخص شد که درآمد و هزینه نفت و همچنین میزان یارانه سوخت باید مشخص شود به عبارتی جدول شفافیت نفت در بودجه داریم تا بر تاریک خانه نفت نورافکن بیندازیم.

وی با اشاره به وضعیت حقوق ها در سال آینده، گفت: میزان پایین‌ترین حقوق ۵ میلیون تومان است که این عدد برای شاغلین ۵ میلیون و ۶۰۰ و برای بازنشستگان ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش حقوق داشتیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه حقوق تا ۵ میلیون تومان معاف از مالیات است، افزود: از ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات می‌پردازند و مازاد ۱۵ تا ۲۵ میلیون ۱۵ درصد و مازاد ۲۵ میلیون تا سقف ۷ برابر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

حاجی بابایی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۵ هزار میلیارد تومان برای تعرفه پرستاری در نظر گرفته است، بیان داشت: بودجه رتبه بندی معلمان را از ۲۵ به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساندیم همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بدهی و مطالبات جانبازان و ایثارگران به ویژه جانبازان ۷۰ درصد تعیین شد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه برای اولین بار، پدر و مادر شهدا حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، گفت: برای اولین بار کمیسیون تلفیق بودجه تصویب کرد یک صندوقی به نام صندوق بیماری‌های صعب العلاج ایجاد شود تا از بیماران کم برخوردار حمایت شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان وام ۴ درصد و ۵ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض در این صندوق در نظر گرفته شده است و دولت متعهد می‌شود که یک ریال از صندوق بیماری‌های صعب العلاج را به افراد برخوردار ندهد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال و تولید معین شده، بیان داشت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال خرد در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود و همچنین ۵ و نیم میلیارد یورو با تهاتر نفت برای پروژه‌های پیشران تعیین شد.

وی افزود: حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان برای مناطق محروم در تبصره ۱۴ لایحه بودجه قرار داده شد.

حاجی بابایی تاکید کرد: در زمینه بورس دست دولت باز گذاشته شد تا دولت بورس را تنظیم، کنترل و اداره کند تا افراد حقیقی در بورس بیمه شوند و مورد هجمه بزرگ سرمایه گذاران قرار نگیرند.  

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه بیان داشت: تا امروز در کمیسیون تلفیق هیچ تصمیم شخصی در بودجه گرفته نشده است و بودجه سال آینده یک بودجه دقیق، شفاف و قابل دفاع است و همچنین در تبصره ۱۴ بودجه بنده به عنوان رئیس نظری نداده‌ام و همچنین یک سر سوزن ابهام در بودجه ۱۴۰۱ نیست و هیچ فشاری نمی‌تواند نظر کمیسیون را تغییر دهد. 

حاجی بابایی با بیان اینکه بودجه دولت افزایش پیدا نکرده و بار اضافی بر دولت تحمیل نشده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ و با مصوبات ما حقوق ۱۰۰  و ۲۰۰ میلیونی دیگر پرداخت نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نه باریکلا نه باریکلا یعنی تا الان پرداخت میکردید؟
Iran, Islamic Republic of
هنرکردین .ازبس همه خوابید یا خودتونو به خواب زدین .دیگه حالا که پشت سر هم فیش حقوقی نجومی منتشر میشه .
Iran, Islamic Republic of
پزشکان چطور؟