جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

ساعت حمله روسیه به اوکراین مشخص شد؟/ واشنگتن سفارت خود را می‌بندد

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 791655
یک خبرگزاری آمریکایی به نقل از مقام‌های این کشور مدعی شد که حمله احتمالی روسیه به اوکراین ممکن است روز سه‌شنبه آغاز شود.
ساعت حمله روسیه به اوکراین مشخص شد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین امکان دارد روز سه‌شنبه آغاز شود.

مقام‌های آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود با اعلام مطلب فوق به این خبرگزاری آمریکایی افزودند: «اقدامات توسط روسیه ممکن است شامل تحریکاتی در منطقه دونباس بوده یا حتی حمله به کی‌یف، پایتخت اوکراین باشد».

 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا شامگاه جمعه به تمامی شهروندان آمریکایی هشدار داد که ظرف 24-48 ساعت آینده خاک اوکراین را ترک کنند.
 
وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «اکنون خطر به اندازه کافی زیاد بوده  و تهدید به اندازی کافی فوری است و این همان چیزی است که احتیاط می‌خواهد».

وی ادامه داد: «نمی‌توانیم تاریخ و ساعت حمله روسیه به اوکراین را مشخص کنیم اما احتمال واقعی برای این موضوع وجود دارد و در صورتی که مسکو تصمیم حمله به اوکراین را بگیرد دستاویزی برای آن خواهد یافت».
 
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هم ساعاتی قبل‌تر از شهروندان کشورش خواسته بود خاک اوکراین را ترک کنند.

 رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی‌سی گفت: «شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره  فروش سلاح به اوکراین هشدار داد و گفت فروش این تسلیحات شانس راه حل سیاسی و دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.»

بحران اوکراین؛ واشنگتن سفارت خود را می‌بندد
در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی درباره ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، واشنگتن درصدد تخلیه سفارت کی‌یف و خارج کردن همه دیپلمات‌های خود از این کشور است.

 در حالی که اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن و برخی متحدانش در قبال مسکو با ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین ادامه دارد، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز شنبه (امروز) در خبری به نقل از مقام‌های واشنگتن از قصد دولت جو بایدن برای تعطیلی سفارت آمریکا در اوکراین خبر داد.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «با هشدار مقامات اطلاعاتی غربی مبنی بر قریب الوقوع بودن تهاجم روسیه به اوکراین، ایالات متحده قصد دارد سفارت خود را در کی‌یف تخلیه کند».

طبق گزارش آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود،، «وزارت خارجه آمریکا قصد دارد اوایل روز شنبه (به وقت واشنگتن) اعلام کند که تمام کارکنان آمریکایی در سفارت کی‌یف باید قبل از تهاجم ترسناک روسیه، کشور (اوکراین) را ترک کنند».

این خبرگزاری در گزارش خود به سراغ مسئولان و مقام‌های وزارت خارجه آمریکا رفته و از آنها درباره درستی یا نادرستی خبر مبنی بر تعطیلی و تخلیه سفارت واشنگتن در اوکراین سوال کرده اما آنها از هر گونه اظهارنظر درباره این موضوع اجتناب کرده‌اند.
برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *