سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

نخستین قربانی تنش اوکراین-روسیه

يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 789441
فرمانده نیروی دریایی آلمان بعد از اظهاراتی درباره پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه و «بیهوده» بودن ادعاها درباره حمله مسکو به اوکراین، از سمت خود استعفا داد.
نخستین قربانی تنش اوکراین-روسیه
به گزارش جهان نيوز، اظهارات «کِی آخیم شونباخ» فرمانده نیروی دریایی آلمان درباره شبه‌جزیره کریمه و روسیه در بحبوحه تنش‌ها با اوکراین، به مذاق مقام‌های نظامی مافوق او خوش نیامد.

شونباخ که طی سفری در هند حضور دارد، عصر شنبه ضمن «بیهوده» خواندن ادعاها مبنی بر طرح روسیه برای حمله به اوکراین، گفته بود شبه‌جزیره کریمه به روسیه پیوسته است و دیگر نباید دنبال بازگشت آن به اوکراین بود. وی همچنین با بیان اینکه آلمان و اروپا برای مقابله با چین به کمک روسیه نیاز دارند، گفت «ولادیمیر پوتین» فقط از غرب می‌خواهد که به روسیه احترام گذاشته شود که از نظر خود او نیز واقعا شایسته احترام است.

پس از آن بود که برخی رسانه‌ها گزارش‌های تایید نشده‌ای مبنی بر درخواست سران نیروهای مسلح آلمان از شونباخ برای استعفا و کناره‌گیری از فرماندهی نیروی دریایی منتشر کردند.

در ادامه بامداد یکشنبه بود که منابع آلمانی از استعفای شونباخ از فرماندهی نیروی دریایی آلمان خبر دادند.

وبگاه «ریانووستی» به نقل از این رسانه‌ها گزارش داد که کی‌آخیم شونباخ از سمت خود استفاده داده و «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان نیز استعفای او را پذیرفته است.

شونباخ در بیانیه‌ای که در درگاه رسانه‌ای وزارت دفاع آلمان موجود است، گفت: «من به تازگی از وزیر دفاع [دولت] فدرال [آلمان] خواسته‌ام که اجازه کناره‌گیری من از وظایفم به عنوان فرمانده نیروی دریایی را صادر کنند».

بر اساس این گزارش، وی چنین اقدامی را برای جلوگیری از وارد آمدن «خسارت بیشتر» به نیروی دریایی آلمان، نیروهای مسلح و خود کشور ضروری خوانده و توضیح داد که وزیر دفاع درخواست او را پذیرفت.

این در حالی است که پیشتر وزیر دفاع آلمان درخواست اوکراین برای ارسال سلاح به این کشور در بحبوحه افزایش تنش‌ها با روسیه را رد کرده و اعلام کرد که این اقدام در حال حاضر مفید نخواهد بود.

روز جمعه اما ارتش انگلیس یک تیپ عملیات ویژه را به اوکراین اعزام کرد تا ضمن آموزش نحوه استفاده از سلاح‌های ضد تانک جدید این کشور به نظامیان کی‌یف، به مقابله با تهدیدهای احتمالی علیه اوکراین کمک کنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *