جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۱

بزرگ‌ترین سقوط تاریخ

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 790845
ارزش سهام شرکت متا در یک ساعت و نیم ۲۳ درصد سقوط کند.
بزرگ‌ترین سقوط تاریخ
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: هنوز چند هفته از تغییر نام فیس بوک به متا نمی‌گذرد که ارزش این شرکت در یک روز بیش از 237 میلیارد دلار سقوط کرد. گفته می‌شود این بزرگ‌ترین سقوط یک‌روزه در تاریخ بازار بورس آمریکا به شمار می‌رود. این اتفاق بعد از انتشار اولین گزارش عملکرد 3 ماهه این شرکت بعد از تغییرنام رخ داد.

سرمایه‌گذاران و سهامداران متا انتظار داشتند که این شرکت در گزارش مذکور از درآمد ۳۰ میلیارد دلاری خود خبر بدهد اما این شرکت درآمد بین ۲۷ تا ۲۹ میلیارد دلاری گزارش کرده است. همین مسئله موجب شد تا در یک ساعت و نیم ارزش سهام شرکت متا ۲۳ درصد سقوط کند و از ۳۲۳ دلار به ۲۴۹ دلار کاهش یابد. گفته می شود فقط در فاصله ۱۱ دقیقه ۱۶ میلیارد دلار از ارزش بازار شرکت متا به باد رفته است.

در گزارش‌ سه ماهه شرکت متا شاهد کاهش درآمد، سود هر سهم و تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه این شرکت هستیم و همین موجب سقوط سهام این شرکت شده است. البته این تنها سقوط تاریخی در سال های اخیر نبوده و پیش از این در سپتامبر 2020 ارزش سهام اپل هم در بورس ،ریزش 180 میلیارد دلاری داشته است.
برچسب ها: سهام فیس بوک سقوط
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خصوصیت نظام سرمایه داریست. همانگونه که ممکنه یک شبه یه عده معدودی میلیاردها دلار و یا ریال به جیب بزنند . همینطور هم ممکنه یک شبه به خاک سیاه بنشینند.