جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

واکنش عمار الحکیم به حادثه فرودگاه بغداد

شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۲
کد مطلب: 789940
رئیس جریان حکمت ملی عراق خواستار تحقیقات فوری درباره حمله راکتی و پهپادی به فرودگاه بغداد شد.
واکنش عمار الحکیم به حادثه فرودگاه بغداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عمار الحکیم در توئیتی نوشت: حمله راکتی و پهپادی صبح امروز به فرودگاه بغداد را محکوم می‌کنم. باید در اسرع وقت تحقیقات لازم درباره این حملات که زیربنا‌های عراق و تاسیسات غیرنظامی آن را هدف قرار می‌دهند انجام شود تا در نتیجه تحقیقات عاملان آن و انگیزه‌شان برای انجام چنین اقداماتی که امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند، فاش شود.

به گزارش سومریه نیوز، رهبر جریان حکمت ملی عراق نوشت: ما بار دیگر از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم که تلاش‌های اطلاعاتی‌شان را برای تامین امنیت شهروندان و حفاظت از تاسیسات حیاتی کشور بیشتر کنند.

ریاست اقلیم کردستان عراق نیز ضمن محکومیت این حمله، خواستار جلوگیری از ادامه یافتن تلاش‌ها برای برهم زدن امنیت و ثبات شد و آن را تحول خطرناکی عنوان کرد که به نام و موقعیت عراق ضربه می‌زند.

منابع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد، فرودگاه بین‌المللی بغداد با ۶ راکت هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری خارج از رده که در فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید. این راکت‌ها به نزدیکی پایگاه نظامی ویکتوریای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

چندی پیش نیز پایگاه‌های ویکتوریا و عین الاسد در عراق که بدست نظامیان آمریکا کنترل می‌شد هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

بنا بر قانون پارلمان عراق که در دی ۹۸ پس از ترور فرماندهان مقاومت تصویب شد، تمامی نیرو‌های بیگانه به ویژه نظامیان آمریکا باید خاک این کشور را ترک می‌کردند، اما آمریکا ۲۵۰۰ نیروی خود را با تغییر عنوان مأموریت آنان از رزمی به آموزشی در خاک عراق باقی نگاه داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *