جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲

فرمانده شهیدی که در هوای برفی جلوی خانه نشست +عکس

يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 789427
دیشب دو ساعت با پای مجروح پشت درِ خانه تو برف نشسته اما راضی نشده در بزنه و ما رو صدا کنه! صبح که پدرش می‌خواسته بره مسجد، اصغر رو دیده!
گروه فرهنگی جهان نيوز: در ایام ولادت حضرت فاطمه(س) و به مناسبت روز مادر یادی می‌کنیم از مادرانی با چشم‌های منتظر و دل‌هایی سوخته، مادران شهدا که با اهدای عزیزان خود عزت و امنیت را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

در ادامه از شهید علی‌اصغر ارسنجانی، فرمانده گردان میثم لشکر 27 محمد رسول الله(ص) که به حق دوستانش او را «اسطوره ادب» نامیدند، خاطره ای خواهید خواند؛ ماجرایی که بی ارتباط با این رورزهای سرد و برفی زمستان نیست.

سیدابوالفضل کاظمی یکی از دوستان شهید علی‌ اصغر ارسنجانی می‌گوید: «برف شدیدی باریده بود. وقتی قطار دوکوهه وارد ایستگاه تهران شد، ساعت دو نیمه‌شب بود. با چند نفر از رفقا حرکت کردیم. علی‌اصغر را جلوی خانه‌شان در خیابان طیب پیاده کردیم. پای او هنوز مجروح بود. فردا رفتیم به علی‌اصغر سر بزنیم. وقتی وارد خانه شدیم، مادر اصغر جلو آمد و بی‌مقدمه گفت: «آقا سید شما یه چیزی بگو!» بعد ادامه داد: «دیشب دو ساعت با پای مجروح پشت درِ خانه تو برف نشسته اما راضی نشده در بزنه و ما رو صدا کنه! صبح که پدرش می‌خواسته بره مسجد، اصغر رو دیده!» بله بسیجیان خمینی این‌گونه بودند. مدتی بعد این سرباز دین و میهن در منطقه‌ی عملیاتی شلمچه به شهادت می‌رسد و همچون مادر بی‌نشان سادات، زهرای مرضیه (س) بی‌نشان می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر روح والای این شهید و تمامی شهدای این آب و خاک
Sweden
شرم و حیا و احترام برای خانواده و جامعه افتادگی و ایثار مشخصه بارز اکثر شهدای گرانقدر ما بوده و هست. روح علی اصغر شاد و راهش پر رهرو باد!