شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۳

درخواست امارات از آمریکا درباره انصارالله

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 788936
وزیر خارجه امارات از همتای آمریکایی خود خواست تا «حوثی‌ها» (انصارالله) را در «لیست تروریستی» خود قرار دهد.
درخواست امارات از آمریکا درباره انصارالله
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خواستار درج نام انصارالله در «فهرست تروریستی» این کشور شد.

وبسایت «اکسیوس» در این باره گزارش داد که وزیر امور خارجه امارات روز دوشنبه در تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، از وی خواست تا «حوثی‌ها» را مجددا در «فهرست سازمان‌های تروریستی» قرار دهد.

یک مقام عالی رتبه اماراتی به آکسیوس گفت که در جریان تماس عبدالله بن زاید و بلینکن، «قرار گرفتن مجدد حوثی‌ها در لیست تروریستی آمریکا بر اساس اقدامات فعلی آنها» مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

این مقام مسئول مدعی شد: حمله اخیر به اهداف غیرنظامی در ابوظبی و ربوده شدن یک کشتی با پرچم امارات، حوثی‌ها را مستقیما در این فهرست قرار می‌دهد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در تشریح عملیات «طوفان یمن» در امارات گفت که نیروهای مسلح یمن در این عملیات فرودگاه‌های دوبی و ابوظبی و نیز پالایشگاه نفت در المصفح ابوظبی یکی از مراکز مهم و حساس این کشور را مورد هدف قرار دادند.

وی تأکید کرد که این عملیات با استفاده از پنج فروند موشک بالستیک و شمار زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

«محمد البخیتی» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های دبی و ابوظبی را نقطه شروع پاسخ خود در عمق خاک امارات دانست و گفت: ما به ابوظبی درباره ادامه تجاوزات هشدار می‌دهیم.

البخیتی در مصاحبه با المیادین گفت: امارات بر تجاوزات خود به یمن پافشاری کرد، این در حالی است که ما به این کشور فرصت دادیم تا به تدریج از یمن عقب‌نشینی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به بزرگترشون گفته
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
وقتی چند ساله ؛ دارین سر مردم مظلوم یمن بمب میریزین ، ایراد نداره ! اما حالا که جواب گرفتین ، التماس کمک دارین ؟؟!!
United States
زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!!!