سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱۵

دبیر: به آمریکایی‌ها گفتم از کشورتان خوشم نمی‌آید/ گرین کارتم را هفت سال پیش پس دادم

دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 788805
علیرضا دبیر درباره کشتی دوستانه ایران و آمریکا در خاک این کشور توضیحاتی ارائه کرد.
دبیر: به آمریکایی‌ها گفتم از کشورتان خوشم نمی‌آید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر آمریکا حتی به یک نفر از اعضای تیم هم ویزا ندهد به این کشور نمی‌رویم. این مسابقه دوستانه است و باید با ما دوستانه برخورد کنند نه سیاسی.

علیرضا دبیر این اظهارات را صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد و درپاسخ به این سوال که اگر به خود شما ویزا ندهند گفت: من هم یکی از اعضای تیم هستم و همین جا از تیم آمریکا دعوت می‌کنم که برای جام تختی به ایران بیاید. از مسئولان هم می‌خواهم در فرودگاه به آنها ویزا بدهند.

وی افزود: روز اول وعده دادم انتخابی تیم ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی یک نفر هم بدون انتخابی به تیم ملی نرسید. پژمان درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. محمد بنا از جام تختی کارش را شروع می‌کند. باور دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می شود اما این‌که همه بخواهند مثل قدیم در خرداد انتخابی بگیرند درست نیست. 

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: وقتی حسن یزدانی قهرمان اول دنیاست باید به او فرصت بدهیم از ۲ مرحله جلوتر کارش را شروع کند و بر اساس آورده کشتی گیران رفتار کنیم.
 

دبیر درباره اتفاقات کشتی آزاد قهرمانی کشور، گفت:  در ایران نبودم و وقتی آمدم متوجه این سر و صداها شدم. فیلم کشتی بذری را به ۸ داور بین المللی نشان دادم. پنج نفر از آن ها گفتند فیروزپور برنده است و سه نفر گفتند بذری برنده است. به کادرفنی هم گفتم امیدوارم حقی از کسی ضایع نشود و کادرفنی طوری برنامه ریزی کند که حقی از کسی ضایع نشود. از احمد بذری تشکر می کنم و یکبار اعتراض نکرد. سعی می کنیم از او تجلیل کنیم. او می بازد و سکوت می کند. این ها موارد قشنگ کشتی است و باید دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول که به کشتی آمدم یک حرف زدم و اینکه آمدم آبرویم را بگذارم که کشتی بالا برود.
رییس فدراسیون کشتی درباره تشکیل ۲تیم برای بازی های آسیایی و جهانی گفت: باید با مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک جلسه بگذاریم و سپس تصمیم بگیریم. نگاه بازیکنان تیم ملی هم باید برای ما مهم باشد. من خودم این شرایط را طی کرده ام و هزینه آن را داده‌ام.

دبیر در پاسخ به این سوال که پیمان فخری گفته تیم اول به بازی های آسیایی برود، گفت: آن ها نمی توانند برای ما تصمیم بگیرند. سرمربی تیم ملی و بازیکنان و خودمان باید تصمیم بگیریم. کمیته ملی المپیک نمی تواند برای ما تصمیم بگیرد. هر چقدر پول می دهند باید مدال بخواهند.

وی ادامه داد: انتخابات کمیسیون ورزشکاران مهندسی شده بود. به صالحی امیری گفته بودم حمید سوریان هم پرمدال ترین ورزشکار و هم نایب رییس است از سهمیه چهار نفر انتصابی، یکی را به او بدهید که گفت من صد در صد موافقم و حمایت می کنم اما او را معرفی نکردند. من هنوز گله مندم. دوستان می گویند علی دبیر باج می خواهد. کدام باج؟ اینکه حق کشتی را می خواهم باج است؟ دوستان باید حق کشتی را بدهند. اسفند ماه بیشتر درباره کمیته المپیک و پول‌دادن‌هایشان صحبت می کنم. رییسان قبلی فدراسیون مثل یزدانی خرم، سیروس پور ، خادم و  طالقانی را چطور برداشتند؟ من را هم می خواهند کاری کنند بروم.

دبیر ادامه داد: ما دنبال دعوا و جنگ نیستیم. درباره کمیته همین قدر بسنده می کنیم. درباره بودجه و پخش کردن آن با جزییات صحبت می کنم. ببینم چه کسانی می آیند اسفند ثبت نام کنند آنوقت مفصل صحبت می کنم.

وی درباره حاشیه های سفر به آمریکا گفت: این دیدار صرفا یک دیدار دوستانه است.  کشتی ما از روسیه و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ماست. اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟ متاسفانه اتفاقاتی افتاد که من واقعا ناراحت شدم. یکسری آدم ها دروغ هایی را نوشتند مثلا گفتند فلانی گرین کارت دارم. اقایان ما در المپیک سیدنی گرین کارت گرفتیم شاید درس بخوانیم. خیلی ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین کارت گرفتند. من هیچ وقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می رود تا ویزا بگیرد. گرین کارت با تابعیت که قسم می خورند خیلی فرق دارد. من هفت سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند.


وی سپس تصویر کپی پاسپورت منتسب به خود را بین خبرنگاران پخش کرد و گفت: آنقدر بی عقل هستند که جنسیت من را زن نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا گرین کارتت را پس دادی؟ گفتم از کشورتان خوشم نیامد.

دبیر افزود: دیروز هم به سفارت آمریکا در دوبی و هم فدراسیون آن ها نامه محکمی نوشتم. یکی از همراهان ما را پنج ساعت به یک اتاق امن بردند و دیروز به دستگاه های امنیتی گزارش دادم. اگر مسابقه دوستانه است این چه طرز دوستانه برخورد کردن است؟ اینکه رسانه ای مثل فاکس نیوز خبر بزند معلوم است نمی خواهند این دیدار برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کامل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دبیر جان بسه
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم خوش غیرت .
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم کسی دو زار وطنش رو دوست داشته باشه و بازم عشق زندگی توی جای دیگه داشته باشه .
Iran, Islamic Republic of
نباید این حرف رو بزنه آخه یه مشت غرب پرست و سلبریتی الان ازدستش ناراحت میشن که چرا به آمریکا بد گفته!
محمد جواد
خیلی عالی هستی دبیر ..... انشا الله همیشه موفق و سربلند باشی
Iran, Islamic Republic of
رفته گرین کارت گرفته بعدش دلشو زده؟.
رر
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگه خوشت نمي امد پس چرا گرين كارت گرفته بودي ترا به خدا اداي بچه حزب الهي ها را در نيار!.انها همانطور كه فكر ميكنند عمل ميكنند شما چطور؟.
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که گرین کارت را پس داده
ط
Iran, Islamic Republic of
اقای دبیر چی شد شما هم مرک بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
اگه‌خوشت‌نمیادبرای‌چی‌دنبال‌مسابقه دوستانه‌هستی‌!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یکم دیر گفتی برادر ، حدودا ۱۰-۱۵ سال …