جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

خرید تیرآهن از بازار تهران و مبادی

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 788415
تیرآهن (beam) از مقاطع فولادی پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود. این محصول به واسطه شکل پروفیل، ابعاد و استقامت فیزیکی و اتصال پذیری مطلوب در سازه های فولادی نظیر ساختمان ها، پل و استراکچر ماشین آلات صنعتی به منظور افزایش مقاومت استفاده می شود. تولید تیر آهن  کشور در 5 ماهه اول سال 99 در رقم 509 هزار تن ثبت شد که با کاهش 11 درصدی در 5 ماهه اول 1400 به رقم 454 هزار تن در آمار تولید مقاطع فولادی رسیده است.


انواع تیرآهن
تیراهن هاش: H یا IPB یا بال پهن از نمای مقطع دارای بال و جان یک اندازه است. هاش معمولا در سازه های مرتفع و پل های بزرگ کارامد است. این محصول در دو مدل سبک HEA و سنگین HEB تولید می شود. مجتمع ذوب آهن اصفهان از تولیدکنندگان داخلی هاش است . عواملی نظیر وزن بالاتر و عرضه کمتر سبب شده قیمت هاش به نسبت IPE بیشتر باشد.

تیراهن ساختمانی: اولین مشخصه IPE یکسان بودن ضخامت بال های آن است. این نوع تیرآهن بیشترین مصارف را در ساختمان سازی دارد و تولید آن در اغلب مجتمع‌های ذوب ریزی در کشور انجام می‌شود.

تیراهن INP: در این تیرآهن ضخامت بال با فاصله گرفتن از وسط تیر کاهش می‌یابد. استفاده از این تیر در کشورهایی نظیر چین رایج است. مشخصات ابعادی آن تحت استاندارد EN10365 و میزان استقامت آن نیز با استاندارد EN10024:1995 شاخص‌گذاری می‌شود.


پر فروش‌ترین سایز تیرآهن
رایج ترین سایزهای تیرآهن 12،14،16،18،20،22،24،27،30 می باشد. سایز بیش از 30 را اصطلاحا تیرآهن اروپایی می نامند. به دلیل پهناور بودن ایران، اغلب ساخت و سازها در ارتفاع محدودی انجام می شود و چون وزن زیادی بر روی سقف طبقه اول اعمال نمی شود اکثر سازندگان از سایز تیرآهن 14 استفاده می کنند.


تیرآهن ذوبی
تیر ذوبی اصطلاحی است که به محصول تولید شده توسط شرکت ذوب آهن اصفهان اطلاق می شود. این شرکت در حال حاضر از بزرگترین تولید کنندگان آهن و فولاد در کشور محسوب می شود و تولیدات آن همگی دارای استاندارد بین المللی هستند و از جداول اشتال آهن پیروی می کند. ریل یکی از تولیدات ویژه این شرکت است که تولید آن در این شرکت بومی سازی شده است.

خدمات و کارهای اجرتی
- در صورت نیاز می توانید تیرآهن را به صورت لانه زنبوری شبکه کنید. این کار برای افزایش مقاومت خمشی پروفیل صورت می‌گیرید. در این روش درون جان تیرآهن به صورت یک 6 ضلعی تخلیه می شود که از وزن سازه به میزان زیادی کاسته شود. با کاهش وزن، مولفه‌های نیروی زلزله که ارتباط مستقیم با وزن سازه دارد نیز کم می‌شود و در نتیجه ساختمان ایمن ‌تر خواهد بود.

- برشکاری به منظور سفارش تیرآهن نرمال نیز قابل انجام است. گاهی نیازمند تیرآهن با طول دلخواه هستیم که به کمک برش سرد (کوپال) و گرم (برنول) انجام می گیرید. فروش تیرآهن با این تغییرات همراه با اجرت است که در انتهای کار دریافت می گردد.

نکات مهم در خرید تیرآهن
الف) وزن: قیمت تیرآهن با توجه به وزن نرخ گذاری می شود تا تعداد شاخه آن. در هنگام خرید وزن هر شاخه با توجه به پیشفرض تولید کننده در نظر گرفته شده، سپس بعد از ترخیص بار به کمک باسکول، وزن دقیق محاسبه و فاکتور نهایی صادر می شود. اگر خریدار اعلام کند که قبل از تحویل نیز بار دیگر می‌بایست وزن کشی شود این کار بلامانع است. اگر اختلاف وزن باسکول اولیه با ثانویه بیش از 100 کیلوگرم باشد راننده می‌بایست خسارت را پرداخت کند.


ب) رنگ: هوا و آب دو عاملی هستند که سبب تغییر رنگ آهن می‌شود. بارش باران روی بندل‌ها سبب اکسیداسیون سطح بیرونی شاخه‌های تیر آهن می‌شود. رنگ نرمال می‌بایست در محدوده طوسی پرنگ و مشکی باشد. در نظر بگیرید زردی سطح روی آهن طبیعی است که این میزان با دست کشیدن روی آهن قابل شناسایی است. در صورتی که زردی به زنگ زدگی و خوردگی منجر شده باشد می‌بایست از تحویل بار اجتناب نمود.

ج) شاخه: گرچه عموما تمام مقاطع فولادی بر مبنای وزن فروخته می‌شوند، اما گاهی برخی نیازمند تیرآهن (https://neginfoolad.ir/آهن-آلات/تیر-آهن/) به صورت شاخه‌ای هستند که اصطلاحا شاخه شمار گفته می‌شود. در این مواقع وزن ملاک خرید نخواهد بود. تنها خریداران می‌بایست قبل خرید نسبت به سایز و سبک وزن یا سنگین وزن بودن تیرآهن انتخاب خود را به فروشنده بیان کنند. اگر خرید به صورت بندیل تیرآهن باشد باید در نظر گرفت که تعداد شاخه در بندل هر کارخانه متفاوت است و به گونه‌ای خرید شود که تعداد شاخه‌ها برطرف کننده نیاز شما باشد.

د) آنالیز: در این برگه آزمایش های مهم فیزیکی و ترکیبات شیمیایی محصول درج شده است. با بررسی این برگه با خیال راحت تر می توانید محصول خریداری شده را انتخاب نمایید.

خرید تیرآهن
اگر نیاز به استعلام قیمت تیرآهن ۱۸ و 14 و سایر سایزهای پرفروش دارید و یا به دنبال دیگر مقاطع فولادی نظیر ورق گرم و سرد، میلگرد، پروفیل، نبشی و ناودانی هستید می‌توانید با شرکت نگین فولاد السا تماس بگیرید. کارشناسان مجرب این مجموعه آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات پیش از خرید هستند. خریداران می‌بایست با شماره 02144448200 تماس یا با مراجعه به وبسایت www.neginfoolad.ir پاسخ سوالات خود را بیابند. این شرکت آماده بارگیری و ارسال آهن آلات در همان روز خرید به تمامی نقاط ایران می‌باشد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *