پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

یونیت هیدرولیک چگونه کار می کند؟

جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 788471
یونیت هیدرولیک را می‌توانیم در بین سیستم‌هایی جای دهیم که کاملا مستقل بوده و تشکیل‌شده از اجزای مختلفی است. از مهم‌ترین بخش‌های این سیستم می‌توانیم به مخزن مایعات و پمپ اشاره داشته باشیم.

 کاربردهایی که این سیستم به خود اختصاص داده، به دلیل ویژگی‌ها و عملکردی که دارد بسیار گسترده است. موارد گوناگونی وجود دارند که در رابطه با پاورپک هیدرولیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

نحوه طراحی و همچنین تعمیر و نگهداری نمونه‌ای از این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به صورت گسترده‌تر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس دنبال‌کننده ما باشید.

یونیت هیدرولیک چیست؟
در ابتدای کار به بررسی این مطلب می‌پردازیم که اصلا یونیت هیدرولیک چیست. برای اینکه بتوان انرژی و همچنین قدرت انواع سیستم‌های هیدرولیک را تامین کرد، از این سیستم مستقل که تحت عنوان پاورپک هیدرولیک نیز شناخته شده است، استفاده می‌کنیم. برای راه‌اندازی سیستم‌های هیدرولیک و به حرکت درآوردن تک تک اجزای آن‌ها، نیاز است تا یک توان تامین شود.

به منظور تامین این توان باید از سیستم‌های مستقل پاورپک هیدرولیک استفاده کنیم. برای اینکه سیستم‌های هیدرولیک بتوانند توان هیدرولیک را جابه‌جا کنند، به حضور سیالات و مایعات مختلف نیاز خواهد بود. مخزنی که درون پاورپک هیدرولیک وجود دارد، وظیفه تولید این توان را برعهده دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره های قبل از خرید یونیت هیدرولیک و یا اطلاع از قیمت روز می توانید به مراکز متعبر فروش این محصولات همچون فروشگاه هیدرولیک نادری مراجعه کنید
 

پاورپک هیدرولیک از چه اجزایی تشکیل شده است؟
پاورپک هیدرولیک تشکیل‌شده از اجزای مختلفی بوده که به واسطه همکاری این اجزا، می‌توانید شاهد عملکرد فوق‌العاده باشید. از مهم‌ترین اجزای این سیستم مستقل می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

رگولاتور:
برای اینکه بتوان فشار را تنظیم و کنترل کرد، از رگولاتور استفاده می‌شود.

خطوط فشار:
مایعاتی که تحت فشار هستند، برای اینکه به پمپ انتقال داده شوند، از خطوط فشار کمک گرفته می‌شود.

خطوط فشارشکن:
خطوط فشار شکن این وظیفه را برعهده دارند تا جهت جریان مایعات را کنترل کرده و همچنین از افزایش فشار جلوگیری به عمل بیاورند.

موتور:
 همانطور که بر همه واضح است، از موتور به منظور تامین نیروی موردنیاز پمپ بهره برده می‌شود.

پمپ:
 برای اینکه مایعات دریافت و سپس به داخل مدار هیدرولیک منتقل شوند، به حضور پمپ نیاز خواهد بود که با توجه به تفاوت های پمپ هیدرولیک، این پمپ می تواند ازنوع پمپ پره ای ( کارتریجی ) و یا سایر انواع پمپ هیدرولیک باشد

یونیت هیدرولیک در چه جاهایی کاربرد دارد؟
کاربردهایی که می‌توانید از پاورپک هیدرولیک مشاهده کنید، بسیار گسترده و ویژه بوده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
  • استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع ماشین‌آلات کشاورزی
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع تراکتورها
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع ماشین‌آلات ساختمانی
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع بالابرها
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع دستگاه‌های پرس
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع سیزر لیفت‌ها
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع درها
    استفاده از یونیت‌های هیدرولیک در انواع ماشین‌آلات صنعتی
از آنجایی که یونیت‌های هیدرولیک به عنوان قلب مدارهای هیدرولیک شناخته‌ شده‌اند، از این رو جای تعجبی وجود ندارد که شاهد این کاربردهای متفاوت و گوناگون باشید.
 

تعمیر و نگهداری یونیت هیدرولیک چگونه است؟
از دیگر مواردی که در رابطه با این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده، نحوه تعمیر و نگهداری از یونیت‌های هیدرولیک است.

 زمانی که یونیت‌های هیدرولیک طراحی و ساخته می‌شوند، باید یک سری از ملاحظات را در رابطه با آن‌ها در نظر گرفت تا از تعمیرات بیهوده جلوگیری شود. در صورتی که این ملزومات رعایت نشوند، در آن صورت شاهد مشکلات گوناگونی خواهید بود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

فیلتراسیون سیستم مناسب نخواهد بود و یک عملکرد ضعیف را مشاهده خواهید کرد.
در مدار نقاط تست وجود نخواهند داشت.

برای اینکه بتوان میزان سایش را در سیستم مشاهده کرد، هیچگونه امکانی وجود نخواهد داشت.

شیرها و سایر اجزای مدار در مکانی نصب می‌شوند که نمی‌توان در زمان نیز بر روی آن‌ها مانیتور داشت و آن‌ها را تعمیر کرد.

پس هر مجموعه‌‌ای باید به این دست از موارد توجه داشته باشد و از نیروهای متخصص در زمینه طراحی و ساخت بهره ببرد.

 همچنین به صورت دوره‌ای به سرویس یونیت‌های هیدرولیک بپردازید تا از به وجود آمدن مشکلات بسیار جدی جلوگیری کنید.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید از یونیت‌های هیدرولیک مراقبت کنید این بوده که به طور مداوم روغن را خنک و تهویه کنید. این کار باعث خواهد شد تا نیاز به تعمیرات به کمترین حد ممکن خود برسد؛ همچنین باعث می‌‌شود تا بتوانید شاهد عمر مفید طولانی‌تری از محصول مورد نظر خود باشید.

از دیگر نکاتی که برای نگهداری باید آن‌ها را رعایت کنید، شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

حتما تیوب‌ها را مورد بررسی قرار دهید

تیوب‌ها به هیچ عنوان نباید بریدگی و یا پوسیدگی داشته باشند.

سیالات باید کاملا به موقع تعویض شوند.

مخزن یونیت نباید به صورت مداوم چک شود. در هنگام بررسی باید ببینید که آیا زنگ‌زدگی یا خوردگی مشاهده می‌شود یا خیر.

در سفارش یونیت‌های هیدرولیک باید چه اطلاعاتی داده شوند؟
همانطور که مشاهده کردید کاربردهای این سیستم بسیار گسترده هستند. صنایعی که از این سیستم‌های مستقل بهره می‌برند، می‌توانند بر اساس نیازهای خود سفارش خود را شخصی‌سازی کنند.

 در رابطه با این موضوع باید اطلاعات مختلفی را به سازنده و فروشنده ارائه دهند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:
  • مقدار سرعتی که سیستم خواهد داشت
    چگونگی نصب
    فشار کاری که از سیستم انتظار خواهید داشت
    دبی پمپ به کار گرفته‌شده در داخل سیستم مستقل
    نوع برندهایی که هر کدام از قطعات مورد استفاده دارند
لازم به ذکر است که برای ارائه هر کدام از این اطلاعات باید در ابتدا به نیازتان توجه داشته باشید. بعد از آن باید بودجه‌ای که در اختیار دارید را مد نظر قرار دهید.
 
مراحل طراحی و ساخت یونیت هیدرولیک در هیدرولیک نادری
هیدرولیک نادری یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه تولید و ساخت یونیت‌های هیدرولیک است.

 شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که مراحل طراحی و ساخت این یونیت‌ها به چه صورت است. برای اینکه بتوان فرایند طراحی و ساخت را با بهترین کیفیت ممکن انجام داد، نیاز است تا اطلاعات کافی را در رابطه با اجزای تشکیل‌دهنده داشت.

 مجموعه هیدرولیک نادری با اجزایی همچون مخزن پمپ، پمپ، چرخ‌دنده‌ها و همچنین انواع لوازم جانبی به صورت کامل آشنایی دارد و می‌داند برای تولید بهترین قطعات باید از چه مواد اولیه‌ای بهره برد.

به عنوان مثال به منظور تولید مخزن روغن یونیت هیدرولیک حتما باید از جنس فلز استفاده شود. دلیل آن نیز این بوده که بتواند قابلیت جوشکاری داشته باشد و از این طریق به سفارش‌ها و درخواست‌های مشتریان قابل تعمیم باشد.

علاوه بر آن مجموعه هیدرولیک نادری در هنگام تولید یونیت‌ها، به تعمیرات نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ است. بدین صورت که اجزا و قطعات موردنیاز را به نحوی کنار هم چیده‌ است تا تعمیرکاران و سرویس‌کاران به راحتی بتوانند فرایند تعمیر را پشت سر بگذارند و با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند.

پس در یک نگاه کلی می‌توانیم اینطور بیان کنیم که مجموعه هیدرولیک نادری از بهترین نیروها برای طراحی و ساخت بهره می‌برد؛ به همین علت شما می‌توانید با خیالی راحت نسبت به سفارش‌دهی اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد سایت هیدرولیک نادری ( hydkala.com ) شوید و از طریق راه‌های ارتباطی درج‌شده در سایت، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل بفرمایید.
 
جمع بندی
در این مطلب سعی کردیم تا شما را با پاوریونیت هیدرولیک آشنا کنیم. این یونیت‌ها قلب مدار به حساب می‌آیند و در مکان‌های مختلفی کاربرد پیدا کرده‌اند. همچنین اجزای تشکیل‌دهنده این سیستم مستقل شامل موارد مختلفی بوده که هر کدام از این قابلیت برخوردار هستند تا وظایف گوناگونی را به انجام برسانند و باعث یک عملکرد فوق‌العاده شوند. علاوه بر این باید به خوبی از این سیستم نگهداری کنید.

راهکارهای مختلفی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد نهایت مراقبت را از این سیستم‌ها به عمل بیاورید و هزینه‌های تعمیر را کاهش دهید.

 البته بخشی از این مراقبت‌ها بستگی به اصول طراحی و ساخت پاورپک هیدرولیک دارد. هیدرولیک نادری از مجموعه‌هایی به حساب می‌آید که اصول کاملا استاندارد را در طراحی و ساخت این سیستم‌ها به کار می‌گیرد و می‌توانید با خیالی راحت نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید. اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید، تمامی راه‌های ارتباطی در سایت درج شده‌اند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *