جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۲
چهاردهمین سفر استانی رئیس جمهور؛ هرمزگان

آیت الله رئیسی: هرمزگان نباید با این همه ظرفیت گرفتار فقر و بیکاری باشد/ حضور رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده هشت بندی/ صندوق پیشرفت در استان‌های کشور ایجاد می‌شود + فیلم و تصاویر

پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 788376
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه وارد فرودگاه بندرعباس شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.
آیت الله رئیسی: هرمزگان نباید با این همه ظرفیت گرفتار فقر و بیکاری باشد/ حضور رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده هشت بندی/ صندوق پیشرفت در استان‌های کشور ایجاد می‌شود + فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، دکتر رئیسی در چهاردهمین سفر استانی خود وارد فرودگاه بندرعباس شد.

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه وارد فرودگاه بندرعباس شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.
 
بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران ، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم ترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان خواهد بود.

آیت الله رئیسی را در این سفر، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای کشور، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان همراهی می‌کنند.


 

 
هرمزگان نباید با این همه ظرفیت گرفتار فقر و بیکاری باشد
آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز در بدو ورود به هرمزگان اظهار کرد: توفیقی برای بنده و همکاران است که در هرمزگان هستیم که شکل گرفتن این استان همراه با مقاومت و ایستادگی بوده است.

وی افززود: مردمی که در برابر متجاوزان همواره ایستاده و تاریخ این استان همواره شجاعت و مقاومت این مردم را ثبت کرده است.

رییس جمهور با بیان این که من برای استان هرمزگان گفته بودم که بررسی های مقدماتی انجام شود و هیأت‌هایی اعزام شده و با مشورت نماینده ولی فقیه و استاندار و فعالان و اجتماعی و اقتصادی، نیازهای استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی صنعتی، اقتصادی، گردشگری که زمینه‌های بسیار بزرگی دارد و با این ظرفیت‌های ارزشمند برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری معنا ندارد.

به گفته آیت الله رییسی، اگر اقتصاد دریا، صنعت، گردشگری و معدن فعال شود ما در این استان شاهد فقر و بیکاری به حول و قوه الهی نخواهیم بود.

وی همچنین عنوان داشت: با تلاش هایی که استاندار و همه مدیران انجام می‌دهند و امنیت خوبی که در استان وجود دارد و این امنیت خلیج فارس را امن کرده و باید از نیروهای مسلح این استان نیز قدردانی کرد که تأمین امنیت را همواره تضمین کرده اند و حضور آگاهانه و با بصیرت آنان توانسته خلیج فارس را امن کند.

رییسی تأکید کرد: این امنیت سرمایه گذاری در استان را تضمین کرده است.

رییس جمهور در پایان اظهار کرد: با سرمایه گذاری که در این استان شکل می‌گیرد، توسعه خواهد یافت و با برنامه ریزی‌هایی که برای استان انجام شده، ان شا الله گام‌های موثری را نسبت به پیشرفت استان در بر داشته باشد و مردم عزیزمان این تفاوت را احساس کنند.




حضور رئیس جمهور در جمع مردم سیل زده هشت بندی
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر دو روزه خود به استان هرمزگان به صورت سرزده از منطقه سیل زده توکهور و هشتبندی شهرستان میناب بازدید و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه با تلاش مردم و امدادگران، سیل در هرمزگان خسارت‌های جانی نداشت.

دکتر رئیسی در جمع مردم بخش توکهور و هشتبندی افزود: خسارت‌های وارده شده به مناطق کشاورزی جبران می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد رونق کشاورزی در این منطقه از هرمزگان از سرگرفته شود.

رئیس جمهور گفت: برخی خواسته‌ها عمومی مردم نیز از جمله بازسازی جاده‌های آسیب دیده از سیل، تقسیمات کشوری و ارتقاء بخش به شهرستان، پیگیری و بررسی می‌شود.

آیت الله رئیسی افزود: خواسته‌های شخصی و نامه‌ها هم، پیگیری می‌شود.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در اجتماع مردم خونگرم بخش توکهور و هشتبندی گفت: مردم این منطقه، زن و مرد همه اهل تولید و کشاورزی هستند و صبورانه در این عرصه مشغول به فعالیت اند.

آقای رئیسی افزود: مردم این منطقه روحیه انقلابی دارند و در دولت سیزدهم افتخار می‌کنم که در خدمت شما مردم انقلابی هستم.
 
 

رئیس جمهور در بازدید از منطقه زلزله زده گیشان غربی:
تصمیمات لازم برای حل مشکلات مناطق زلزله زده در شورای اداری استان اتخاذ خواهد شد
سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود در استان هرمزگان از منطقه زلزله زده گیشان غربی بازدید و از نزدیک با مردم این منطقه گفتگو کرد.
دکتر رئیسی با تشکر از اقدامات استاندار هرمزگان و بنیاد مسکن نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده منطقه گیشان غربی، به اقدامات عمرانی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است که در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: خدمت به این مردم عزیز وظیفه دولت است و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.
 

 
بازدید آیت الله رئیسی ‌از بخش‌های مختلف مجتمع بندری شهید رجایی

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان هرمزگان از مرکز کنترل ترافیک ‌و جستجو و نجات دریایی مجتمع بندری شهید رجایی و اتاق مدیریت و مانیتورینگ این مجموعه بازدید کرد.

بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، زیرساخت‌های گمرکی و اموال تملیکی از دیگر برنامه‌های حضور رئیس جمهور در این مجتمع بود.

همچنین دکتر رئیسی در جریان روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری قرار گرفت.
 

 
رئیس جمهور در دیدار با قشرهای مختلف مردم هرمزگان:
استفاده از ظرفیت سواحل مکران در هیأت دولت و در سطح ملی در حال پیگیری است / صندوق پیشرفت در استان‌های کشور ایجاد می‌شود/ هرمزگان ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی را دارد


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه در دیدار با قشرهای مختلف مردم هرمزگان، این استان را برخوردار از منابع متنوع توصیف کرد و گفت: هرمزگان دریا، معادن، صنایع، نیروی انسانی کارآمد و تحصیلکرده و آماده کار و تلاش دارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نشان صدق مردم هرمزگان تقدیم بیش از ۱۲۰۰ شهید و حضور ایثارگران و فرهیختگان در این استان است، گفت: انسجام خوبی در بین همه اقوام و گرایش‌های این منطقه وجود دارد که در سال‌های متمادی این وحدت و انسجام زبانزد بوده و این سرمایه باید حفظ و تقویت شود.

دکتر رئیسی با اشاره به تقدیم شهدای غواص و نقش این استان در جنگ تحمیلی، گفت: نیروهای مسلح در حفاظت از دریا و در مقابل نظامیان آمریکایی و نیروهایی که غاصبانه در منطقه حضور دارند، از حریم کشور صیانت کردند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که چرا در هرمزگان با این میزان صنایع و سرمایه‌گذاری شاهد فقر هستیم، تصریح کرد: دولت و استاندار این استان از پژوهشگرانی که روی این موضوع کار کرده‌اند، استفاده کنند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه استفاده از نیروهای بومی بر نیروهای غیربومی تقدم دارد، گفت: این موضوع مسأله مهمی است که نیروهای بومی در صنایع، کشاورزی و پیشرفت استان نقش ایفا کنند و باید در جلسه شورای اداری استان نیز به این موضوع توجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سواحل مکران، گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه صنایع ملی، سهم مهم و مسئولیت اجرایی در آبادانی و عمران هرمزگان دارند گفت: همه صنایع فعال استان باید نقش خود را ایفا و درصدی از درآمد خود را در همین منطقه هزینه کنند.

رئیس جمهور یکی از نوآوری‌های بودجه ۱۴۰۱ را ایجاد صندوق پیشرفت برشمرد و گفت: با تشکیل صندوق پیشرفت در استان‌ها از ابتدای سال آینده، دولت یک تنخواه به همه صندوق‌ها پرداخت می‌کند و درآمدهای استان همچون مازاد مالیات، حق مالکانه معادن و اموال مازاد دولت به این صندوق واریز خواهد شد؛ به نحوی که بتواند با اشتغالزایی پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی به همسایگان، اظهار داشت: موافق ایجاد بازار مشترک مرزی برای فروش محصولات کشاورزی استان به کشورهای همسایه هستیم.

رئیس جمهور با رد خام‌فروشی خاطرنشان کرد: فعال کردن صنایع پایین‌دستی همچون پتروشیمی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند و استان هرمزگان ظرفیت ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام‌فروشی را دارد.

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت مسأله‌محوری در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب هم بر مسأله‌محوری تاکید دارند و و ارائه «نظام مسائل» و تحقق مشارکت مردمی و دولت مردمی می تواند در برون رفت از مشکلات بسیار مؤثر باشد.

آیت‌الله رئیسی درباره کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در هرمزگان گفت: این موضوع در شورای اداری استان پیگیری می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند پزشک در دسترس همه مردم ایران باشد زیرا اصلاً قابل قبول نیست که یک بیمار به دلیل نبود پزشک از بین برود.

رئیس جمهور در پاسخ به درخواست یکی از سخنرانان مبنی بر تأسیس مهد کودک در ادارات، گفت: این موضوع خواسته به حقی است و پیگیری خواهد شد و در قانون جمعیت هم تأسیس مهد کودک در ادارات و نهادها آمده است و از کارهایی است که دولت باید پیگیری کند.

در حال تکمیل...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با این باید و نباید ها کار مملکت درست نمیشه
Canada
به عمل کار برآید آقای رییسی
Iran, Islamic Republic of
کافیه دو کیلومتر از مرکز این استان وقطب اقتصاد کشور دور بشی ...!!
Iran, Islamic Republic of
میشه به سید مرحومان بگین تو جملاتش از "باید" و "نباید" استفاده نکنه.....ما به این کلمات که در دولت قبل ریاد استفاده می شد حساسیت داریم
Iran, Islamic Republic of
با شعار درمانی مشکل کشور صد سال دیگرنیزحل نخواهد شد
لهنت
Iran, Islamic Republic of
خداوندا رییسی را موید و منصور و موفق و محفوظ بدار .آمین
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اینا رو همه میدونیم مهم اینه یکی انجام بده و....
..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با فوق لیسانس عمران بیکار رفتم مرغداری راه انداختم تو یک ماه غذای مرغ کیلویی ۴۵۰۰ تومان گرون شده .
United States
حضور پلنگهای اینستا در دولت ارزشی و اصولگرای رئیسی چه توجیهی دارد؟؟!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیسی مقصر یک عده مسئولان خائن و حرامخور وابسته به اجانب بوده که چنین سر ملت و مملکت اورده اند نه کس دیگری اگر یک خائن سر شناس را در ملا عام محاکمه و مجازات میکردید اکنون این وضعیت نبود