جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اوباما: دموکراسی آمریکا در خطری بزرگتر قرار دارد

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب: 787748
رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به واقعه حمله به کنگره، گفت دموکراسی کشورش امروز در خطر بزرگتری قرار دارد.
اوباما: دموکراسی آمریکا در خطری بزرگتر قرار دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به حمله سال گذشته به ساختمان کنگره گفت دموکراسی آمریکا امروز در خطر بزگتری قرار دارد.

به گزارش پایگاه «آکسیوس»، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت: «دموکراسی ما در خطر بزرگتری از آنچه که یکسال پیش بود، قرار دارد.» اشاره او به زمانی بود که در سال گذشته، هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با یورش به ساختمان کنگره تلاش داشتند تا مانع تأیید پیروزی بایدن در مجمع گزینندگان (الکترال کالج) شوند.

اوباما در بیانیه خود مدعی شد: از لحاظ تاریخی، آمریکایی‌ها هوادار دموکراسی و آزادی در سراسر جهان بودند؛ خصوصا زمانی که تحت حمله قرار داشتند؛ اما ما زمانی که چهره‌های پیشرو در یکی از دو حزب بزرگ سیاسی ما به شکلی فعال در حال تضعیف دموکراسی در داخل هستند، قادر به ایفای چنین نقشی نیستیم.

باراک اوباما در ادامه اعلام کرد: اگر ما می‌خواهیم فرزندان مان در یک دموکراسی واقعی – و نه از آن‌هایی که تنها انتخابات دارد – بلکه در جایی که هر صدایی اهمیت دارد و هر رأیی شمرده می‌شود، بزرگ شوند، باید از این مسأله حفاظت کرد.

رئیس جمهور امریکا همچنین گفت: با وجود آنکه بسیاری از جمهوری خواهان در ابتدا (نتایج انتخاباتی را که در آن بایدن پیروز شد) رد کردند، اما ادعا‌هایی که چنین آتش خشونت را در ششم ژانویه برانگیخت، از آن زمان ازسوی بخش بزرگی از رای دهندگان و مقامات منتخب پذیرفته و باور شده است.

گفتنی است پیشتر نیز جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد هشدار داد که دموکراسی در سراسر آمریکا در معرض خطر است و ملت این کشور اکنون در لبه پرتگاهی که در حال وسیع‌تر شدن است، قرار دارند.

کارتر در گزارشی در آستانه سالگرد حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه نوشت: «بدون اقدامی فوری، ما در خطر درگیری داخلی و از دست دادن دموکراسی خواهیم بود. آمریکایی‌ها باید اختلافات را کنار بگذارند و قبل از اینکه خیلی دیر شود با یکدیگر متحد شوند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *