پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

اسلامی: ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد انجام دهد

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 786365
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.
غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد انجام نمی‌دهیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

اسلامی اعلام کرد ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از 60 درصد خلوص انجام دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است.

اسلامی همچنین گفت که هر کشوری توجه زیادی به تضمین ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای خود می کند... به لطف اقداماتی که انجام داده‌ایم، همه سیستم‌های ما ایمن هستند، همه آسیب پذیری‌های آنها تحت کنترل هستند،. ما امیدواریم که چنین اقدامات شدیدی برای تامین ایمنی زیرساخت‌های هسته‌ای ما، کسانی را که می‌خواهند به آنها آسیب برسانند دلسرد و ناامید کند".

وی در ادامه  اعلام کرد مقامات ایران از شرکت دولتی "روس اتم" روسیه انتظار دارند که ساخت بلوک های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر را تسریع بخشد که تقریباً دو سال از برنامه مورد توافق عقب مانده است.

اسلامی گفت: ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر حدود 23 ماه عقب افتاده است... از روس اتم انتظار داریم که طبق برنامه توافق شده، اجرای پروژه را برای جبران تمام تاخیرها تسریع کند. در مورد بلوک سوم می توانم بگویم خاک در آنجا در حال تقویت است و اکنون مقدمات بتن ریزی فونداسیون در حال انجام است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد تهران بدهی خود به مسکو را برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی بوشهر پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران برای ساخت اولین واحد نیروگاه اتمی در بوشهر به مسکو بدهی دارد یا خیر گفت: نه. اکنون نه. ایران تمام بدهی های خود فدراسیون روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی را پرداخت کرده است.

اسلامی همچنین از آمادگی ایران برای تولید سوخت هسته‌ای و استفاده از آن در نیروگاه بوشهر در آینده نزدیک خبر داد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین اعلام کرد تهران درباره استفاده از سوخت هسته‌ای ایرانی در راکتور بوشهر مذاکراتی با روس‌اتم داشته است. وی اظهار امیدواری کرد که طبق برنامه‌ها و قراردادهایی که با روس‌اتم منعقد خواهد شد، ایران خواهد توانست از سوخت تولیدی خود در نیروگاه بوشهر استفاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا همچنان مانع پیشرفت مذاکرات وین است/عملکرد و رفتار آمریکا جنایتکار از ابتدا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین دوگانه و بی شرمانه بوده است.
Iran, Islamic Republic of
هرگونه تحرک خصمانه دشمنان با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران مواجه می‌شود