جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۳
با رفع مشکلات ۵۰۷ بنگاه اقتصادی صورت گرفت

جلوگیری از بیکاری ۱۳۱ هزار نفر در دولت رئیسی

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 785557
بر اساس گزارشها، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مهر ماه بیش از ۹۶۰ بنگاه مشکل دار شناسایی شده‌اند و تعداد ۵۰۷ بنگاه اقتصادی با حفظ اشتغال بیش از ۱۳۱ هزار نفر در سه ماهه دولت مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
جلوگیری از بیکاری ۱۳۱ هزار نفر در دولت رئیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، صیانت از نیروهای کار و حمایت از کارفرمایان، حفظ اشتغال موجود و بقای بنگاه‌های  اقتصادی و رصد و شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار از جمله وظایف ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌شمار می‌رود.

وزارت کار در راستای شناسایی و حل‌وفصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را طی چند سال اخیر در استان‌ها راه‌اندازی کرده است؛ این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده ‌دارند و وضعیت بنگاه‌ها و حل‌وفصل مشکلات آنها را پیگیری و ‌بررسی می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲۰۰ بنگاه مشکل‌دار در کشور وجود داشته که مورد شناسایی قرار گرفته و مشکلات آنها در کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید حل‌وفصل شده است.

تعداد بنگاه‌های حمایت شده به منظور حفظ اشتغال موجود در سه ماهه دولت سیزدهم، ۵۰۷ بنگاه با ۱۳۱ هزار و ۵۷۸ کارگر شاغل بوده و تعداد بنگاه‌های حمایت شده در شهریورماه نسبت به مرداد ماه 62 و نیم درصد رشد داشته است. در صورت عدم حمایت از این بنگاه‌ها، احتمال ریزش نیروهای کار و کارگران شاغل در آنها وجود داشت که این مسئله به بقای بنگاه‌ها و حفظ اشتغال موجود در آنها کمک کرده است.

از زمان استقرار دولت سیزدهم تا پایان مهرماه، تعداد ۹۶۵ بنگاه مشکل‌دار در آنها شناسایی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این در حالی است که طی مدت مشابه سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۰۹۹ بنگاه مشکل‌دار شناسایی شده بود که این امر از کاهش ۱۲ درصدی تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار حکایت دارد.

بیشترین دلیل مشکلات این بنگاه‌ها، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، عدم تامین مواد اولیه و برخی سوء‌مدیریت‌ها است که همواره مشکلاتی را به لحاظ تعویق در پرداخت حقوق کارگران و نیروهای کار به‌وجود آورده و بنگاه را با رکود و تعطیلی مواجه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
من كارخانه داروسازي دارم اماده افتتاح ، باباي من رو در اوردن، به موبايل وزير اس ام اس دادم جواب نمي ده،!!!
Iran, Islamic Republic of
منو فقط بخاطر واکسن نزدن بعد از 17سال که کارمند بودم اخراج کردند .
Iran, Islamic Republic of
خودت میگی بخاطر نزدن واکسن بوده وقتی به قانون جمع و جامعه احترام نمیذاری خوب اینهم نتیجه اش دیگه البته میدونیم اخراج کردن نیست یا شما هدف دیگه ای داری یا نمیدونی یا تو جایی که کار می کردی دنبال این بود که بیرونت کنن. .برات از خدا صبر میخوام سخته اما اگه دلیلش اونی باشه مقصرش خودتی