جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۲

خاندوزی: منتظر خبر‌های خوبی در حوزه مسکن باشید/ حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی، تدریجی خواهد بود

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 784493
وزیر اقتصاد گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود، در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.
خاندوزی: منتظر اخبار خوبی در حوزه مسکن باشید
گروه اقتصادی جهان نيوز: احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشستی که به مناسبت روز دانشجو با حضور تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران در وزارتخانه اقتصاد برگزار شد، گفت: در حوزه مسکن، تجربه تامین مالی متفاوت خواهد بود که برخلاف طرح هایی مانند مسکن مهر، فشار کمتری ایجاد کنند. حتی در نظر داریم که از ظرفیت های خارجی نیز در این زمینه استفاده کنیم تا تکنولوژی هایی را برای ساخت مسکن بیاورند و منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشید.

او گفت: مشکل اصلی کشور که سبب تورم شده است به جز اثر نقدینگی‌هایی که از نظام بانکی ایجاد می شود، کسری بودجه دولت است. در این زمینه حتما لازم است که هزینه های جاری دولت کنترل شود که قطعا این رویه دنبال می‌شود.

خاندوزی گفت: در زمینه رمز ارزها باید اعلام کنم که کمیته تصمیم گیری این حوزه تشکیل شده و در حال آماده کردن پیش نویس‌های لازم هستند. علت تعلل در زمینه رمز ارزها نیز مواردی بوده که تاکنون فوریت بیشتری نسبت به رمز ارزها داشته‌اند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: بناست که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام و اوراق دولت در اختیار سازمان تامین اجتماعی و صندوق ها قرار بگیرد.

خاندوزی گفت: دولت قائل به این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت تدریجی حذف شود که شوک به دنبال نداشته باشد. ارز دارو حفظ خواهد شد و در خصوص نان که قوت غالب مردم است نیز فشاری وارد نخواهد شد. به دنبال حذف این ارز، قطعا قیمت چند قلم کالای مشمول این ارز افزایش می یابد اما باید در نظر داشت که با حذف این ارز و تبدیل به نرخ ارز معقول، صرفه اقتصادی ایجاد و به سمت کاهش وابستگی استراتژیک حرکت خواهیم کرد.

تا پایان سال، شاهد سهولت کسب و کار‌ها خواهیم بود
خاندوزی گفت: برنامه‌های جدی در موضوع سهولت کسب و کار در دست داریم که تا پایان امسال شاهد سهولت و حذف بسیاری از موانع کسب و کار‌ها خواهید بود.

او گفت: در بودجه ۱۴۰۱ مسیر کاهش تبعیض‌ها در زمینه حقوق و دستمزد‌ها ادامه پیدا می‌کند. لایحه اصلاح قانون سیاست‌های اصل ۴۴ در سه ماهه ابتدای کار دولت، آماده و به دولت تقدیم شد. همچنین، در بودجه ۱۴۰۱ مقرر شده است که صندوق تثبیت بازار سرمایه بسیار قوی‌تر از قبل به کار خود ادامه دهد. از هفته اول آغاز به کار، فرم تعارض منافع را امضا کردم و به همه معاونان نیز تکلیف شد که این کار را انجام دهند.

خاندوزی گفت: دفتر نظارت و پایش در وزارت اقتصاد را داریم که مبتنی بر خواسته رهبر انقلاب، از دانشجویان دعوت می شود که در این زمینه همراهی کنند.

لایحه اصلاح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به مجلس ارسال شد
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از وعده‌هایی که در دوره رای اعتماد مجلس آن را عنوان کرده بودم، این بود که با توجه به نارضایتی‌هایی که از روند گذشته در خصوص برخی از واگذاری‌ها وجود داشت، بتوانیم در دولت سیزدهم با اصلاح ریل حرکت در واگذاری‌ها حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: بنابراین، در همان سه ماه موعد مقرر، وزارت امور اقتصادی و دارایی پیش نویس لایحه‌ای را مبتنی بر آسیب شناسی‌های مفصلی آماده کرد و روند ۱۵ سال گذشته خصوصی سازی مورد بررسی قرار گرفت. با تاکید بر اصلاح آن پیش نویس لایحه‌ای را آماده کردیم و به دولت ارسال شده است که امیدواریم به سرعت در دستور کار کمیسیون‌ها و صحن هیات دولت قرار بگیرد. نکته اصلی این است که تا حد ممکن به سمت کاهش رد دیون و پیمان مدیریت حرکت کنیم.
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا بورس رو جمعش کن بعد برو سراغ مسکن!
Iran, Islamic Republic of
جدی ؟ خواسته دیگه ای نداری داداش؟ ..
Iran, Islamic Republic of
فقط جنابعالی چشمات رو بیشتر باز کن داداش
Iran, Islamic Republic of
دولت رئیسی باید یه شبه تمام مشکلات کشور رو درست کنه چون پایه تمام اقتصاد رو آقای دکتر روحانی قوی کرده بود ..!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
مگه همین ایشون نگفته با ارز پاشی..... دلار میشه دلار رو کرد 15 تومن خب بپاشن دیگه چیکار به روحانی داره
خدایا به ما رحم کن
Iran, Islamic Republic of
آقای خاندوزی میگه خبر خوبی در راه است ، خدا
رحم کنه .!!!!.
Iran, Islamic Republic of
اون روحانی بود که تا میگفت خبر خوب داریم باید پناهگاه پیدا میکردی!!
Iran, Islamic Republic of
....
ارز 4200
Iran, Islamic Republic of
حذف ارز ترجیحی 4200 تومان یعنی تبدیل شدن اقتصاد کشور به اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری ، مثل اقتصاد آمریکای جنایتکار.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا برعکس میفرمائید . ارز 4200 یعنی اقتصاد لیبرالی و سرمایه داری و رفیق پروری که نمونه واضحش دولت قبلی بود.!!
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
شما بورس رو کنترل کن اخلالگرا رو معرفی کن خیلی چیزا درست میش
United States
یا خدا..... خبر خوب....مگه داریم؟؟!! مگه میشه؟؟!!!