چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

محل خاص جلسه فرمانده یک قرارگاه سری!

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 785074
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق(ع) دهم شهریور سال 1340 در اهواز دیده به ‌جهان گشود و چهارم تیر سال 1367 در جزیره مجنون به‌ شهادت رسید. در هنگام پذیرفتن مسئولیت سپاه حمیدیه و بعد سپاه سوسنگرد، تشکیلاتی را تحویل می‌گرفت که نه از لحاظ نیرو، کمیت و کیفیت مناسبی داشتند و نه از لحاظ امکانات و تجهیزات. او با سعه ‌صدری که داشت شروع به جذب نیرو می‌کرد و سختگیری‌های معمول را کنار می‌گذاشت و با حسن ‌ظن تاثیرگذاری، تعداد قابل توجهی را به‌خدمت سپاه در‌می‌آورد. از این نظر سپاه اهواز، حمیدیه و سوسنگرد مدیون مدیریت مثال‌زدنی و فرماندهی قوی و جذاب او بود. این قدرت اداره و سازماندهی، در هدایت قرارگاه نصرت و در جذب نیروهای بومی و ماهیگیران در هور و نیز فراریان نظامی عراقی و ناراضی‌های پنهان در میان نیزارها برای کار شناسایی و اطلاعات، نقش تعیین‌کننده و به‌سزایی داشت.


همسر شهید هاشمی می‌گوید: «مشغله حاج علی زیاد بود. به‌خاطر مسئولیتش او را لحظه‌ای آرام نمی‌گذاشتند. پیش ما هم که بود، تلفن‌ها و مراجعات رهایش نمی‌کرد. برای وضع حمل در بیمارستان بستری بودم. او هم حضور پیدا کرد. همرزمانش بعد از اطلاع از جای او، یکی یکی به بیمارستان آمدند، هر کدامشان با او کاری داشتند. تعدادشان که زیادتر شد، حاج علی به‌ناچار در محوطه بیمارستان، آنها را دور هم جمع کرد و جلسه را همانجا در میان چمن‌های حیاط بیمارستان برگزار کرد! هم هوای من و فرزندان را داشت و هم از مسئولیتش غافل نبود.»
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *