جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 784894
آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال صدر اعظمی آلمان تنها دو روز بعد از کنار رفتن از سمتش، پروژه بعدی خود را تدارک می‌بیند و بئات باومن، دستیار قدیمی او اعلام کرده، قصد دارد با همکاری با مرکل روی نگارش کتابهای خاطرات دوران حرفه سیاسی او کار کنند.
اعلام اولین پروژه مرکل در دوران بازنشستگی
به گزارش جهان نيوز، آنگلا مرکل، رهبر سابق آلمان کتاب خاطراتش را به همراه بئات باومن، این مشاور دیرینه‌اش خواهد نوشت. مرکل پیش از این اعلامیه، درباره برنامه‌هایش برای دوران بعد از حرفه سیاسی‌اش صحبت چندانی نکرده بود.

باومن به مجله اشپیگل گفت: مرکل نمی‌خواهد تمام زندگی‌اش را بازگو کند. او می‌خواهد تصمیمات کلیدی سیاسی خود را با کلمات خودش توضیح دهد و به سفر زندگی خود نگاهی بیاندازد.

باومن هر چند تا حد زیادی از انظار عمومی دور می‌مانده با این حال از زمان دهه ۱۹۹۰ مشاور کلیدی این رهبر سابق آلمان بوده است و در نگارش برخی از معروف‌ترین سخنرانی‌های مرکل مشارکت داشته است.

او افزود که هر دوی آنها قصد داشته‌اند خودشان کتاب را بدون کمک گرفتن از کس دیگری بنویسند.

باومن خاطرنشان کرد: صدراعظم پیشین آلمان و من کاملاً مطمئن بودیم اگر قرار باشد این کتاب را بنویسیم، آن را به تنهایی بدون به کار گیری نویسندگان شبح، بدون مورخان و بدون روزنامه نگاران انجام دهیم.

او تخمین زد که اتمام این پروژه دو تا سه سال طول می‌کشد.

مرکل قبل از کناره گیری‌اش از صدر اعظمی در روز چهارشنبه در مورد برنامه‌هایش برای دوران پساسیاستش خیلی کم صحبت کرد و به چیماماندا انگوزی آدیچیه، یک نویسنده، ‌گفت که شاید به سراغ نوشتن و سخنرانی برود، اما ابتدا می‌خواهد "هیچ کاری انجام ندهد و ببیند چه می‌شود".

مرکل عمدتا این نکته را در نظر گرفته که خارج از وظایف سیاسی‌اش  دیگر از کانون توجه دوری کند و حضورش در مقابل انظار عمومی و مطبوعات تنها محدود به همان انتصابش در سمت صدر اعظمی باشد.

مرکل در هشتم دسامبر قدرت را به جانشینش اولاف شولتس منتقل و او را تشویق کرد از آنچه که "بهترین شغل موجود خواند" لذت ببرد.

رسانه‌های اجتماعی آلمان روز جمعه گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اینکه چه کسی حقوق انتشار این کتاب را به دست می‌آورد، و اینکه مرکل درباره تصمیم‌ها و چالش‌های متعددش و پیامدهای آنها، از بحران مالی گرفته تا موج پناهجویان در سال ۲۰۱۵ و مورد اخیر همه‌گیری، چه خواهد گفت، مطرح کردند.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *