شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

زمان آغاز دور بعدی مذاکرات وین مشخص شد

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 784536
معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه ایران منتظر گام‌های عملی غرب است، گفت: در دور جدید گفتگوها، ایران پیشنهادهای بسیار مفید و سازنده‌ای ارائه کرده است.
زمان آغاز دور بعدی مذاکرات وین مشخص شد
به گزارش جهان نيوز، علی باقری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات روسی در مسکو گفت: ایران با پیشنهادهای مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفتگوهای وین شده است.

باقری با اشاره به اینکه مناسبات ایران و روسیه ممتاز و در عرصه‌های مختلفی امتداد دارد، گفت: ما در موضوعات مختلف با روسیه رایزنی و مشورت داریم و درباره گفتگوهای وین نیز از قبل با مقامات روسی مشورت‌هایی داشتیم.

وی با بیان اینکه ایران منتظر گام‌های عملی غرب است، افزود: در دور جدید گفتگوهای وین نیز به طرق مختلف با روسیه رایزنی داشتیم و با ابتکارات جدید و مؤثر وارد عرصه گفتگوها شویم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: این تعامل با طرف چینی هم وجود داشته و در حاشیه گفتگوهای وین با دیگر طرف‌ها نیز مذاکراتی داشتیم.

باقری تاکید کرد: در دور جدید گفتگوها، جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای بسیار مفید و سازنده‌ای در دو موضوع رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای ارائه کرد که می‌تواند روند گفتگوها را به‌طور جدی به سمت جلو هدایت کند.

وی تاکید کرد: من لازم دیدم در این مقطع با مقامات روسیه در این زمینه رایزنی کنیم تا روز پنج‌شنبه بتوانیم در فضای سازنده و رو به جلو گفتگوها را ادامه بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *