سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

چگونه با قرآن مأنوس شویم؟

دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب: 779905
در کتاب «آداب انس با قرآن» چگونگی همراه شدن با این کتاب آسمانی را به قلم حجت الاسلام عابدینی می‌آموزیم.
چگونه با قرآن مأنوس شویم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خیلی از ما به دنبال یادگیری مفاهیم قرآن هستیم یا حتی بسیار دوست داریم با این کتاب آسمانی انس بگیریم؛ اما راه نزدیک شدن به آن را نمی‌دانیم. برای وارد شدن در هر کاری نیاز به یک راهنما داریم کتاب «آداب انس با قرآن» نیز همانند چراغی راه را به ما نشان می‌دهد.

در مقدمه کتاب «آداب انس با قرآن» آمده است: قرائت قرآن یکی از سفارشات مهم خداوند و اهل بیت (ع) برای مؤمنان است. این دستور برای این است که مسلمانان با قرآن انس بگیرند؛ زیرا انس با قرآن شفای جسم و روح انسان در پی دارد.

کتاب آداب انس با قرآن در سه بخش به قلم حجت الاسلام محمدرضا عابدینی و شامل سرفصل‌های " سیمای قرآن کریم"، " آداب انس با قرآن کریم" و بخش سوم " آثار و برکات انس با قرآن " است.

این کتاب در ۲۴۳ صفحه در قطع رقعی توسط نشر معارف با قیمت ۵۰ هزار تومان راهی بازار کتاب شده است.

در برش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«تدبر در قرآن _ از جمله آداب معنوی تلاوت قرآن کریم، تدبر در آیات قرآن است. تدبر به معنای تأمل در یک آیه بعد از آیه‌ای دیگر، یا تأمل و دقت در یک آیه بعد از تأمل و دقتی دیگر در همان آیه است و این به معنی ورود لایه‌لایه به معانی و حقایق قرآن کریم است. برای آغاز تدبر در قرآن، فهم عادی از آن نیز کفایت می‌کند. تنها شرط تدبر این است که در وجود انسان، عناد با حق نباشد؛ خواهش آن فرد مومن باشد یا کافر.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *