پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مشکل اصلاح‌طلبان نداشتن فکر است؛ نه قدرت

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 778685
معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات معتقد است اصلاح‌طلبان هیچ‌کدام فکر و برنامه‌ای ندارند و اگر به قدرت برگردند هم کاری نمی‌توانند بکنند.
مشکل اصلاح‌طلبان نداشتن فکر است؛ نه قدرت
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، اصلاح‌طلبان امید دارند تا انتخابات مجلس شرایط کشور به شکلی رقم بخورد که دوباره آنها بتوانند به متن تحولات سیاسی برگردند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با نامه‌نیوز درباره بازگشت اصلاح‌طلبان به قدرت در کوتاه‌مدت گفت: امروز کسی نمی‌تواند جلب اعتماد عمومی کند، چه رسد به اصلاح‌طلبان. اگر اصلاح‌طلبان بخواهند دوباره قدرت بگیرند، ناگریز به طرف کارهای سیاسی می‌روند، نه طرح برنامه.

وی افزود: اصلاح‌طلبان به فرض قدرت بگیرند، سوال اصلی آن است که چه کار می‌خواهند برای مملکت انجام دهند، اساسا چه برنامه‌ای دارند؟ معتقدم فضا و شرایط به شکلی است که حتی اگر اصلاح‌طلبان به قدرت برگردند، نمی‌توانند کاری کنند، چون برنامه ندارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اظهار کرد: صرف در اختیار گرفتن دولت و مجلس فایده ندارد. برای حل یا رسیدگی به مسائل و مشکلات مملکت باید برنامه داشت. یکی از این مسائل رسیدگی به موضوعات محیط‌زیستی است، جنگل، آب، رودخانه و زمین در حال تخریب شدن هستند و هیچ‌کس هم برنامه‌ای برای حل این موضوع ندارد.

وی درباره شانس اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت با چهره‌های قدیمی بیان کرد: اصلاح‌طلبان باید اول فکر ارائه دهند که هیچ‌کدام فکری ندارند، می‌خواهند جدید باشند یا چهره‌ قدیمی. اگر آنها در پی انجام دادن کاری برای مملکت هستند، باید اول اقدامات بسیار عمیق و ریشه‌ای انجام دهند اما هیچ‌کدام جرأت و امکان آن را ندارند.

هاشمی‌طبا درباره نیاز اصلاح‌طلبان به پالایش درونی گفت: هر گروه و دسته‌ای خود به خود پالایش می‌یابد اما نیروهای جدید نیز باید اندیشه‌ای برای اداره کشور داشته باشند که این اندیشه را ندارند. اینها نیز افکار سیاسی‌شان به نظرات اصلاحی‌شان می‌چربد و از زاویه سیاسی به مسائل نگاه می‌کنند بنابراین وقتی به قدرت می‌رسند متوجه می‌شوند واقعیت با آنچه تصور می‌کردند بسیار متفاوت است و هیچ ابتکار عملی هم ندارند بنابراین همان راه گذشته را ادامه می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *