پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

«کووید انگشتان پا» هم وارد میدان شد!

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 778265
تحقیقی نشان داده است که تورم پا بخشی از واکنش سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کروناست .
«کووید انگشتان پا» هم وارد میدان شد!
به گزارش جهان نيوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت فارسی گزارش داد، دانشمندان معتقدند علت کووید انگشتان پا یعنی عارضه جانبی ویروس کرونا در بعضی بیماران را یافتند.

تحقیقی نشان داده است که تورم پا بخشی از واکنش سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس کروناست .

کووید انگشتان پا نوعی ضایعه سرمازدگی است که در آن پوست قرمز یا بنفش می‌شود و در برخی موارد ثبت شده ممکن است دردناک و پر از چرک باشد.

محققان می‌گویند این عارضه جانبی که هم در انگشتان دست و هم انگشتان پا به وجود می‌آید در طول همین گیری با فراوانی رو به افزایش در کودکان و نوجوانان اتفاق افتاده است.

محققان معتقدند مطالعه‌ای که در بریتیش ژورنال آو درماتولوژی( مجله بریتانیایی بیماری‌های پوست)  قید شده، ممکن است به بیماران کمک کند تا با نشانه‌های این عارضه مقابله کنند.

این تحقیق ۵۰ بیمار مشکوک به کووید انگشتان پا و ۱۳ بیمار با ضایعه سرمازدگی را که ربطی به کووید ندارد را مورد بررسی قرار داده و دریافته که دو بخش از سیستم ایمنی بدن درگیر این بیماری است که یکی از این دو بخش، پروتئینی ضد ویروس به نام اینترفرون نوع ۱ است که با سلول‌های مهاجم می‌جنگد و دیگری آنتی بادی است که نه تنها به ویروس مهاجم بلکه به بافت و سلول‌های خود شخص هم حمله میکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *