جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

سامانه سماح بالاخره بسته شد!

دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 777305
در حالی که در دو روز نخست آغاز پیش ثبت‌نام زیارت اربعین در سامانه سماح، سهمیه 60 هزار نفری زائران تکمیل شده بود، ثبت‌‎نام از افراد واجد شرایط زیارت اربعین تا صبح امروز در این سامانه ادامه داشت.
سامانه سماح بالاخره بسته شد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح از دوشنبه ۲۲ شهریور آغاز شد و در دور روز نخست باز شدن این سامانه، سهمیه ۶۰ هزار نفری ایرانیان در اربعین تکمیل شد.

با این وجود، سامانه سماح همچنان برای ثبت‌نام زائران اربعین باز بود و بسیاری از افراد واجد شرایط یعنی آنهایی که دو دوز واکسن کرونا زده بودند، به امید اعزام به اربعین در این سامانه ثبت‌نام کرده و منتظر پیام از سوی کمیته اعزام بودند تا بتوانند به خیل عاشقان حسینی بپیوندند.
 

اما ظرفیت و سهمیه زائران اربعین از همان روزهای ابتدای باز شدن سامانه سماح تکمیل شده بود و با توجه به اینکه رئیس کمیته اعزام هم اعلام کرده بود که هر که زودتر در سامانه سماح پیش ثبت‌نام کند در اولویت اعزام قرار می‌گیرد، بسیاری از زوار در همان ساعات اولیه با وجود اختلال‌های گاه و بی‌گاه سامانه سماح، ثبت‌نام کردند و سه روز بعد از آغاز پیش ثبت‌نام، به افراد واجد شرایط پیامی مبنی تکمیل ثبت‌نام و پرداخت هزینه ارسال شده بود.

امروز پس از اعزام زائران اربعین کشورمان به عراق و پایان پروازهای زوار اربعین، سامانه سماح هم برای ثبت‌نام زیارت اربعین بسته شد و فقط امکان پیگیری ثبت‌نام وجود دارد.
این امر در حالی است که با ادامه ثبت‌نام در سامانه سماح، بسیاری از مشتاقان زیارت اربعین در انتظار پذیرفته شدن به عنوان زائر اربعین بودند که اکنون با بسته شدن این سامانه پرونده اعزام زائران اربعین ۱۴۰۰ بسته شد.

به گزارش فارس، امسال عراق سهمیه ۶۰ هزار نفری برای ایرانیان در نظر گرفت که همه باید به صورت هوایی به عراق سفر می‌کردند که با توجه به حضور هزاران زائر حسینی پشت مرزها، مرزهای شلمچه و مهران برای تردد زوار اربعین بازگشایی شد و این دو مرز زمینی برای بازگشت زائران نیز آماده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
دوباره کی باز میشود؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سامانه ای که کسی نیست بپرسد به چه مجوزی از مردم پول میگرید .....!!?