شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

دیدار محرمانه یائیر لاپید با پادشاه اردن

يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 777230
روزنامه جروزالم پست فاش کرد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ماه قبل دیداری محرمانه با پادشاه اردن داشته است.
دیدار محرمانه وزیرخارجه اسرائیل با پادشاه اردن
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی ماه قبل محرمانه با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار کرده است.

این در حالی است که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز عازم سفر نیویورک شده است و انتظار می‌رود در آنجا با وزرای خارجه بحرین و امارات دیدار کند.

بنت و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی با عبدالله دوم دیدار کرده اند. این دیدار‌ها به عنوان مجموعه اقداماتی برای بهبود روابط با اردن در نظر گرفته می‌شود؛ روابطی که در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به تیرگی رفته بود.

لاپید و ملک عبدالله درباره تنش‌های شهر قدس به ویژه در اطراف حرم شریف با یکدیگر گفتگو کردند. بر اساس گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، دو طرف در این دیدار درباره روش‌های بهبود روابط میان تل آویو و اردن گفتگو کردند.

گفته می‌شود دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز گزارشی از این دیدار دریافت کرده است، اما سخنگوی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداد.

به گفته رسانه ها، کابینه بنت توافق مهمی با اردن امضا کرده است که بر اساس آن میزان آبی که تل آویو به اردن می‌فرستد، دو برابر افزایش می‌یابد. رژیم صهیونیستی همچنین به اردن اجازه داده است صادرات خود به فلسطینیان ساکن در کرانه باختری را افزایش دهد.

اردن بیشترین مرز مشترک با اراضی اشغالی را دارد و از این رو امنیت و ثبات اردن جایگاه مهمی برای رژیم صهیونیستی دارد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
اردن یا همان جردن از لحاظ تاریخی همان کنعان یا فلسطین شرقی است.... منطقه ای به نام "اردن" یا "جردن" که یک نام انگلیسی است از لحاظ تاریخی وجود ندارد...!!!