جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

سباستین «گاندو» چگونه شکل گرفت؟

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 775375
سام نوری بازیگر سریال «گاندو» درباره نقش خود در این مجموعه و تجربه همکاری با جواد افشار سخن گفت.
سباستین «گاندو» چگونه شکل گرفت؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سام نوری که این شب‌ها با نقش سباستین در سریال «گاندو» ظاهر شده بود درباره آن به عنوان اولین سریال جدی کارنامه خود، بیان کرد: من بازی در سریال‌ها را با ژانرکمدی شروع کردم، کمدی برایم همیشه جذاب بوده است اما دوست داشتم تغییری در فضای بازیگری ام بدهم و «گاندو» اولین سریال جدی من در قاب تلویزیون است، البته همان نقش‌هایی هم که بازی می‌کردم کمدی نبود و فضایی متفاوت داشت.

وی ادامه داد: پیش از این در شبکه نمایش خانگی «شهرزاد» را هم داشتم که خیلی متفاوت ظاهر شدم و نقش فردی بود که از تمام زوایا و اتفاقات پنهان یک ماجرا خبر داشت.

توصیف جواد افشار از نقش سباستین
نوری با اشاره به اینکه قرار بوده است در فصل اول «گاندو» هم حضور پیدا کند، توضیح داد: در نهایت این همکاری به فصل دوم سریال رسید و آقای جواد افشار درباره نقش سباستین گفت نقشی است که هم جذاب است و هم در ارتباط با نقش شارلوت تاثیرگذار است.

این بازیگر اضافه کرد: سباستین خودش نقش منفی نیست اما به دلیل دلبستگی که به شارلوت دارد تن به یک سری کارها می‌دهد که حتی از چارچوب زندگی معمولی اش خارج است.

وی درباره مشورت‌های جواد افشار در بازی این نقش و در کارگردانی کار عنوان کرد: آقای جواد افشار بیشتر در فضاسازی و لحن بازیگران مشورت می‌داد. او نویسندگی آرش قادری را دوست دارد، به متن‌های او خیلی پایبند است و برای همین دیالوگ‌ها خیلی کم بازنویسی می‌شد و اگر قرار بود جمله‌ای را تغییر دهد بیشتر لحن را دچار تغییر می‌کرد.

تلاش کارگردان برای باورپذیر کردن سریال
نوری با اشاره به بازخوردهای این سریال عنوان کرد: برای برخی مرغ همسایه غاز است و اگر همین محتوا توسط خارجی‌ها ساخته شود آن را می‌پذیرند. با این حال بازسازی چنین قصه‌هایی بسیار جذاب است همانطور که این سریال بسیار پرمخاطب بود و خیلی‌ها آن را قبول داشتند، عده‌ای هم ممکن است نقد وارد کنند.

وی درباره تلاش برای شعاری نبودن سریال در ژانر امنیتی گفت: برای جواد افشار خیلی سخت بود که هم این ماجراها را به نوعی نمایش دهد که چیزی لو نرود و هم به گونه‌ای آنها را دراماتیزه و طراحی کند که باورپذیر باشد. مخاطب امروز ما هم باهوش است و تمام جزئیات را با دقت می‌بیند و تحلیل می‌کند. نمره قبولی «گاندو» هم بر این اساس بالا بود و مخاطب تا نود درصد برایش باورپذیر بوده که چنین اتفاقاتی در کشور رخ داده است.

این بازیگر با اشاره به علاقه مخاطبان به نقش خود هم عنوان کرد: مخاطب بیشتر درگیر این بود که رابطه‌ام در قصه با شارلوت چگونه است و می‌پرسیدند رایزن فرهنگی سفارت فرانسه چرا باید باج بدهد؟

وی درباره پرطرفدار بودن ژانر جاسوسی نیز عنوان کرد: خود من سریال‌های جاسوسی را خیلی دوست دارم البته بیشتر خارجی دیده‌ام و برای من ژانر جذاب و به روزی است. یکی از دلایلی که «گاندو» هم مورد توجه قرار گرفت از همین حیث بود.
بازیگر سریال «گاندو» اضافه کرد: نیاز به همه ژانرها از کمدی تا جاسوسی و حتی کودک و درام در جامعه وجود دارد ما تجربیات مختلفی داریم که باید به مخاطب برسانیم و آنها را می‌توان از طریق ژانرهای مختلف منتقل کرد.

ژانر کمدی و جاسوسی در روزهایی که تحمل تراژدی نیست
بازیگر سریال‌های کمدی «لیسانسه ها» و «در حاشیه» با اشاره به تمایل مردم در این روزها برای تماشای برخی از ژانرها عنوان کرد: ممکن است در جوامعی به دلیل اتفاقات مختلف یک ژانر ارجحیت پیدا کند یا کمتر رغبت به آن باشد، امروز به دلیل چالش‌های اقتصادی مردمی که روزانه از دست می‌روند و غمی که در آن‌ها نشسته است شاید دیگر تحمل دیدن یک تراژدی دیگر نباشد و مخاطب بخواهد بیشتر کمدی‌ها را ببیند.

وی اضافه کرد: هوشمندی سیاستگذاران است که بتوانند ژانرهای دیگری را در این فضا جایگزین کنند. شاید ما توان دیدن تراژدی را نداشته باشیم اما کمدی و حتی فضای جاسوسی می‌تواند دلنشین باشد چون مخاطب را از فکر و خیال در می‌آورد.

کارگردان کسی را که فقط یک ماسک داشت از صحنه بیرون می‌کرد
نوری درباره سختی کار در این سریال در شرایط کرونا توضیح داد: خیلی سخت و کاری پر لوکیشن بود که ما در گرما و سرما باید در حال کار می‌بودیم. جواد افشار نسبت به کرونا اصلاً شوخی نداشت، بچه‌های پشت صحنه همیشه دو تا ماسک داشتند و خود ما هم با یک فاصله یک متری به گونه‌ای که در قاب تلویزیون به نظر می‌رسید به هم نزدیک هستیم بازی می‌کردیم جز قسمت‌هایی که در ماشین نشسته بودیم و یا ناچارا باید نزدیک هم می‌بودیم. با این حال آقای افشار خودش نظارت مستقیم روی پروتکل‌ها داشت و مثلاً کسی را که یک ماسک داشت از صحنه بیرون می‌کرد. به دلیل همین مراقبت‌ها هم بود که سر سریال فقط یک نفر مبتلا شد که آن هم در مرخصی و در سفر شخصی مبتلا شده بود.

وی در ادامه با اشاره به حضورش در شبکه خانگی و سینما گفت: این روزها یکی دو مجموعه هم در شبکه نمایش خانگی دارم که یکی از آنها کار مرتبط با کودک است و برای خودم جالب بود. همچنین در فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت الله حضور داشتم که دیده نشده است.

تحول در صنعت سینمای ایران با «قاتل و وحشی»
نوری درباره ویژگی‌های این فیلم توضیح داد: آقای حمید نعمت‌الله خیلی برای این فیلم زحمت کشید و پشت مانیتور از فشار و استرسی که در ساخت فیلم به او وارد می‌شد عرق می‌ریخت. فکر می‌کنم با این همه زحمت و تلاشی که برای فیلم صرف شده است وقتی اکران شود تحولی در سینمای ایران خواهد بود به ویژه که ما در ژانر وحشت فیلمی نداشته‌ایم که به این صورت جذاب باشد.

این بازیگر در پایان درباره سختی‌های این فیلم نیز عنوان کرد: گریم‌هایی داشتیم که خیلی به حس و حال ما در فیلم کمک کرد و برخی از این گریم‌ها اجرایش بیشتر از یک ساعت بود. بابک اسکندری طراحی چهره و گریم این فیلم را بر عهده داشت و ابتدا برای هر یک از نقش‌ها یک ماکت ساخت تا بتواند گریم‌های مختلفی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *