جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یکی از دلایل فشار قبر بداخلاقی با خانواده است

سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 774621
اگر انسان یکی از صفات و اخلاقیات پیامبر اکرم (ص) و اولیای الهی را در زندگی پیاده کند این صفت می‌تواند انسان را در دنیا و آخرت عاقبت بخیر کند.
یکی از دلایل فشار قبر بداخلاقی با خانواده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت الاسلام مسعود عالی کارشناس مسائل مذهبی همزمان با دهه سوم ماه محرم الحرام در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: خداوند متعال بی نهایت‌ها را در اختیار دارد؛ همه اسماً، علم و رزق پروردگار بی نهایت است.

وی با بیان اینکه انسان به اندازه ظرفیت وجودی خودش از بی نهایت‌های الهی بهره مند می‌شود، عنوان کرد: انسان باید ظرفیت خودش را افزایش دهد تا بتواند بیشترین بهره‌ها را از داشته‌های الهی ببرد. برای مثال کودک وقتی از والدین پول می‌خواهد پدر و مادر به اندازه عقل اقتصادی فرزند به او پول می‌دهند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه در قرآن کریم عواملی برای افزایش ظرفیت وجودی انسان ذکر شده که باید به آن توجه شود، گفت: خوش اخلاقی یکی از عواملی است که می‌تواند ظرفیت انسان را برای کسب رزق‌های بزرگ وسیع کند. امام علی (ع) فرمودند آن کسی که خوش اخلاق و گشاده رو باشد رزق بسیاری نصیبش خواهد شد؛ اخلاق خوش صفتی است که خداوند آن را دوست دارد حتی اگر این صفت در کافر باشد و از بداخلاقی بیزار است حتی اگر در وجود یک عالم زاهد باشد.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اگر انسان یکی از صفات و اخلاقیات پیامبر اکرم (ص) و اولیای الهی را در زندگی پیاده کند این صفت می‌تواند انسان را در دنیا و آخرت عاقبت بخیر کند. برای مثال یکی از خصوصیات حضرت رسول (ص) این بود که به همه سلام می‌داد و در این امر کوچک و بزرگ برایشان فرقی نداشت؛ چنانچه آدمی این صفت را در زندگی خود پیاده کند همین باعث می‌شود در دنیا و آخرت از ایشان جدا نشود.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را با صفت خلق عظیم معرفی می‌کند، تصریح کرد: اولیای الهی به واسطه اخلاق خوبی که داشتند توانستند مردم را هدایت کنند؛ ایشان نه تنها با مسلمانان بلکه با دشمنان و کافران نیز به خوبی رفتار می‌کردند. متأسفانه بسیاری از انسان‌ها تند خو و عصبی هستند در حالی که اهل بیت (ع) را بسیار دوست دارند؛ خلق تند شایسته محبان اهل بیت (ع) نیست.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه قلب مؤمن حرم الله است، گفت: انسان هرگز نباید قلب کسی را بشکند. اخلاق نیکو باعث افزایش رزق و بداخلاقی در کانون خانواده از عوامل فشار قبر به شمار می‌رود. انسان باید در این دنیا تمرین کند تا بتواند صفات ناپسند خود را از خود دور کند این تمرین باعث می‌شود آدمی صفات ناپسند را کنار بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *