دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مقایسه هیوندای آزرا گرنجور با کیا اپیروس +مشخصات فنی و عکس

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 771813
مشخصات فنی هیوندای آزرا گرنجور و کیا اپیروس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مقایسه هیوندای آزرا با کیا اپیروس +عکس
به گزارش جهان نيوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای آزرا گرنجور با  کیا اپیروس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هیوندای آزرا گرنجور:
هیوندای آزرا گرنجور، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۵۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۸۸ نیوتن متر در ۵۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

هیوندا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.
 
 آزرا

از جمله امکانات این خودرو می توان به سقف پانوراما (سفارشی) ، آینه الکتروکرومیک HomeLink® ، پرده عقب با موتور برقی و پرده برای شیشه‌های جانبی به صورت دستی ، صندلی‌های چرمی ، تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت و صندلی سرنشین جلو در ۸ جهت ، حافظه برای تنظیمات صندلی راننده ، گرمکن صندلی جلو  اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به تهویه مطبوع برای صندلی‌های جلو به صورت سفارشی ، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، گیربکس ۶ سرعته شیفت ترونیک ، پشت سری‌های فعال شونده هنگام تصادف (۱۷% کاهش صدمه به گردن نسبت به مدل قبلی) ، LATCH (کمربند مخصوص کودک) ، نویگیشین ۷ اینچی WVGA لمسی ، دوربین عقب اشاره کرد.

معرفی کیا اپیروس:
کیا اپیروس، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۷۷۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۵۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

 اپیروس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.
 
 کیا اپیروس

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۵ سرعته خودکار ، تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت ، آینه‌های جانبی برقی ، کروز کنترل ، رینگ‌های ۱۶ اینچی ، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها ، گرمکن صندلی ، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) ، سنسور باران ، سنسور پارک ، سانروف اشاره کرد.
 
 کیا
 
خودرو
هیوندای آزرا گرنجور کیا اپیروس
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2012 2008
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
3000سی سی 3778سی سی
حداکثر قدرت
250 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه 266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
288 نیوتن متر در 5200 دور در دقیقه 353 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 5 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
8 ثانیه 7.5 ثانیه
حداکثر سرعت
240 کیلومتر در ساعت 230 کیلومتر در ساعت
وزن
1635 کیلوگرم 1825 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4966 طول ، 1860 عرض ، 1470 ارتفاع 4970 طول ، 1850 عرض ، 1485 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2845 میلیمتر 2799 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 3
ترمز و پایداری
سیستم تعلیق ASD (افزایش راحتی رانندگی و کنترل روی خودرو) ، ABS ، BAS ، EBD ، ESC ، MDPS ، VSM (مدیریت تعادل خودرو، به طور مثال اگر راننده در سطح لغزنده به صورت ناگهانی ترمز کند یا شتاب‌گیری کند، VSM از خارج شدن خودرو از مسیر جلوگیری می‌کند) ABS ، BAS ، EBD ، TCS ، ESP ، ECS
کیسه هوا
مجموعا 9 کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، کیسه هوا مخصوص سر سرنشینان
سیستم صوتی
بلوتوث ، 8 گیگابایت حافظه فلش ، iPod/USB/AUX ، قابلیت پخش CD ، 7 اسپیکر ، تشخیص صدای راننده برای تماس تلفنی قابلیت پخش CD و MP3 ، ورودی AUX و USB ، 8 بلندگو
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *