شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

بازگشایی مدارس با چه تدابیری؟!

يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 769461
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدوین طرح «نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه» اظهار کرد: این نظام مراقبتی، وضعیت بازگشایی مدارس را در شرایط و مناطق مختلف مدیریت و به مدارس برای تطبیق با وضع موجود کمک می کند.
بازگشایی مدارس با چه تدابیری؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد محسن‌بیگی، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از شرایط بیماری کووید ۱۹ در زمان بازگشایی مدارس در مهرماه امسال اطلاع و پیش بینی دقیقی در دست نیست و باید در آن زمان با توجه به شرایط، تصمیم گیری و خود را با شرایط تطبیق دهیم.
 
وی افزود: تدوین نظام مراقبت مبتنی بر مدرسه که از سوی تیمی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در حال تدوین است نیز همین هدف را دنبال می کند تا بتوانیم مدارس را در مناطق مختلف بر حسب شرایط مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت  و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان تعطیلی دائم مدارس وجود ندارد و لطمات جبران ناپذیری به جریان تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد می کند، عنوان کرد: تاکید ما بر بازگشایی مدارس در مهرماه ۱۴۰۰ برای کاهش آسیب ها است و اگر تا آن زمان ایمنی جمعی ایجاد شده باشد و مجوزهای لازم صادر شوند، آموزش ها حضوری خواهند بود، با این حال هنوز نمی توان از تصمیمی قطعی و یکپارچه برای همه مدارس سخن گفت.

محسن بیگی ادامه داد: درحال کسب آمادگی تدریجی برای بازگشایی مدارس هستیم و سناریوهای مختلفی بر حسب شرایط در دست داریم؛ با این حال با وزارت بهداشت در اجرای دستورالعمل ها در تعامل هستیم و به حفظ سلامت دانش آموزان نیز توجه داریم و تابع تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس خواهیم بود.

به گفته  وی، بر اساس اولویت بندی واکسیناسیون عمومی، قرار است واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام شود و پس از آن برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس هم اقدام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


همانطوریکه مصوبات ستاد ملی کرونا فقط روی کاغذ مانده است این مصوبات هم روی کاغذ باقی می ماند چون امکان عملیاتی اجرایی نمودن آنها وجود ندارد
ای کاش مسئولی در کشور در خصوص رعایت پروتکل هایی چون (( حفظ فاصله ، عدم دست دادن،ماسک وغیره) برای دانش آموزان تضمین حداقل ((پنج درصدی)) بدهد. شما مسئولین اگر توانستید از اتاق هایتان موانع ورود را بر دارید میتوانید حرفی برای گفتن داشته باشید