يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

١٠ قدم برای ثروتمند شدن! چگونه ثروتمند شویم؟

چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 768420
١٠ قدم برای ثروتمند شدن! چگونه ثروتمند شویم؟
اکثر مردم، یا شاید همه ما، می‌خواهیم در راحتی و ثبات مالی زندگی کنیم. ما می‌خواهیم ثروتمند باشیم، بتوانیم هر چیزی را که می خواهیم خریداری کنیم و به سبک زندگی برتر دسترسی داشته باشیم. در حالی که هدف نهایی مشخص است، اما دشوار است که بدانید سفر به ثروتمند شدن را از کجا شروع کنید.

قبل از شروع، مهم است قبول کنید که ثروتمند شدن به زمان و تلاش نیاز دارد. روش های بسیار کمی برای دستیابی فوری به ثروت زیاد وجود دارد، و همه آنها مبتنی بر شانس هستند. همه ما نمی توانیم در یک قرعه کشی برنده شویم یا از یک ثروتمند مرموز در بستگانمان ثروت به ارث ببریم. ثروتمند شدن در بیشتر موارد مستلزم سخت کوشی، صبر و وقت است. برخی از موارد امتحان شده و واقعی وجود دارد که می تواند به شما در ثروتمند شدن کمک کند، اما نکته اصلی این است که دائماً و به طور مداوم سخت کار کنید، امور مالی شخصی خود را دنبال کنید و نگاه خود را به جایزه معطوف کنید.

1. ارزش سازی کنید
نکته مشترک بسیاری از افراد ثروتمند خود ساخته این است که از راه های متفاوتی ارزشمند هستند. حتی وقتی میلیونرها و میلیاردرها از معادله خارج می شوند، بسیاری از ثروتمندان مانند پزشکان ، مهندسان و فیلمسازان پس از افزودن ارزش به خود، و سپس افزودن ارزش به دنیا، ثروتمند شده اند. به عنوان مثال، یک جراح مغز و اعصاب ثروتمند دارای استعداد و مهارت خاصی است که همه این ارزش را ندارند. این جراح پس از ارتقا مهارت ها و کیفیت زندگی خود، به ارزش جهانی افزوده است.

افزودن ارزش به خود ، پایه خوبی برای آغاز سفر به ثروتمند بودن است. برخی از دانش ها یا مهارت هایی را توسعه دهید که توجیه کنند افراد مبلغ زیادی به شما پرداخت کنند. مردم را متقاعد کنید که ارزش یک حقوق و دستمزد بزرگ دارید زیرا در ازای آن به زندگی آنها ارزش خواهید افزود.

2. به خودتان مالیات بدهید
مفهوم پس انداز پول مفهوم جدیدی نیست. با این وجود، وقتی چیزی را بسیار زیاد می خواهید، مفهوم "در پس انداز خود فرو بروید" بسیار آسان است. کلید تحقق هدف شما در جمع آوری ثروت، تلاش واقعی و پس انداز است. این پس انداز زمینه ساز سرمایه گذاری شما در بازارهای سرمایه بورس یا رمزارز ها خواهد بود که شما را به راه های راحت تر ثروتمند شدن می رساند.

یک روش متفاوت برای دیدن پس اندازهای شما این است که آنها را به عنوان مالیات در نظر بگیرید. به محض پرداخت مالیات، دیگر هیچوقت آن پول را نمی توانید پس بگیرید. با پس انداز خود نیز به همین روش رفتار کنید پول را در یک حساب پس انداز کنار بگذارید یا آن را به یک حساب کاملاً جداگانه منتقل کنید که نمی توانید دسترسی آسانی به آن داشته باشید. با پس انداز خود مانند پولی رفتار کنید که دیگر هرگز پس نخواهید گرفت، تا روزی که همه آن را یک باره پس بگیرید.

3. برنامه ریزی کنید و برنامه خود را دنبال کنید
احتمال برخورد ناگهانی با ثروتهای نامحدود بسیار کم است. گرچه به نظر می رسد بسیاری از داستان های موفقیت که می شنوید مبتنی بر شانس هستند، اما در واقع این درست نیست. احتمالاً شانس و افراد خوش شانس وجود دارند، اما اکثر افراد ثروتمند با برنامه ریزی دقیق و نظم و انضباط ثروتمند می‌شوند.

این برنامه ریزی شامل مواردی مانند بودجه و جدول زمانی و همچنین برنامه ای است که باید در هر مرحله از موفقیت انجام دهید. مهم است که خود راضی نباشید و تمام تلاش خود را برای ادامه کار انجام دهید و داشتن یک برنامه بدون اتلاف وقت غیر ضروری کمک می کند. ایجاد بودجه و پیروی از آن تنها بخشی از این روند است.

4. سرمایه گذاری کنید
اصل اصلی سرمایه گذاری این است که در نهایت بیشتر از آنچه خرج کرده اید درآمد کسب می کنید. با این حال، مهم است که سرمایه گذاری های خود را هوشمندانه انتخاب کنید. مکان های زیادی وجود دارد که می توانید پول خود را در آن غرق کنید، اما اینکه بفهمید کدام یک از این موارد منجر به سود شما می شود دشوار است.

املاک و مستغلات گاهی اوقات سرمایه گذاری خوبی هستند، اما گران هستند. سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار لازم نیست گران باشد، اما ممکن است خطرناک و بی ثبات باشد. تکنولوژی های جدید مانند بلاک چین معمولا گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری هستند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام سرمایه گذاری در نظر بگیرید، بنابراین منطقی درباره آن فکر کنید. قبل از تصمیم‌گیری با کارشناسان یا دوستانی که در سرمایه گذاری تجربه دارند صحبت کنید.


5. کارآفرین باشید
گفتن این جمله بسیار راحت تر از انجام آن است. اما چهار مرحله آخر زمینه را ایجاد می کند تا بتوانید کار خود را شروع کنید. اگر مهارت کافی در تجارت دارید یا می خواهید رئیس خود باشید، این می تواند یک گام عالی برای کسب درآمد باشد. با این حال، همانطور که بسیاری از کارآفرینان به شما خواهند گفت، ایجاد مشاغل شخصی، خود به هزینه های اولیه و درآمد کم در آغاز نیاز دارد.
 
کارآفرین بودن یک راه سریع برای ثروتمند شدن نیست، بلکه یک تغییر گسترده در سبک زندگی است. این کار تجربیات و جوایز بی‌نظیر خود را دارد و در بسیاری از موارد کاملاً ارزش آن را دارد. با این حال، این موردی نیست که به راحتی بشود آن را انتخاب کرد. کارآفرین شدن برای موفقیت به تعهد، پوزخند و کمی شانس نیاز دارد. گرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما مطمئناً می تواند به ثروتمند شدن شما کمک کند.

6. شکرگزار باشید
ثروتمند شدن فقط نیاز به جا افتادن عوامل بیرونی ندارد، بسیاری از فاکتورهای شخصیتی باید برای موفقیت شما در هر کاری که شروع کرده‌اید تراز شوند. متواضع و سپاسگزار بودن برای پیشرفتی که در هر مرحله انجام داده اید ضروری است.

مردم نمی خواهند پول خود را به کسی بدهند که به نظر نمی رسد قدر آن را بداند، یا با موفقیت متوسطی بیش از حد مجذوب شود. نگه داشتن زندگی در چشم انداز و داشتن نگرشی ملاحظه گر، سپاسگزار و فروتنانه راهی برای پیشرفت در این مسیر است.


7. صبر خود را افزایش دهید
یکی دیگر از ویژگی های مهم شخصیتی برای موفقیت و ثروتمند بودن صبر است. هیچ چیز بزرگی یک شبه انجام نمی شود و شما نمی توانید طی چند روز ثروتمند شوید. تمام تلاشی که شما برای جمع آوری ثروت انجام داده اید ممکن است طی ماه ها یا حتی سال ها به نتیجه برسد. زود ناامید شدن آسان است، به خصوص وقتی به نظر می رسد هر روز افراد ثروتمند جهان در حال بیشتر شدن هستند. با این حال، درک اینکه سرعت موفقیت شما نیازی به رقابت با آنها ندارد بسیار مهم است.

در طولانی مدت، صبر می تواند بسیار پاداش آور باشد. این بدان معنا نیست که شما به جای اینکه ریسک کنید باید خود را راضی نگه دارید و یا منتظر مسائل باشید. موفقیت می تواند مدتی طول بکشد و ناامید شدن به ضرر تلاش های شما است.

8. همیشه در حال یادگیری باشید
این مهم است که سعی کنید و خودتان را آموزش دهید، نه تنها در زمینه انتخابی شغل حود، بلکه در راههای دنیا. به عنوان مثال، اگر می خواهید در مورد سرمایه گذاری تصمیمی بگیرید یا از روندهای آینده مطلع شوید، همراهی با اخبار بسیار مهم است. اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه بلاک چین هستید، از سایت چین مستر می تواند آموزش بلاک چین را دنبال کنید. نادانی قاتل اصلی هرگونه تلاش برای کسب درآمد است.

این بدان معنی است که شما باید مدام خود را آموزش دهید. شما نمی توانید اجازه دهید رویدادها یا روندهای مهم به دلیل عدم آگاهی از دست بروند، زیرا در هر یک از آنها تهدید یا فرصتی برای شما وجود دارد. آگاهی از خود و آگاهی از وقایع جاری به خصوص در امر سرمایه گذاری ضروری است.

9. حساب شده ریسک کنید
بدون ریسک پذیری پولی حاصل نمی شود. خواه راه اندازی مشاغل باشد یا سرمایه گذاری در سهام. هر راهی برای کسب درآمد به برخی از خطرات نیاز دارد. حتی فروش مبلمان قدیمی خود مستلزم این است که این خطر را بپذیرید که خریدار حاضر شود و به شما هزینه کند. این یک مقایسه نسبت به تصمیم گیری در مورد هزینه صرف میلیون ها دلار برای یک خط تولید جدید است که نسبتاً کوچک است، اما هنوز هم یک خطر است.

برای به دست آوردن پول باید این فرصت را داشته باشید که یک سرمایه گذاری یا ایده ای را که به دست آورده اید تحقق بخشد. بنابراین، مهم است که عمیق بیندیشید و چندین نتیجه احتمالی را ارزیابی کنید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ارزش یک سرمایه گذاری را دارد. ریسک کردن بدون فکر قبلی در مورد آنها راهی فوق العاده سریع برای از دست دادن پول است. برای کسب درآمد، باید ریسک کنید، اما باید این ریسک محاسبه شده باشد.

10. بخشنده باشید
بازپرداخت به جامعه مهم است. این به اولین نکته درباره ارزش افزودن به دنیای اطراف شما باز می‌گردد. اگر مقداری پول بدست آوردید، مقداری را به علتی که به آن اعتقاد دارید بازگردانید. به این ترتیب، بعد از اینکه به خودتان ارزش افزودید، به دنیا ارزش می‌بخشید.

یکی دیگر از مزایای بخشش به امور خیریه این است که مردم وقتی شما به عللی که برایشان مهم است توجه می کنید شما را به عنوان یک فرد بهتر درک می کنند. آنها احتمالاً وقتی ببینند شما قصد احتکار پولی را که به شما می دهند ندارید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. انجام این کار به نوبه خود به نفع جامعه آنها خواهد بود.

ثروتمند بودن برای هر فرد متفاوت است. برخی از مردم از خانه ای با اندازه مناسب و شغلی با درآمد متوسط ​​خوشحال هستند، در حالی که دیگران می‌خواهند میلیونر و میلیاردر شوند. صرف نظر از مکانی که احساس می‌کنید در این طیف قرار گرفته‌اید، این مراحل به شما کمک می‌کند تا به سطح ثروت مورد نظر خود برسید. اگرچه قبل از شروع، مطمئن شوید که امور جاری خود را مرتب کرده‌اید تا حساب بانکی شما آماده گسترش باشد.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *