يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هدلس مود چیست؟ نحوه عملکرد آن در کوادکوپترها چگونه است؟

چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 768419
هدلس مود چیست؟ نحوه عملکرد آن در کوادکوپترها چگونه است؟
اگر تا کنون با هواپیماهای بدون سرنشین یا کوادکوپترها کار کرده باشید، احتمالا نام ویژگی هدلس مود (headless mode) را شنیده‌اید. تا چند سال قبل این ویژگی فقط در هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته و گران‌قیمت وجود داشت.

با گذشت زمان و پیشرفت فناوری کوادکوپترها، ویژگی هدلس مود نیز به آن‌ها اضافه شد تا کارایی این پهبادها را افزایش دهد. اما هدلس مود چیست؟ چرا وجود این ویژگی در کوادکوپترها اهمیت دارد؟ در این مقاله ابتدا به تعریف هدلس مود می‌پردازیم و در ادامه کاربرد و نحوه عملکرد آن را در کوادکوپترها توضیح خواهیم داد.

تعریف هدلس مود؛ پرواز با خیال راحت!
زمانی که درباره پرواز کردن هواپیماهای بدون سرنشین مانند هلی ‌شات صحبت می‌کنیم با مسئله تقارن ابعاد دستگاه مواجه هستیم. بدنه کوادکوپترها به گونه‌ای طراحی شده است که تشخیص قسمت جلو یا عقب آن‌ها به راحتی ممکن نیست. هرچند بطور پیش فرض محل قرار گرفتن LED دستگاه را قسمت جلوی آن در نظر می‌گیرند.

اما هنگامی که کوادکوپتر در حال پرواز است، به راحتی نمی‌توان جلو یا عقب دستگاه را در آسمان مشخص کرد! در چنین شرایطی امکان آسیب دیدن و از کنترل خارج شدن این پرنده بالا می‌رود. وجود ویژگی headless moode باعث می‌شود تا هر چهار طرف دستگاه تبدیل به یک نقطه شوند و جهت حرکت آن را کنترل کننده (کسی که دستگاه فرستنده را در دست دارد) به راحتی تعیین کند. با فعال بودن حالت هدلس، کنترل دستگاه بسیار راحت‌تر است و دیگر سر و ته یا عقب و جلو آن معنایی ندارد.

نحوه عملکرد هدلس مود و تنظیم آن در کوادکوپترها
احتمالا تا کنون با اسباب‌بازی‌های کنترلی کار کرده‌اید. برای مثال زمان بازی با ماشین کنترلی قسمت جلو یا عقب آن کاملا مشخص است که به وسیله کنترل‌کننده و اهرم روی آن شروع به حرکت خواهد کرد. اما محل قرارگیری چهار جهت کوادکوپترها به‌طور واضح مشخص نیست.

با فعال شدن حالت هدلس مود این مشکل حل خواهد شد. قبل از تیک آف، کوادکوپتر را جلوی خود روی زمین قرار داده و با بدست گرفتن کنترل کننده آن، پشت دستگاه بمانید. به این صورت تا انتهای پرواز هر سمتی که از نظر شما جلو است، از نظر پهباد نیز جلو خواهد بود. تمام جهات دیگر نیز به همین راحتی قابل تشخیص خواهند شد، در واقع چشم شما، چشم کوادکوپتر می‌شود!

ویژگی headless mode را در کوادکوپترها چگونه فعال کنیم؟
هرچند حالت headless و نحوه عملکرد آن اندکی پیچیده است، ولی فعال کردن این سیستم در کوادکوپترها به راحتی امکان پذیر است. معمولا دکمه حالت هدلس مود روی دستگاه کنترل رادیویی قرار دارد و با فشردن و چند ثانیه نگه‌داشتن فعال می‌شود. اگر پیدا کردن این دکمه برای شما مقدور نبود، به دفترچه راهنمای پهباد مراجعه کرده و با دقت آن را مطالعه کنید.
 

زمانی که حالت هدلس مود فعال می‌شود، دستگاه با صدای بوق یا چشمک زدن چراغ‌ها آن را به اطلاع می‌رساند. خوشبختانه در حال حاضر کوادکوپترهای بسیاری با ویژگی هدلس مود در بازار وجود دارد، شما می‌توانید بهترین و جدیدترین انواع هلی شات و کوادکوپترها را از سایت پریماتوی خریداری کنید.

چرا باید از سیستم هدلس مود به جای پرواز در حالت عادی استفاده کنیم؟
جواب دادن به این سوال چندان سخت نیست. تجربه پرواز در حالت هدلس مود بسیار آسان‌تر و راحت‌تر از حالت عادی است. هیچ‌کس برای پرواز با هلی شات یا هر هواپیمای بدون سرنشین دیگر به دنبال راه‌حل سخت و پیچیده نیست. حالت headless اجازه پرواز آسوده را برای کنترل‌کننده فراهم می‌کند.
 

هواپیماهای بدون سرنشین، وسیله‌های ارزشمند و گران‌قیمتی هستند. تا زمانی که به تسلط کافی در هدایت کوادکوپتر نرسیده‌اید، بهتر است در حالت هدلس پرواز را انجام دهید. افراد کم تجربه به راحتی جهت پرواز را گم خواهند کرد و این امر خطر آسیب زدن به پهباد را افزایش خواهد داد. پس یکی دیگر از مزایای استفاده از هدلس مود نسب به پرواز در حالت عادی، حفظ امنیت و سلامت کوادکوپتر است.

کودکان با کمک هدلس مود به راحتی با کوادکوپترها بازی می‌کنند
بدون شک کودکان و فرزندان کم سن و سال جذب بازی با کوادکوپترها و پرواز آن‌ها خواهند شد. این پهبادها برای کودک و نوجوان یکی از هیجان‌انگیزترین وسیله‌های بازی و سرگرمی خواهند بود. ولی مانند بسیاری از افراد بزرگسال، کودکان نیز تجربه استفاده از کوادکوپتر را ندارند.

با قرار دادن پهباد در حالت هدلس، با خیال آسوده می‌توان فرستنده را به دستان کودک سپرد. هدایت دستگاه در این حالت بسیار آسان بوده و دیگر جای نگرانی برای آسیب دیدن آن باقی نمی‌ماند.

شروع یادگیری مطمئن با کمک هدلس مود
فقط کودکان نیستند که برای شروع پرواز با کوادکوپترها نیازمند به هدلس مود هستند. افراد مبتدی نیز در اوایل یادگیری باید از حالت headless استفاده کنند. با کمک این ویژگی پیشرفته، نیازی نیست تا تمام جهات و نحوه عملکرد پهباد توسط کنترل‌کننده درک شود. بنابراین برای شروع یادگیری پرواز با کوادکوپترها، بهترین گزینه استفاده از هدلس مود خواهد بود.

خرید بهترین و متنوع‌ترین هلی شات و کوادکوپترها در پریماتوی
با یکی از بهترین ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین آشنا شدیم. با کمک هدلس مود همه کسانی که علاقه به خلبانی هلی شات‌ها را دارند، به راحتی تجربه پرواز را خواهند داشت. تنوع این پهباد‌ها با امکانات مدرن و کارامد مانند کوادکوپتر دوربین دار هر روز بیشتر شده و جای بیشتری بین مردم و علاقه‌مندان به پرواز باز می‌کند.

پریماتوی یک شرکت و فروشگاه آنلاین فعال در زمینه محصولات کنترلی و سرگرمی می‌باشد و از سال ۱۳۹۴ تا کنون با یک تیم متخصص و تحصیلکرده در این حوزه در خدمت شماست. برای خرید انواع هلی شات با قابلیت پرواز هدلس مود، با همکاران ما در پریماتوی با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۷۴۱۲ تماس حاصل فرمایید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *