پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

مرد عتیقه فروش نقره داغ شد

دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 768157
چند روز قبل مرد عتیقه فروشی به دادسرای ویژه سرقت تهران رفت و گفت مردی که مدعی بود کارخانه داراست ۱۱‌میلیارد‌تومان سکه‌های قدیمی و عتیقه او را سرقت کرده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، مرد شیادی به بهانه برگزاری نمایشگاه و حراجی با عتیقه فروشی قرار‌داد بست، اما چند روز قبل از حراجی با سرقت ۱۱‌میلیارد‌تومان سکه‌های عتیقه او را نقره داغ کرد. تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه دارد.

چند روز قبل مرد عتیقه فروشی به دادسرای ویژه سرقت تهران رفت و گفت مردی که مدعی بود کارخانه داراست ۱۱‌میلیارد‌تومان سکه‌های قدیمی و عتیقه او را سرقت کرده است. شاکی در توضیح ماجرا گفت: سال‌هاست مغازه بزرگ آنتیک فروشی در خیابان ولیعصر دارم و با افراد زیادی هم که در کار خرید و فروش عتیقه هستند ارتباط دارم.

من وسایل آنتیک و قیمتی زیادی از کشور‌های اروپایی و آسیایی وارد می‌کنم و به مشتریانم می‌فروشم و در این زمینه سرشناس هستم. چند سالی بود که تصمیم داشتم گالری داشته‌باشم و هر از گاهی هم نمایشگاه برگزار کنم که مشتریانم راحت‌تر از من خرید کنند، اما داشتن گالری و نمایشگاه دائمی نیاز به سرمایه زیادی داشت به همین خاطر به تنهایی قادر به اجرای نقشه‌ام نبودم تا اینکه مدتی قبل مردی که مدعی بود کارخانه‌دار است، برای فروش پیانوی قیمتی به مغازه‌ام آمد. او خودش را تورج معرفی کرد و گفت کارخانه دار است و وضع مالی خوبی دارد. تورج گفت پیانوی قدیمی دارد و می‌خواهد آن را بفروشد و از من خواست به خانه‌اش بروم و پیانوی او را ارزشگذاری کنم.

شراکت
وی ادامه داد: پس از این من همراه کارشناسم برای قیمتگذاری پیانو راهی خانه او در شهرک غرب شدیم. تورج خانه ویلایی بزرگ دو‌طبقه‌ای داشت که مدعی بود مدتی قبل پیانو را ۸۵‌میلیارد تومان خریده است. مرد کارخانه‌دار که خدم و حشم زیادی هم درو برش بودند به من گفت تصمیم داشته خانه ویلایی‌اش را بفروشد، اما الان که با من آشنا شده تصمیمش عوض شده و می‌خواهد با من شریک شود.

من و همکارم پیانوی قدیمی او را قیمتگذاری کردیم و به او گفتیم که اگر با این قیمت قصد فروش دارد به ما خبر بدهد.

پیشنهاد شراکت او را خیلی جدی نگرفتم، چون از ظاهرش معلوم بود که سرمایه زیادی دارد و بعید می‌دانستم که در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا اینکه چند روز بعد دوباره به مغازه‌ام آمد و دوباره پیشنهاد شراکت داد و گفت حاضر است طبقه اول خانه‌اش را برای گالری و نمایشگاه دائمی لوازم آنتیک و عتیقه در اختیار من بگذارد. او گفت که در تمامی حراجی‌های داخل و خارج از کشور شرکت می‌کند و با هنرمندان، تاجران و افراد سرشناسی که در زمینه خرید و فروش لوازم آنتیک فعالیت دارند ارتباط دارد.

تورج گفت که با همکاری هم می‌توانیم در محل نمایشگاهمان حراجی هم برگزار کنیم. در نهایت او با حرف‌هایش مرا خام کرد و از طرفی هم من فکر می‌کردم اگر با او شریک شوم به آرزویم که داشتن گالری و حراجی است، می‌رسم.

گالری
به‌هرحال پس از چند بار صحبت قبول کردم و با او قرار داد همکاری بستم و تورج هم خیلی زود یکی از طبقات خانه‌اش را برای نمایشگاه و برگزاری حراجی آماده کرد. وقتی از محل نمایشگاه بازدید کردم دیدم همه چیز آماده است و به همین خاطر من هر چه لوازم آنتیک و قدیمی شامل تابلو‌های نقاشی خارجی و حتی تعدادی تابلو گرانقیمت از هنرمندان ایرانی به همراه مجسمه‌ها، سکه‌ها و لوازم قیمتی و قدیمی دیگر که حدود ۱۷‌میلیارد تومان ارزش داشت به محل نمایشگاه منتقل کردم. بعد از انتقال لوازم نوبت چیدمان و دکور آن رسید که تورج یکی از دوستانش را‌که در کار دکور حرفه‌ای بود به محل آورد و همه وسایل‌ها را طبق نظر او چیدیم. قرار بود تورج زمان برگزاری حراجی را اعلام کند و حتی کارت‌های دعوت هم آماده کرده بود و من هم برای افتتاح نمایشگاه و همزمان برگزاری حراجی ثانیه شماری می‌کردم وخوشحال بودم که به زودی از این راه درآمد سرشاری نصیبم می‌شود تا اینکه آن شب تلخ فرا رسید.

کلاهبرداری
چند شب مانده بود به برگزاری حراج بزرگ تورج گفت حراجی در کار نیست و فقط قصد برگزاری نمایشگاه را داشته است. پس از این همراه کارشناسم برای انتقال اموالم به خانه ویلایی تورج رفتیم که مدعی شد با من شراکتی ندارد و همه لوازم آنتیک و عتیقه‌ام متعلق به خودش است و از من خریده است. تورج گفت که دیگر اجازه ندارم به محل زندگی او بروم. ابتدا فکر کردم او شوخی می‌کند، اما وقتی نوکرانش ما را با ضرب و جرح از خانه بیرون کردند تازه فهمیدم که او به بهانه نمایشگاه از من کلاهبرداری کرده و قصد دارد اموال مرا سرقت کند.

پس از این به اداره پلیس رفتم و از او شکایت کردم و پرونده ما هم در دادسر در حال رسیدگی بود که در نهایت قاضی پرونده حق را به من داد و او را محکوم به خیانت در امانت کرد و دستور داد که تورج همه اموالم را به من برگرداند.

سرقت ۱۱ میلیاردتومانی
با گرفتن حکم قضایی بلافاصله با وکیلم و مأمور پلیس به سراغ تورج رفتیم و حکم قضایی را هم به او نشان دادیم که کلید خانه را در اختیار ما گذاشت تا لوازم را از آنجا به مغازه‌ام منتقل کنم.

چند روزی طول کشید و من در چند مرحله لوازم عتیقه و آنتیکم را به مغازه ام منتقل کردم تا اینکه در آخرین مرحله وقتی به سراغ گاوصندوقم که داخل آن مقدار زیادی سکه‌های قدیمی به ارزش ۱۱‌میلیارد تومان بود رفتم و متوجه شدم گاوصندوق خالی است و تورج همه اموالم را از داخل آن سرقت کرده است. الان فهمیدم که مرد کارخانه‌دار به بهانه برگزاری نمایشگاه چوب حراج به زندگی‌ام زد و مرا نقره داغ کرد. من از او به اتهام سرقت ۱۱‌میلیارد تومان سکه شکایت دارم. با شکایت مرد عتیقه فروش پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار مأموران پلیس قرار گرفت.

بررسی‌های مأموران نشان داد پس از حادثه تورج به مکان نامعلومی گریخته است. همچنین مشخص شد خانه دو طبقه ویلایی اجاره‌ای بوده که چند روز قبل از حادثه موعد اجاره آن تمام شده است.

تحقیقات درباره این حادثه و دستگیری مرد کلاهبردار برای روشن شدن زوایای پنهان آن ادامه دارد.
برچسب ها: سرقت عتیقه دادسرا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاقبت طمعکاری همینه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امان از طمع !!!!
كه هر بلائي سر انسان مياد فقط و فقط از طمع ورزي اوست ؟؟؟1
رر
Iran, Islamic Republic of
اصلا در دنيا پيانوي ٨٥ ميليارد توماني وجود ندارد خيلي خيلي باشد يك ميليارد تومان!؟