پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

روسیه فعالیت ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر دارد

يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 768094
مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه با اشاره به ورود ناوشکن نیروی دریایی آمریکا به دریای سیاه برای شرکت در مانورهای نظامی مشترک اوکراین و ناتو، اعلام کرد که کلیه فعالیت‌های این کشتی نظامی آمریکایی تحت کنترل قرار گرفته است.
واکنش روسیه به ورود ناو آمریکایی به دریای سیاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سفارت ایالات متحده در اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز "USS Ross" نیروی دریایی آمریکا در حال ورود به آب‌های دریای سیاه است. این ناو آمریکایی به منظور شرکت در مانورهای بین المللی سالانه «سی بریز-2021» در سواحل اوکراین به منطقه عزیمت کرده است.

بعد از انتشار این خبر، مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ناوشکن موشک انداز "USS Ross" برای شرکت در مانورهای نظامی مشترک اوکراین و ناتو وارد منطقه دریای سیاه شده و نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه کنترل کلیه فعالیت‌های این کشتی نظامی آمریکایی را زیر نظر گرفته‌اند.

بر اساس گزارش تسنیم، ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا پیش از این خبر داده بود که در عملیات مانورهای نظامی-دریایی چندملیتی سی بریز در سال جاری بیش از 5 هزار نیروی نظامی، 32 کشتی و 40 هواپیما از 32 کشور جهان شرکت دارند. این مانورها از تاریخ 28 ژوئن الی 10 جولای (7 الی 19 تیر ماه) در خاک، آسمان و آب‌های ساحلی اوکراین در دریای سیاه برگزار خواهد شد.

مقامات مسکو بارها نسبت به افزایش فعالیت‌های ناتو و آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هشدار داده‌اند. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که آمریکا و متحدانش در ناتو، اقدامات نظامی خود در خاک اوکراین و دریای سیاه را گسترش داده و صلح و امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار داده‌اند.

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به تلاش برای نظامی کردن منطقه دریای سیاه متهم کرده است. وی یادآور شده که کشتی‌های نظامی آمریکا و متحدانش از کشورهای فرامنطقه‌ای، بطور مرتب در آب‌های ساحلی دریای سیاه حضور پیدا می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *