پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

ناسا به چین تبریک گفت/ فضانوردان ۳ ماه در مدار می‌مانند

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 767205
آژانس فضایی روسیه، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ایالات متحده موفقیت چین در اجرای مأموریت سرنشین‌دار این کشور به ایستگاه فضایی خود را تبریک گفتند.
ناسا به چین تبریک گفت
به گزارش جهان نيوز، ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین از پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو ۱۲» خود استقبال کرده و خواستار استفاده صلح آمیز از فضا با جامعه جهانی است.

پرتاب مأموریت «شنژو ۱۲» (Shenzhou-۱۲) طبق برنامه‌ریزی پنج‌شنبه ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) ساعت ۰۹:۲۲ به وقت پکن (۰۵:۵۲ به وقت تهران) از «مرکز پرتاب ماهواره‌ی جیوچوان» (Jiuquan Satellite Launch Center) در شمال غربی چین انجام شد.

در این مأموریت، سه نفر از فضانوردان چینی به نام‌های «نی هایشنگ»، «لیو بومینگ» و «تانگ هونگ‌بو»  برای انجام یک مأموریت سه ماهه در ایستگاه جدید فضایی چین به مدار زمین رفتند.

فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو ۱۲» پس از ورود به مدار تنظیمات وضعیت مداری را به اتمام رساند و با موفقیت با ماژول اصلی ایستگاه فضایی این کشور پهلو گرفت؛ اولین بار است که فضانوردان چینی وارد ایستگاه فضایی خود می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: این مأموریت گامی اساسی برای برنامه فضایی سرنشین‌دار چین و همچنین آغاز دوره جدیدی برای اکتشافات فضایی این کشور است.

آژانس فضایی روسیه، آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس فضایی ایالات متحده پیام‌های تبریک این ماموریت را ارسال کردند. روسکاسموس (آژانس فضایی روسیه) به همتایان چینی خود تبریک گفت و یادآور شد که دو کشور کارهای مشترک بیشتری انجام خواهند داد.
برچسب ها: ناسا فضا فضا پیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از اين به بعد باید مشخص کنید منظورتون از ناسا نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان است یا اون آژانس فضایی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا خیلی قبلتر از چینیها صاحب ایستگاه فضایی در فضا شده اند!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
............
United States
همگی تبریک میگیم به رئیسی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت تدبیر سازمان فضایی ایران را در اولین روزهای رسیدن به قدرت ریاست جمهوری منحل نکرده بود.... ما هم الان با فرستادن انسان به فضا فاصله ی زیادی نداشتیم.