جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تویوتا یاریس هاچ بک ارزش خرید دارد یا هیوندای i20؟ +مشخصات فنی

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 766068
مشخصات فنی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک و هیوندای i20 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تویوتا یاریس ارزش خرید دارد یا هیوندای i20؟
به گزارش جهان نيوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا یاریس هاچ بک با هیوندای i20 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا یاریس هاچ بک:
تویوتا یاریس هاچ بک، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.


در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است.


 
از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ورود بدون کلید، دستگیره‌های داخلی کرومی، شیشه برقی و آئینه برقی اشاره کرد.


معرفی هیوندای i۲۰:
هیوندای i۲۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.
 

 
در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.


 
از جمله امکانات این خودرو می توان به آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، تصفیه هوای یونیزه، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، اخطار دهنده فشار باد چرخ‌ها (TPMS)، سنسور باران، محفظه خنک نگهدارنده، دوربین دید عقب، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و بلوتوث، چراغ روشنایی روز (Day Light)، سنسور نور، تریم داخلی دو رنگ، آینه جانبی برقی همراه با گرمکن و رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی اشاره کرد.
 
 
 
خودرو
تویوتا یاریس هاچ بک هیوندای i20
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2009 2015
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1300سی سی 1368سی سی
حداکثر قدرت
84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 98 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 134 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 دنده خودکار 4 سرعته اتوماتیک تیپترونیک
شتاب 0 تا 100
11.5 ثانیه 13.2 ثانیه
حداکثر سرعت
170 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت
وزن
1030 کیلوگرم 1197 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3785 طول - 1695 عرض - 1530 ارتفاع 4035 طول - 1734 عرض - 1474 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2461 میلیمتر 2570 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.3 لیتر در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
42 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 6
ترمز و پایداری
ABS-EBD ABS - EBD - سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC) – ترمز جلو مک فرسون و ترمز عقب اكسل يك تكه با بازوي نيمه دنباله اي و فنر مارپيچ (CTBA)
کیسه هوا
کیسه هوای سرنشینان جلو - مجموعا 2 کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا)
سیستم صوتی
رادیو با کاست و چهار بلندگو دارای 6 بلندگو - سیستم پخش MP5 - صفحه نمایش 7 اینچ - كنترل سيستم صوتي از روي فرمان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از آنجا که در دوره ی «آنچنان رونق اقتصادی...» آقای روحانی هستیم، من هر دو تا شو میخرم...