پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹

مروری بر کاندیدا‌های جالب و متفاوت ریاست جمهوری +تصاویر

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 763181
همواره با آغاز ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری، برخی چهره‌های متفاوت و عجیب در ستاد انتخابات حضور می‌یابند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه خراسان، وضعیت ثبت نام‌ها در انتخابات ریاست جمهوری موجب شده تا موعد ثبت نام‌ها در ستاد انتخابات کشور بیشتر به صحنه‌های غیر متعارف و ورود افرادی عجیب و غریب تبدیل شود.

روز گذشته هم با شروع ثبت نام کاندیدا‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، مانند دوره‌های قبل در کنار سیاستمداران، افرادی با ظاهر و البته وعده‌های عجیب و غریب برای رئیس جمهور شدن ثبت نام کردند که احتمالا در روز‌های آینده هم شاهد تعداد بیشتری از آن‌ها خواهیم بود.

البته برخی از کاربران فضای مجازی به این روند که باعث شده عده‌ای برای خودنمای‌ی یا هر دلیل دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، معترض بودند.

به طور مثال کاربری نوشت: «ما خواستیم یه دونه وام ۱۰ میلیونی بگیریم، کلی از ما مدرک و تضمین خواستن، ولی مثل این که رئیس جمهور شدن از وام ۱۰ میلیونی هم کم اهمیت تره که با کارت ملی می‌شه رفت ثبت نام.»

البته شورای نگهبان مصوبه‌ای را برای سامان دهی ثبت نام در اختیار وزارت کشور قرار داده بود که شاهد این گونه ثبت نام‌ها نباشیم، اما با مخالفت رئیس جمهور همراه بوده است. با این حال در ادامه مروری داریم بر همه آدم‌های جالبی که در انتخابات امسال و دوره‌های قبل می‌خواستند رئیس جمهور شوند.
 

تعویض خط ریش و استعدادیابی
شهرام محرابی و بهروز وثوقی راد از معروف‌ترین چهره‌های جوان روز‌های ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری هستند که هر دو با کلاهی خاص برای ثبت نام مراجعه کرده بودند.

شهرام محرابی جوانی کرمانشاهی با کلاه کابوی و تسبیحی در دست و خط ریش چکمه‌ای برای انتخابات سال ۹۲ به وزارت کشور آمده بود و جلوی دوربین‌ها تند و تند شعارهایش را تکرار می‌کرد: «بیم دهنده و بشارت دهنده با سند قطعی از نیاکان، عارف و درویش با داشتن چشم بینا، بشارت هفت هزار ساله زنده بشه.»

او در جواب خبرنگاری که از او درباره خط ریشش پرسیده بود، گفت: «اگر رئیس جمهور شوم خط ریشم را عوض می‌کنم.» البته او در ادامه زیر آواز هم زد. برخلاف محرابی، بهروز وثوقی قصد نداشت بعد از رئیس جمهور شدن هم ظاهرش را تغییر دهد و برنامه اش را برگرداندن بهروز وثوق به سینمای کشور و استعدادیابی بیان کرده بود. او خودش در گفت و گویی ادعا کرده بود اگر صلاحیتش تایید شود، بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون رای می‌آورد.

کابینت باصفا برای دولت
مرتضی بهجت ۵۶ ساله، با جمله «من کابینه نمی‌شناسم، اما یک کابینتی نصب می‌کنم که مردم در کشور صفا کنند.» در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ترکیب اش باعث شد با یکی دیگر از جالب‌ترین چهره‌های ثبت نام کننده برای ریاست جمهوری در سال ۹۲ مواجه شویم. او همان موقع ثبت نام به خبرنگاران گفته: «دانشجوی سال آخر رشته الکترونیک دانشگاه علم و صنعت هستم و ۵۰ سال دانشجو بودم، اما هنگامی که به سال آخر رسیدم مرا اخراج کردند.»

نوستراداموس و عشق ثبت نام
یکی دیگر از چهره‌های قابل توجه در انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ رسول ا... یاری ۵۴ ساله است که شاید منتظر آمدنش به وزارت کشور در روز‌های آینده باشیم، علتش هم این است که او در چهار دوره پیش برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است. او در دوره‌های قبل اعلام کرده کارمند بازنشسته و فوق‌دیپلم حسابداری و اهل شهرستان ابهر است و دلیل حضورش را حاصل وحی می‌دانست. او حتی ادعا هم کرده بود که می‌تواند زلزله و حوادث ناگوار را پیش بینی کند.

نگهبانی با ۱۷ میلیون رای
ابوالقاسم خاکی اردکانی، نگهبان یک شرکت کاشی سازی با کفش‌های خوابانده هم ادعا‌های جالبی داشت. او هم که در ادوار گذشته برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری خود را به وزارت کشور رسانده بود، در سال ۹۶ زمان ثبت نام انتخابات می‌گفت: «بحث ۵۰ هزار تومان یارانه را حدود ۱۵ سال قبل من مطرح کرده بودم.» وقتی خبرنگاران از او راجع به سند چشم انداز پرسیدند، گفت: «نامه سرفصل سند چشم انداز ۲۰ ساله را به من نداده اند، پس از آن اطلاعی ندارم!»

نوجوانی با آرزوی ریاست جمهوری
«کوروش موزونی» نوجوان ۱۲ ساله‌ای هم که هشت سال پیش با ظاهری آراسته و کت و شلوار به وزارت کشور برای ثبت نام آمده بود از موارد عجیب به حساب می‌آید. او که آن روز‌ها با پدرش به وزارت کشور آمده بود، هدفش از ثبت نام برای ریاست جمهوری را آماده شدن برای رقابت‌های دوره بعدی ریاست جمهوری اعلام کرده بود. البته او از همان روز‌ها گفته بود که برای ایران ۱۴۰۴ آماده می‌شود.

میراث دار کاندیداتوری
یکی دیگر از کسانی که در سال‌های پیش حضورش در وزارت کشور برای ثبت نام مورد توجه قرار گرفت «اسماعیل احمدی راغب» است که گفته بود: «کاندیداتوری در خانواده ما ارثی است و از ۳۰ سالگی دوست داشتم رئیس‌جمهور بشوم». احمدی راغب آن سال‌ها کارمند شهرداری بود و تا دیپلم هم بیشتر نخوانده و به خبرنگاران گفته بود: «من از رجال سیاسی هستم و این بار پنجمی است که کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوم و هدفم خدمت است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایمان
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه برای اینکه دوره های بعدی شاهد این افتضاحات نباشیم، اول از هرچیز اصلاح ساختار انتخابات هستش و اگر اون هم انجام نشد، اصحاب رسانه باید کلا این مدل افراد رو بایکوت خبری کنن
چون وقتی دیده نشن، دیگه خبری از اومدنشون هم نیس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
حسینی نژاد
Iran, Islamic Republic of
کسی نمی خواهد و نباید به هیچ شهروندی توهین و بی احترامی کند و هر کسی به اندازه خود و در جایگاه خود از احترام برخوردار است .
Iran, Islamic Republic of
......



محمود
Iran, Islamic Republic of
حضور افراد عجیب و غریب در ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری پدیده جالبی است. باید یک مستند بسازند و این مساله را از نظر جامعه شناسی تحلیل کنند
ف
Iran, Islamic Republic of
........
انتخابات
Iran, Islamic Republic of
تاریخ درج این مطلب اردیبهشت 1400 هست، ولی ثبتنامی های 92 و 96 رو دارین نشون میدین!!.
غلام
Russian Federation
.......