جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳

نگاهی به گران‌ترین اجناس طلا در جهان

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 763058
کالا‌های مختلفی هستند که از طلا ساخته شده اند که دارای قیمت‌های سرسام آوری هستند.
نگاهی به گران‌ترین اجناس طلا در جهان
به گزارش جهان نيوز، طلا یکی از ارزشمند‌ترین فلز‌های کشف شده در جهان است که از آن به اشکال مختلفی استفاده می‌شود؛ همچنین به طلا به عنوان یک کالای سرمایه گذاری در سراسر جهان نگاه می‌شود به طوری که منابع طلا برای کشور‌ها به عنوان پشتوانه پولی و ارزی آن‌ها محسوب می‌شود.

سکه‌های طلا و جواهر‌های ساخته شده از طلا به عنوان پرکاربرد‌ترین محصولات ساخته شده از این فلز گران بها شناخته می‌شوند، اما در این بین کالا‌های مختلفی هستند که در ساخت آن‌ها از طلا استفاده شده و قیمت‌های سرسام آوری نیز دارند.

در ادامه این گزارش به ۱۰ مورد از گران‌ترین این کالا‌ها اشاره شده است:

کاپ کیک و بستنی طلایی (۹۷۲ $)
در یکی از برج‌های دبی یک منوی فوق‌العاده وجود دارد که بر اساس آن کاپ کیک به همراه یک بستنی به شکل ققنوس سرو می‌شود که هر دو از جنس طلا هستند.

البته در ساخت آن‌ها از شکر، کره و شیر نیز استفاده شده است، اما ورقه‌های طلای خوراکی ۲۳ عیار سبب شده تا قیمت این بشقاب تا ۹۷۲ دلار ارزش گذاری شود.

بستنی طلا

صندلی‌های طلا (۲.۱۲۲ $)
قطعا تا به امروز همه ما انواع صندلی، مبل و میز را از جنس پلاستیک و چوب دیده‌ایم، اما یک تولیدکننده برای افراد فوق لاکچری این یکنواختی را شکسته و انواع این اقلام را با روکش طلا تولید کرده که فقط یک صندلی آن ۲ هزار و ۱۲۲ دلار قیمت گذاری شده است.

صندلی‌های طلا

عینک مطالعه (۷۵.۰۰۰ $)
در این کره خاکی خیلی از افراد برای مطالعه نیاز به عینک‌های مخصوص دارند که برخی از افراد مبالغ نسبتا زیادی را هم برای آن پرداخت می‌کنند تا هنگام مطالعه احساس راحتی کنند؛ اما تا به حال به عینک مطالعه ۷۵ هزار دلاری از جنس طلا فکر کرده‌اید؟
از این فریم ۳۰۰ عدد تا به حال ساخته شده و نکته قابل توجه این است که هیچ روکش طلایی در این فریم دیده نمی‌شود بلکه تمام فریم آن از طلا ساخته شده است.

عینک طلا

باربیکیو (۱۶۰.۷۱۰$)
تا به حال به این موضوع فکر کرده‎اید که گوشت استیک خود را روی باربیکیوی ۱۶۰ هزار دلاری بپزید؟
این اقدام در سال ۲۰۰۷ در یک مهمانی در شهر سیدنی استرالیا به وقوع پیوست و تمام گوشت‌های این مهمانی بر روی باربیکیویی پخته شد که نه تنها بدنه آن بلکه تمام پیچ و مهره‌های آن هم از جنس طلای ۲۴ عیار است.


باربیکیو

لباس هندی از جنس طلا (۲۴۰.۰۰۰$)
یک میلیاردر هندی به نام (Datta Phuge) برای خود لباسی را از جنس طلا طراحی کرد که ۲۴۰ هزار دلار ارزش گذاری شد. طراحی، ساخت و آماده پوشیده شدن این لباس که ۳ کیلوگرم وزن دارد، بیش از ۱۵ سال زمان برد.

لباس طلا

یک جفت کفش برای یک مهمانی (۲۶۸.۰۰۰$)
Christopher Michael Shellis یک طراح بسیار معروف انگلیسی است که به طراحی انواع کفش‌های مجلسی زنانه معروف است. او در بین طراحی‌های خود، کفش‌های گران قیمتی را طراحی کرده که تاکنون هیچ کسی آن‌ها را نخریده است.

در این بین یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین طراحی‌های کفش او ۲۶۸ هزار دلار ارزش دارد. پاشنه این کفش زنانه تماما از طلا است و در طراحی آن از ۲ هزار الماس ریز استفاده شده است.

به گفته شخص طراح؛ این جفت کفش هزار سال گارانتی دارد.

کفش زنانه

سکه طلای غول پیکر (۹۹۷.۰۰۰$)
البته که بسیاری از ما سکه‌های طلا را دیده‌ایم و برخی از ما یک یا تعداد محدودی از آن را در اختیار داریم، اما بی شک تاکنون هیچ کدام از ما یک سکه طلا با قدر ۱۳۵ سانتی متری ندیده‌ایم مگر اینکه به موزه ملی کانادا رفته باشیم.

این سکه غول پیکر ۹۹.۷ کیلو گرم طلا با خلوص ۹۹.۹۹ درصد است، به عنوان یکی از پشتوانه‌های پولی کشور کانادا محسوب می‌شود.

سکه طلا

مهره‌های بازی (۷.۵۰۰.۰۰۰$)
یک طراح انگلیسی دو عدد از مهره‌های اصلی یک بازی را با الماس طراحی کرده که قیمت این جفت مهره ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

آیفون ۵ ($۱۵.۰۰۰.۰۰۰)
آیفون ۵ یکی از پر فروش‌ترین محصولات شرکت اپل است، اما یک فرد میلیاردر چینی تنها فردی است که یک عدد از این مدل آیفون را به قیمت ۱۵ میلیون دلار خریداری کرد.

گوشی طلا

دکمه خانه (home button) از جنس الماس مشکی ۲۶ قیراط، بدنه آن طلای با خلوص بالا ۲۴ عیار و ۶۰۰ الماس دیگر در دور این محصول طراحی شده است.

گران‌ترین ساعت در جهان ($۲۴.۴۰۰.۰۰۰)
رکورد گران‌ترین ساعت جهان دو مرتبه توسط این ساعت شکسته شده است، اولین مرتبه توسط شیخ بن محمد بن علی الثانی به قیمت ۱۱ میلیون دلار و دومین بار در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۴.۴ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد. عرض صفحه ساعت حدود ۷۳ میلی متر است و کمتر از نیم کیلو گرم وزن دارد.

ساعت طلا
https://jahannews.com/vdcgnw9u7ak93z4.rpra.html
jahannews.com/vdcgnw9u7ak93z4.rpra.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
طلا به عنوان یک کالای سرمایه گذاری در سراسر جهان نگاه می‌شود به طوری که منابع طلا برای کشور‌ها به عنوان پشتوانه پولی و ارزی آن‌ها محسوب می‌شود.

اونوقت دولت روحاني ذخاير طلاي بانك مركزي را بنا به دستور ريچارد نفيو حراج كرد به باد فنا داد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
.....
Bulgaria
همه اینها برای بازماندگان باقی میمانند فقط عمل نیک برای پس از مرگ انسان میماند وبس