پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۹

انتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری به صلاح نیست

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 762970
شهردار تهران درباره سامانه شفافیت و درج فیش حقوقی مدیران شهرداری، گفت: به ما گفتند فیش مدیران را منتشر کنید اما دیدیم به صلاح نیست.
انتشار فیش حقوقی مدیران شهرداری به صلاح نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پیروز حناچی در نشست خبری مشترک با دو معاون «شهرسازی و معماری» و «فنی و عمرانی» که ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شورای شهر ترکیبی (شورایی با دو گرایش سیاسی مختلف) در نظارت‌ پذیری شهرداری بهتر عمل می‌کند یا شورای یکدست، اظهار کرد: انتخابات ایده آل این است که حداکثر مشارکت عمومی اتفاق افتد زیرا به میزانی که مشارکت افزایش یابد به تناسب کیفیت اعضای انتخاب شده هم بالا می‌رود و اعضایی که ارتباطات بهتر، متخصص و شناخته‌تر هستند، انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر مشارکت کاهش یابد به نفع شهر و آینده تهران نخواهد بود البته تجربه این مورد را هم ثابت کرده است. از نظر بنده شورای ترکیبی بهتر است تا اینکه کاملا نقطه نظرات در شورای شهر یکدست باشد.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره شفافیت در شهرداری و انتشار حقوق مدیران این دوره، گفت: درباره دستمزد و حقوق در شهرداری،  یک حقوق ثابت و یک متغیر وجود دارد که مستقیما به فعالیت مدیران مربوط است چنانچه مجمع‌ها به موقع برگزار شود به دلیل این این مجامع به منافع شهرداری مربوط است، مدیران تشویق می شوند.

وی افزود: به ما گفتند فیش مدیران را منتشر کنید اما دیدیم به صلاح نیست زیرا برخی مدیران وام دریافت کرده‌اند و  درست نیست منتشر شود. از سوی دیگر پایه حقوق مدیران هم ملاک نیست و فعالیت آنها موثر است.

حناچی درباره هشدار قوه قضاییه در مورد حریم تهران به شهرداری نیز گفت: این موضوع پیرو گزارشی که در جلسه‌ای با قوه قضائیه مطرح شدد زیرا درگیری‌های ناشی از حریم یکی از موضوعات مهم کشور است و تنها مربوط به تهران نیست.  در شهرداری تهران همواره درگیر چالش منافع خصوصی و عمومی هستیم و قطعات بدون حمایت قوه قضاییه در این محاکم پیروز نمی شویم که خوشبختانه در این دوره قوه قضاییه عنایت خوبی در این خصوص داشته است.

شهردار تهران همچنین درباره سرانجام دستگیری دو شهردار مناطقه 2 و 8 تهران، گفت: هنوز حکمی برای همکارانمان که دستگاه‌های نظارتی پیگیر بودند، صادر نشده است. امیدوارم که تبرئه شوند اما پرونده همچنان مفتوح است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر محافظه کار بودن مدیریت شهری در قبال تخلفات گفت: من برای محافظه‌کاری و این انتقادها از ادبیات کمک میگیرم؛ « خرج چو از کیسه مهمان بود، حاتم طایی شدن آسان بود»؛ ما در مقام اجرا هستیم باید به گونه ای عمل کنیم که منافع شهر و شهروندان را تامین کنیم. در همین پرونده‌های تخلفات به تعداد زیادی رسیدگی شده و نتایجی هم داشت یکی از آنها ساختمان روزنامه اطلاعات بوده که به شهرداری بازگشت، از طرف دیگر به صورت حقوقی هم ترغیب می کنیم اما اگر اسم این کار محافظه‌کاریست من محافظه کار هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس معلومه که حسابی دندون گیره که نمی تونید منتشر کنید!!
اگر کم بود که غوغایی به پا می کردید!!!
Iran, Islamic Republic of
به نظرم از بالاییها شروع کنید.
رشید
Iran, Islamic Republic of
دولت چرا سامانه حقوق و مزایای مدیران را راه اندازی نکرد ؟!
Iran, Islamic Republic of
بقیه قوا و نهادها چرا این کار رو نمیکنند؟
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس: مردم که از خودتونن!! عیبی نداره دلبندم!!
Iran, Islamic Republic of
مجلس انقلابی که با شعار شفافیت از مردم رای گرفت نتیجه اش عدم شفافیت شده چه برسد به این ها!!
Iran, Islamic Republic of
مجلس دهم چرا به شفافیت مجلس رای نداد ؟!
Iran, Islamic Republic of
به صلاح کی نیست: مردم یا خود شما؟
Iran, Islamic Republic of
به اندازه حقوق بگیریدتا از انتشار فیش حقوقی خود ترس نداشته باشید.