پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

اعلام قیمت کالاهای اساسی در «رمضان»

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 759292
در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب برنج، شکر، گوشت و روغن برای ماه مبارک رمضان اعلام شد.
اعلام قیمت کالاهای اساسی در «رمضان»
به گزارش جهان نيوز، در صد و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار موضوع تامین کالاهای سهمیه ویژه ماه مبارک رمضان مطرح شد که بر اساس آن، میزان ۳۰ هزار تُن برنج وارداتی هندی و تایلندی به ترتیب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین ۳۰ هزار تُن شکر با قیمت ۸۷۰۰ تومان برای بسته‌های یک کیلوگرمی، ۳۰۰۰ تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت ۸۰ هزار تومان و حدود ۱۸۰ هزار تُن روغن با قیمت مصوب به عنوان سهمیه ویژه این ماه در نظر گرفته شده است.

قیمت مصوب روغن در گزارش ستاد تنظیم بازار اعلام نشده، اما بر اساس سامانه ۱۲۴ قیمت مصوب هر بطری روغن مایع سرخ کردنی ۸۱۰ گرمی ۹۶۵۰ تومان، روغن مایع آفتابگردان ۹۹۰۰ تومان، روغن نیمه جامد ۴.۵ کیلویی ۵۱ هزار تومان و روغن نباتی ۱۶ کیلویی ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

روز گذشته هم عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، وعده داد که در ماه رمضان خرما گران نمی‌شود.

در این جلسه همچنین موجودی خرما ۱۳۶ هزار تُن عنوان و گزارشی در خصوص نحوه توزیع خرما در سراسر کشور نیز ارائه شده است.

علاوه بر این ستاد تنظیم بازار از تصمیمات قرارگاه ساماندهی مرغ حمایت کرده و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش هایی در خصوص وضعیت بازار اقلام پرمصرف در سبد خانوار ارائه داد که بر اساس آن ۶۷ قلم از ۱۰۰ قلم کالای رصد شده با کاهش و یا ثبات قیمت همراه بوده است.

دوازدهم فروردین ماه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صمت در آخرین جلسه خود مسئول ساماندهی تولید گوشت مرغ شد و در اولین جلسه کاری خود نرخ مصوب مرغ را ۴۵۰۰ تومان افزایش داد، بر این اساس حداکثر قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده ‌کیلویی ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از افتخارات دولت همین بس که گفتند امسال در ماه مبارک رمضان خرما گران نمی‌شود....!!!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
البته خرما از اين كه هست گران تر نميشود.