پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

سردار شکارچی: امکان حذف سربازی وجود ندارد

سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 759247
ما از صد در صد سرباز مورد نیاز ۶۰ درصد سرباز داریم و ۴۰ درصد کسری سرباز داریم لذا امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد.
سردار شکارچی: امکان حذف سربازی وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است در حوزه سربازی بحث‌هایی توسط برخی افراد مطرح می‌شود و لذا بر آن شدیم تا مباحث مختلف را جمع بندی کنیم و به این سوالات و شبهات پاسخ دهیم. 

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس قریب به شش میلیون نفر رزمنده داشتیم که پنجاه در صد آن سرباز بودند. حدود 60 هزار نفر از این سربازان شهید شدند و تعداد160 هزار نفر جانباز شدند.  یکی از ارکان قدرت ما در دفاع مقدس حضور همین سربازان بود که در  رسته‌های تخصصی خودشان بکارگیری می‌شدند. لذا به دلیل مهارت‌هایی که این سربازان در مدت زمان بسیار کوتاه پیدا کردند، خلاقیت های فراوان و تجارب بسیار زیادی حاصل شد . 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: من از جانب تمام فرماندهان نیروهای مسلح از زحمات همه سربازان عزیز قدردانی می‌کنم و همینجا هم گلایه‌ای هم می‌کنم که عده‌ای موجی ایجاد می‌کنند که با سوء استفاده از عنوان سربازی و با وعده‌های پوچ و بدون پشتوانه عقلانی و بودن مشورت با نیروهای مسلح طرح‌های غیر قابل تحقق می‌دهند و دشمن را شاد می‌کنند که موجب تضعیف قدرت دفاعی کشور است.

وی عنوان کرد: ما از صد در صد سرباز مورد نیاز 60 درصد سرباز داریم و 40 درصد کسری سرباز داریم. امنیت بیش از هشت هزار  کیلومتر از مرزهای کشور توسط همین سربازان انجام می‌شود و یک روز کاهش سرباز مساوی با نا امنی مرزها خواهد بود لذا امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد. 

سردار شکارچی با بیان اینکه ما تنها نیروهای مسلح مردم پایه را داریم، گفت:  نیروهای مسلح در بلایای طبیعی تا شرارت‌های مرزی و ناامنی‌های پیرامونی حضور دارند. اگر ما گفتیم بخشی از افراد اختیاری بیایند و هرکس می‌خواهد نیاید، آنوقت بار این مسائل را روی دوش تعداد کمی از افراد انداخته‌ایم. 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این موضوع بودجه بسیار کلانی می‌خواهد و ما به بیش از دو برابر نیروهای پایور در نیروهای مسلح نیاز داریم. همین الان حقوق مصوب سربازان در قانون پرداخت نمی‌شود. البته در این دوسال 35 درصد افزایش حقوق برای سربازان داشتیم.  ما به عنوان ستادکل مجری پرداخت حقوق هستیم نه تامین کننده آن. اگر از همین فردا صبح این منابع را تامین کنند، از همین فروردین حقوق سربازان کامل پرداخت می‌شود. 

وی افزود: با این مشکلات اعتباری چگونه غیرکارشناسی حرف از سربازی حرفه‌ای می‌زنیم. در این صورت دچار یک نابسامانی هم می‌شویم. در این صورت ظرفیت سنی فرد بالا رفته است و بعد از طی این مدت دیگر قادر به استخدام در سازمانها دولتی نیستند و مشکلات اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.  ما همین الان هم 40 درصد زیر سقف مورد نیاز سرباز داریم. ما اخیرا یک پژوهش میدانی انجام دادیم در سراسر کشور و بررسی کردیم از بدو ورود سرباز به مراکز آموزشی تا پایان خدمت سربازی بیش از 60 درصد سربازان به این شیوه سربازی نگاه مثبت دارند. 

سردار شکارچی ادامه داد: این 40 درصد نگاه منفی هم به دلیل عدم تامین حقوق و مزایا است. یک بحث هم بی عدالتی است. ما می‌گوییم کسی که کارت پایان خدمت دارد باید در استخدام ارجحیت داشته باشد. ما در طول 26 سال 14/5 درصد سرباز غایب داریم و نباید به تعبیرهای شعاری توجه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایمان
با این وضعیت کاهش شدید جمعیت، سردار حرف از نیاز به نیروی بیشتر میزنه
سردار ۱۰ سال بعد که مشکلات جمعیت خودش رو نشون بده و جمعیت جوان کاهش پیدا کنه نیروهای سرباز رو چطوری میخاید تامین کنید؟ .