جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

راهنمای انتخاب پودر لباسشویی مناسب

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 757930
راهنمای انتخاب پودر لباسشویی مناسب
انتخاب پودر لباسشویی مناسب مسئله‌ای است که نه تنها به شست و شوی بهتر لباس‌های شما کمک می‌کند، بلکه از بافت و الیاف آن‌ها نیز محافظت نموده و مانع از آسیب دیدن آن‌ها می‌شود. در این مطلب نکاتی برای انتخاب پودر لباسشویی مناسب ارائه نموده‌ایم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از پودر لباسشویی مناسب
همه ما لباس‌هایی داشته‌ایم که علی رغم علاقه شدید خود، پس از چندین بار شست و شو شاهد از بین رفتن آن ها بوده‌ایم. در چنین شرایطی راهی به جز جایگزین کردن آن‌ها با لباس‌های جدید نداریم. این اتفاق به چندین دلیل مختلف می‌تواند رخ دهد:

1. استفاده از شوینده نامناسب

2. شستن لباس ها به روش اشتباه

3. کیفیت پایین بافت و الیاف لباس

توجه به بافت لباس
مهم ترین نکته در انتخاب پودر لباسشویی مناسب، توجه به بافت لباس می‌باشد. پیش از هر کاری باید بافت و الیاف لباس خود را بررسی نموده و بر این اساس شوینده مناسب را انتخاب نمایید. همان طور که می‌دانید پارچه های لطیف و حساس همانند حریر، تور و ... نیاز به مراقبت بیشتری دارند و به همین علت نمی‌توان از هر پودر لباسشویی برای شست و شوی آن ها استفاده نمود. از طرف دیگر لباس‌های پشمی، کتان، فوتر، مخمل و مواردی از این نیاز به مراقبت های دیگری داشته و رعایت نکات دیگری را در زمان شست و شو طلب می‌کنند.


پودر دستی ارکید علاوه بر شست و شوی کامل لباس، از الیاف آن نیز محافظت نموده و هیچ گونه آسیبی به بافت آن وارد نمی کند. این پودر شوینده علاوه بر قدرت بالای پاک کنندگی و لکه بری انواع لباس ها، از نشست مجدد چرک در بافت لباس ها جلوگیری نموده و درخشندگی بی مانندی به لباس های شما می بخشد. همچنین حفظ نرمی و لطافت پارچه در کنار رایحه دلپذیر و ماندگار آن مزید بر علت شده است تا مصرف کنندگان این محصول بیشترین رضایت را از استفاده از آن تجربه کرده باشند.

انتخاب بر اساس نوع شست و شو
در صورتی که قصد دارید لباس های خود را با دست شست و شو دهید، توصیه می شود حتما از پودر دستی برای انجام این کار استفاده نمایید. توجه داشته باشید در زمان شست و شوی دستی لباس ها از مواد شوینده سازگار با پوست استفاده نمایید. همان طور که می دانید کلیه مواد شوینده با استفاده از مواد شیمیایی تولید می شوند. تماس مستقیم این مواد با پوست دست می تواند باعث بروز عارضه های پوستی شده و به سلامت پوست شما آسیب بزند. پودر دستی برف بیشترین سازگاری را با پوست افراد دارد. این پودر شوینده مخصوص شست و شوی دستی لباس ها بوده و انواع آلودگی ها را به خوبی از سطح لباس و حتی بافت و الیاف آن تمیز می‌کند. قابلیت شست و شوی انواع البسه، خاصیت درخشان کنندگی، جلوگیری از نشست مجدد چرک، قابلیت استفاده در انواع آب با درجات سختی متفاوت و ... تنها گوشه ای مزایا و ویژگی های مثبت و برجسته این پودر لباسشویی می باشد. مجموعه این موارد موجب شده است تا پودر دستی برف به یکی از برترین محصولات شوینده از دید مصرف کنندگان تبدیل شده و طی تمام این سال ها، طرفداران بسیاری داشته باشد.
 

در عوض، برای شستن لباس ها با ماشین لباسشویی حتما باید از پودر مخصوص این کار استفاده نمایید. در غیر این صورت، کف ایجاد شده توسط پودر لباسشویی بیش تر از حد مجاز برای ماشین لباسشویی خواهد بود. در چنین شرایطی کف از مخزن دستگاه خارج شده و به بخش های داخلی آن راه می یابد. کوتاه تر شدن طول عمر مفید قطعات داخلی، سریع تر خراب شدن ماشین لباسشویی، عدم آبکشی کامل لباس ها و آسیب دیدن بافت و الیاف آن ها تنها گوشه ای از آسیب های ناشی از استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی می‌باشد.

با توجه به نکات ذکر شده توصیه می شود که بر اساس نوع شست و شوی لباس های خود از شوینده مناسب استفاده نمایید تا علاوه بر جلوگیری از حساسیت پوست دست، طول عمر مفید ماشین لباسشویی و لباس های خود را افزایش دهید.

انتخاب بر اساس رنگ لباس
همان طور که می دانید در بسیاری از مواقع امکان تداخل رنگ لباس ها در حین شست و شو وجود دارد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است پیش از شروع ششستن لباس ها، آن ها را بر اساس رنگ دسته بندی نموده و هر دسته را با استفاده از شوینده مناسب شست و شو دهید. با این کار، لباس های شما با شوینده مناسب و دمای آب مشخصی شسته می‌شوند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *