دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

فردا؛ اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 757438
معاون کل وزارت بهداشت از تعیین تکلیف شهرهای قرمز و نارنجی شیوع کرونا برای سفرهای نوروزی طی فردا خبر داد.
فردا؛ اعلام رنگ‌بندی شهرهای کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در ۲۶ اردیبشهت ماه سال ۹۹ آمار مرگ و میر روزانه ۳۵ تا ۵۰ نفر بود، اما در تعطیلات عید فطر و ۱۴ و پانزدهم خرداد و شهادت امام جعفر صادق با افزایش ۶۰ درصدی میزان مرگ و میر مواجه شده بودیم که تعداد فوت هموطنانمان در ۱۸ تیر به ۲۱۰ تا ۲۲۰ نفر رسیده بود.

او افزود: در شهریور ماه طی چند روزمتوالی روزانه ۱۰۱ تا ۱۲۰ نفر از هموطنانمان را از دست می‌دادیم که علت اصلی افزایش آمار مرگ ومیر‌ها عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مسافرت‌های بود که در تعطیلات شهریور اتفاق می‌افتاد، به همین منظور از اواخر مهر تا اوایل آبان ماه شاهد فوت نزدیک به ۵۰۰ نفر طی ۲۴ ساعت بوده ایم.

حریرچی گفت: قطعا در ایام نوروز که با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم و همچنین سرد بودن هوا صددرصد با رفتن به مسافرت‌های غیر ضروری نگران افزایش آمار مرگ و میر روزانه خواهیم بود.

او بیان کرد: هرگونه سفر باعث افزایش تردد، تجمع و کاهش تهویه هوا خواهد شد، امکان ابتلای افراد به کرونا شدیدا افزایش خواهد یافت. باتوجه به این که افراد در داخل ماشین از ماسک استفاده نمی‌کنند بنابراین این امر سبب می‌شود تا از هر ۲۵۰ خودرو با ۴ سرنشین یک ابتلای بیشتر در روز را داشته باشیم.

حریرچی تصریح کرد: کمتر از ۱۰ درصد مسافران به هتل‌ها می‌روند و بیش از ۹۰ درصد سفر‌های ما به خانه‌های دوستان و اقوام ختم می‌شود که این امر موجب شیوع هرچه بیشتر ویروس خواهد شد و در مورد این سفر‌ها تقریبا هیچ کنترلی قابل اعمال نیست. 

معاون کل وزارت بهداشت گفت:  طبق گفته وزیر بهداشت ما به تامین زیرساخت‌های لازم می‌پردازیم، اما رعایت شیوه‌نامه‌ها برعهده مردم و مسافران است همچنین واکسیناسیون وسیع واکسن تولید داخل از اواخر خرداد و اوایل تیر را خواهیم داشت.

به گفته حریرچی همچنین باید توجه داشت که ما در سال گذشته در ایام نوروز با ویروس ووهان چین مواجه بودیم، اما درسال جدید با نوع جهش یافته آن که میزان مرگ و میر وشیوع بیشتری را خواهد داشت مواجه هستیم.

او در خصوص اینکه تصمیم گیری‌های جدیدی در مورد سفر‌های نوروزی اعمال شده است یا خیر گفت: فردا صبح شهر‌های قرمز و نارنجی که سفر به آن‌ها تا آخر تعطیلات ممنوع است اعلام خواهد شد و اگر در هفته پیش رو شهری قرمز و نارنجی شد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقایان ستاد ملی کرونا
شهر وجایی بعنوان آبی وسفید نداریم همه کشور را در حال نارنجی قرار دهید تا بعد از13ام فروردین ماه