پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۵

ظریف: قانون توقف پروتکل الحاقی از صبح امروز اجرایی شد/ هیچ نشست رسمی با آمریکا نخواهیم داشت

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 755730
وزیر امور خارجه گفت: آنچه صالحی با آژانس توافق کرد، یک موفقیت بود و اگر دوستان مجلس مصوبه شورای امنیت ملی را دیده بودند، آن رفتار غیرلازم در مجلس انجام نمی‌شد، اگر ضمیمه را بخوانند هیچ چیز مشکوکی نیست.
ظریف: هیچ نشست رسمی با آمریکا نخواهیم داشت
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه همایش مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که صبح امروز در محل باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از صبح امروز قانون متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی اجرا شده است ما در تاریخ 27 بهمن رسما به آژانس اعلام کردیم از پنج اسفند این اقدام انجام خواهد گرفت.

وی افزود: گروسی به ایران امد برای اینکه ترتیباتی برای اطمینان از اجرای قانون داشته باشیم این ترتیبات با ایشان به توافق رسیدیم ترتیبات هم اصلش این است بنوارهایی که از برنامه ما ضبط می شود، هیچگاه به صورت زنده برای آژانس فرستاده نمی شود و در ایران نگهداری می شود.

وزیر امور خارجه گفت: اجرای پادمان ادامه پیدا میکند پادمان تعهد ایران است قانون مجلس نیز اجازه فراتر از پادمان را نمی دهد این به معنای این است که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می کند معنیش این نیست که همکاری ایران با آژانس متوقف می‌شود قانون مجلس نیز چنین چیزی را نخواسته همکاری ایران با آژانس ادامه پیدا می‌کند اما این همکاری فراتر نخواهد رفت.

وی افزود: با کشورهای مختلف 4 به اضافه یک، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها از ماه‌ها قبل گفتگو داشتیم البته بحث کاهش تعهدات بر مبنای ماده 36 برجام دو ساله خورده ای است شروع شده، انجام شده قانون مجلس نیز به اطلاع همه رسیده و گفتیم به محض اینکه انها تعهدات خودشان را اجرا بکنند، برخواهیم گشت اروپا نیز بر خلاف آنچه گفته می سود تعهدات خودشان را اجرا نکردند.

ظریف بیان کرد: برجام صرف امضای یک کاغذ نیست. اگر یک چیزی را اروپایی‌ها امضا کردند اما همه شرکتهایشان از ایران رفتند و هیچ اقدامی نکردند، یعنی نقض تعهد کردند انها حتما تعهداتشان را در برجام عمل نکردند علاوه بر برجام یازده تعهد کردند. ان تعهدات را هم اجرا نکردند اینستکس جزو ان یازده تعهد نبود. مقدمه ای برای ان یازده تعهد بود که در ان مورد هم موفق نشدند.

وی خطاب به غربی ها گفت: جای طرفین را عوض نکنید خاطی اروپا و امریکاست کسی که به حقوق بین الملل تجاوز گرده امریکاست اگر میخواهند برگردند باید روش ترامپ را متوقف کنند اگر ادعا دارند دارند که روش ترامپ شکست خورده است باید روشش را متوقف کنند آن وقت ما هم اقداماتمان را برخواهیم گرداند.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: متاسفانه ما یک مشکلی پیدا گردیم که همه مسائل را با زاویه سیاسی میبینیم آنچه دکتر صالحی با اژانس توافق کروند یک مکفقیت دیپلماتیک بی‌نظیر بود.

وی در خصوص توافق اخیر با آژانس گفت: دکتر صالحی با شجاعت با توانمندی و با اتکای به این ملت انجام دادند اگر دوستان ما در مجلس روز قبل را نگاه کرده بودند، هماهنگی‌هایی که شده نگاه کرده بودند همانطور که در بیانیه دولت امده است. اگر مصوبه 25 بهمن شورای عالی امنیت ملی را نگاه کرده بودند که برمبنای ان مصوبه در روز 27 بهمن نامه توقف پروتکل الحاقی رو زدیم و براساس همان مصوبه از گروسی دعوت شد اگر همه این‌ها را نگاه کرده بودند ان رفتار کاملا غیرلازم که دیروز در مجلس انجام شد انجام نمی شد. این را به حساب این میگذاریم چون تحولات بسیار سریع اتفاق افتاده بود اطلاع نداشتند و نخوانده بودند. اگر ضمیمه را خوانده بودند هیچ چیز مشکوکی نیست.

وی ادامه داد: دوستان ما از زمان برجام حرف هایی را دنبال کردند که ضمیمه محرمانه دارد. هرچه است در برجام است ما متن برجام را در اختیار همه گذاشتیم.

او همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طرح ادعاهایی مبنی بر نشست با آمریکا گفت:  در مورد یک نشست غیررسمی که آمریکا عضو نباشد و دعوت بشود در حال بررسی هستیم. نشست رسمی نخواهیم داشت چون امریکا عضو برجام نیست.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرانسه هم فرقی با آمریکا ندارد.
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف! فقط خدا کنه .
Iran, Islamic Republic of
بایدن می‌خواهد ایران را بازی دهد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد/ مسیر شهید سلیمانی همچنان باقی است
Iran, Islamic Republic of
نه تنها یک برجام، بلکه 100 برجام دیگر نمی تواند مشکل ایران را با آمریکا و متحدانش حل کند
Iran, Islamic Republic of
چرا برجام تاثیری در زندگی مردم نداشت؟/ وعده‌هایی که پس از 1100 روز از ...
از وعده‌ گشایش 100 روزه در معیشت و اقتصاد مردم تا تازه‌ترین وعده دولت یازدهم یعنی ... و در نتیجه نمی‌تواند محرکی برای رسیدن به رشد 5 درصدی در اقتصاد باشد. ....
Iran, Islamic Republic of
فقط امضاء کافی نیست، ایران باید اثر لغو تحریم را حس کند.
Iran, Islamic Republic of
ادعای فرانسه درباره موضوع هسته ای ایران
وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا ادعا کرد که اوضاع درباره موضوع هسته ای ایران نگران کننده است.
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار شماره یک با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین پس از خروج از برجام، سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت و مدعی بود که واشنگتن از این طریق به دنبال حصول توافقی بهتر با ایران است.
و این در حالی است که فرانسه جنایتکار شماره یک در برجام به همراه اروپا جنایتکار شماره یک از سال 2015 تاکنون به تعهداتش عمل نکرده است و هنوز هم عمل نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو: هر کاری ضد ایران اتمی می‌کنیم
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه تل‌آویو به هیچگونه توافق غرب با ایران امید نخواهد داشت، مدعی شد هر کاری برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت اتمی انجام می‌دهند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی و امارات عربی متحده نمی‌توانند بدون چراغ سبز آمریکا یا دستور العمل‌های آن اقدام کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا یک برّه یا کبوتر صلح نیست، زیرا رهبری تجاوز به یمن را برعهده دارد. آمریکا مسبب فجایعی است که بر سر ملت یمن می‌آید..
Iran, Islamic Republic of
تکرار رفتارهای نامتعارف آمریکایی ها را نمی پذیریم
Iran, Islamic Republic of
هر کاری انجام خواهیم داد که آمریکا و متحدانش به امور ایران دخالت و مداخله نکنند.
حسین
Iran, Islamic Republic of
نشست غیر رسمی هم نباید داشته باشیم و از حضور در جلسات برجام که آمریکا به صورت مهمان می خواهد باشد باید دوری کرد و شرکت نکرد. چون آمریکا عضو برجام نیست و جلسه فقط باید با حضور اعضا باشد.
Iran, Islamic Republic of
فرق نشست رسمی و غیر رسمی در چیست؟؟!!! اصلا چه فرقی میکند؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کمک، حمایت، هدایت، مدیریت و پشتیبانی آمریکا نبود، سعودی ها و اماراتی ها جرات حمله به یمن را نداشتند.
اگر کمک، حمایت، هدایت، مدیریت و پشتیبانی اروپا نبود، سعودی ها و اماراتی ها جرات حمله به یمن را نداشتند.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هیچ کاری از دستش برنمی آید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
نشست غیر رسمی چطور؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگرهیچ نشست رسمی با آمریکا نخواهیم داشت پس چرا هر روز در رسانه ها دولت جدید آمریکا را به برجام دعوت می کنید.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای شرکت در نشست گروه ۱+۵ با ایران اعلام آمادگی کرد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هر وقت دست از دشمني با ايران برداشت و همه تحريم ها بالمره براي هميشه لغو كرد و تعهد داد كه ديگه از اين غلط ها نكنه اون وقت ما يكي دو سال فرصت مي خواهيم در مورد راستي آزمايي اقدام او راجع به
اجازه حضور او در برجام فكر كنيم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اما اما نشست غير رسمي هرچي دلش ميخواست خواهيم داشت شما اصلا خودشو ناراحات نكنو
!!
Iran, Islamic Republic of
غیررسمی و یواشکی چی ؟؟!!