پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۵

مقام یمنی خطاب به اماراتی‌ها: به‌جای مریخ، به فکر دستاورد در کره زمین باشید

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 754371
یکی از مقامات یمن در واکنش به قرار گرفتن کاوشگر امارات در مدار مریخ، گفت که پایان دادن به جنایت‌های ابوظبی در یمن بزرگترین دستاورد برای اماراتی‌ها خواهد بود.
کنایه سنگین مقام یمنی به اماراتی ها
به گزارش جهان نيوز، «محمد الحوثی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به مقامات امارات عربی متحده توصیه کرد که به جای ارسال ماهواره به کره مریخ، به جنایت‌ها و توطئه‌های خود در یمن و منطقه پایان دهد.

او سه‌شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت: «امارات یکی از کشورهای مشارکت کننده در ائتلاف متجاوزی است که یمن را محاصره کرده و [مردم] آن را می‌کشد و در عین حال به دنبال [کاوشگر] "الأمل" در مریخ است. توطئه‌هایتان علیه جمهوری یمن و سایر کشورها را رها کنید. این کار بزرگترین دستاوری خواهد بود که بر روی کره زمین محقق خواهید کرد؛ حتی بزرگتر از نتایجی خواهد بود که کاوشکر الامل از کره مریخ به دست خواهد آورد».

امارات دیروز دوشنبه اعلام کرد که کاوشگر الامل این کشور که هفت ماه پیش به فضا پرتاب شده بود در مدار مریخ قرار گرفته است.

با این حال پرونده حقوق بشری این کشور در یمن که به همراه عربستان سعودی وارد جنگ نابرابر با یمن شده‌اند، بر اساس گزارش‌های سازمان‌های حقوقی بین‌الملل سیاه بوده و این دو کشور در این جنگ دست به اقداماتی زده‌اند که جزو جنایت جنگی به شمار می‌رود.

از زمان آغاز تجاوز نظامی امارات و عربستان سعودی به یمن در سال 1394 تا به امروز، ۱۶۸۰۲ یمنی در حملات ائتلاف سعودی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.
میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
خبر درستش اینه کاوشگری که خریده بودن توسط دولت سازنده به فضا ارسال شد الان هم معلوم نیست تا چه حد اجازه دخالت در تحقیقات بهشون بدهند چون اماراتی که هیچ برنامه نداشته می خواهد دنبال شتر بگرده تو مریخ یا سوسمار صحرایی؟
Iran, Islamic Republic of
پول دادند یکی ماهواره ساخته دیگری هم پرتابش کرده اون یکی هم قراره اطلاعتشو استخراج بکنه یکی دیگه هم از اون اطلاعات ارسالی استفاده میکنه در کل نقش امارات این وسط چیه ؟؟ درست فهمیدید : گاو شیرده !!!
Iran, Islamic Republic of
0 تا 100 این پروژه خارجیه !!
Iran, Islamic Republic of
چقدر بده آدم از خودش چیزی نداشته باشه بعد پزشم بده !